7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 46-47-48-49-50. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2021-2022 konusunda öğrencilerimize 7. Sınıf Matematik Kitabındaki 46-47-48-49-50 ve 51. sayfadaki soruların ve problemlerin cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı olduğunu düşündüğünüz kısımları bizlere sayfanın en aşağısında bulunan Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
İçindekiler
Sıfırdan farklı bir tam sayının sıfıra bölümünün neden tanımsız olduğunu araştırınız.
Cevap: Sıfırdan farklı bir tam sayının sıfıra bölümünün tanımsız olmasının sebebi matematikte her işlemin bir sağlaması vardır ama sıfırdan farklı bir tam sayının sıfıra bölümüyle bir sağlama sağlanamaz bu yüzden bir tam sayının sıfıra bölümü her zaman tanımsızdır.
1) Aşağıdaki boşlukları uygun kelimelerle tamamlayınız.
Cevap:
a) Sıfırdan farklı bir tam sayının, o sayının toplama işlemine göre tersine bölümü – sonsuzdur.
b) Negatif bir tam sayının -1’e bölümünden elde edilen sonuç pozitif bir tam sayıdır.
2) Aşağıdaki bölme işlemlerinin sonuçlarını bulunuz.
Cevap:
a) (-63) ÷ (-3) = +21
b) (-91) ÷(+7) = -13
c) (84) ÷ ( -7 ) = -12
d) 0 ÷ (-6) = 0
3) Aşağıdaki boşluklara gelmesi gereken tam sayıları yazınız.
Cevap:
a) 39 ÷ (-3) = 13
b) (-15) ÷ (-5) = +3
4) 15’i kalansız bölen kaç farklı tam sayı vardır?
A) 4
B) 6
C) 8
D) 15
5) A, B, C birer tam sayı olmak üzere A > 0 > B > C’ dir. Buna göre
C tam sayısını A tam sayısına böldüğümüzde sonucun işaretini bulunuz.
Cevap: Negatif
A tam sayısını B tam sayısına böldüğümüzde sonucun işaretini bulunuz.
Cevap: Negatif
B tam sayısını C tam sayısına böldüğümüzde sonucun işaretini bulunuz.
Cevap: Pozitif
6) Birbirine bölümü 7 olacak şekilde seçilen ♦ ve ∗ tam sayıları için ♦ x ∗ çarpımının alabileceği en küçük değeri bulunuz.
Cevap:
♦ = 7
∗ = 1
♦ x ∗ = 7
Bakterinin ilk beş bölünmesinde oluşan bakteri sayılarını yazınız.
Cevap: 1-2 -4 -8-16-32-128…
Bakterinin 6. bölünmesinde oluşacak bakteri sayısını nasıl ifade edersiniz?
Cevap: 2⁶
Bakteri her defasında 2’ye değil de 3’e bölünseydi 4. ve 20. bölünmede oluşacak bakteri sayısını nasıl ifade ederdiniz?
Cevap:
4. bölünme = 2⁴
20. bölünme= 2²⁰
1³, 2², 3⁴ üslü sayılarının değerlerini, tekrarlı çarpımlarını yazarak bulalım.
Cevap:
1³ = 1 x 1 x 1
2⁴ = 2 x 2 x 2 x 2
3⁴= 3 x 3 x 3 x 3
ETKİNLİK
• Aşağıdaki örnekten yararlanarak tablodaki boşlukları doldurunuz.
Negatif bir tam sayının çift sayı kuvvetinin değeri POZİTİF işaretli bir tam sayıdır.
Negatif bir tam sayının tek sayı kuvvetinin değeri NEGATİF işaretli bir tam sayıdır
Aşağıdaki üslü ifadelerin değerlerini bulalım.
Cevap:
a) (-5)² = 25
b) (-2)⁵ = -32
c) (-4)³ = -64
ç) (-3)¹ = -3
Negatif bir tam sayının kuvvetini hesaplarken kuvvetin tek veya çift sayı olması ile sonucun işareti arasındaki ilişkiyi yazınız.
Cevap:Negatif bir tam sayının kuvveti çift ise sonuç pozitif, kuvveti tek ise sonuç negatif olmaktadır.
(-2)²+ (-4)²- (-5)³ işlemini yapalım.
Cevap:
(-2)² = 4
(-7)² = 49
(-5)³ = -125
-125+49+4 = -72
-3²+(-3)⁴ işlemini yapalım.
Cevap:
-3²+(-3)⁴ = -9 + 81 = 72
Aşağıdaki üslü sayıların değerlerini bulalım.
Cevap:
a) 1⁴ = 1 x 1 x 1 x 1 = 1
b) 1³ = 1 x 1 x 1 = 1
c) (-1)⁵ = -1 x -1 x -1 x -1 x -1 = -1
ç) (-1)⁴ = -1 x -1 x -1 x -1 = 1
Aşağıdaki üslü ifadelerin değerlerini bulalım.
Cevap:
a) (-1)³⁴ = +1
b) (-19)¹ = -19
c) -2³ = -2 x -2 x -2 = -8
ç) -(-3)² = -9
10 tam sayısının 1, 2, 3 ve 4. kuvvetlerini bulalım.
Cevap:
10¹ = 10
10² = 10 x 10 = 100
10³ = 10 x 10 x 10 = 1000
10⁴ = 10 x 10 x 10 x 10 = 10000
(10³-10²+10¹) ÷ 10¹ işleminin sonucunu bulunuz.
Cevap:
(10³-10²+10¹) ÷ 10¹ = (1000-100+10) ÷ 10 = 91
(-5)³ ifadesinin değerini hesap makinesi kullanarak hesaplayalım.
Cevap: (-5)³ = -5 x -5 x -5 = -125
Çözüm Sende
1) Aşağıdaki tekrarlı çarpımları üslü ifade olarak gösteriniz.
Cevap:
a) (-7) x (-7) x (-7) = (-7)³
b) (-3) x (-3) x (-3) x (-3) = (-3)⁴
c) 5 x 5 x 5 x 5 = 5⁴
ç) 10 x 10 x 10….. x 10 = 10²²
2) Aşağıdaki üslü ifadelerin değerlerini bulunuz.
Cevap:
a) (-3)⁵ = -81
b) (-1)⁸ = +1
c) -3⁴ = -81
ç) -7² = -49
d) (-4)⁴ = +256
e) 10⁷ = 10000000
3) Aşağıdaki eşitliklerden doğru olanlara “D’’, yanlış olanlara “Y’’ yazınız.
Cevap:
a) (-2)³ = -8 (D)
b) (-2)⁴ = -16 (Y)
c) -2³ = -8 (D)
ç) -2⁴ = 16 (Y)
4) -6² +(-2)⁴ işleminin sonucu kaçtır?
Cevap:
-36 + 16 = -20
5) (2017)¹ – (-1)²⁰¹6 + (-1)²⁰¹⁵ işleminin sonucunu bulunuz.
Cevap:
2017 -1-1 = 2015
6) Aşağıdaki tabloda bırakılan boşlukları doldurunuz.
Cevap:
10¹ = 10 = 1
10² = 100 = 2
10⁴ = 10000 = 4
10⁵ = 100000 = 5
7) Bir bakteri çeşidi, 15 dakikada bir ikiye bölünmektedir. Bir kavanoza bu bakteri çeşidinden 1 tane bırakıldıktan 3 saat sonra ortamda oluşacak bakteri sayısını üslü ifade olarak gösteriniz.
Cevap: Bir saatte 1/16 tane olur.1/16 da 2-⁴ şeklinde gösterilir. 3 saat sonra ortamda 2-¹² tane bakteri olur.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.