Cevap Yaz
17 Mayıs 2022, 13:35 - Beyza Sultan Yazdı

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 45-46-47-48-49-50-51. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 46-47-48-49-50. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2021-2022 konusunda öğrencilerimize 7. Sınıf Matematik Kitabındaki 46-47-48-49-50 ve 51. sayfadaki soruların ve problemlerin cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı olduğunu düşündüğünüz kısımları bizlere sayfanın en aşağısında bulunan Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 45-46-47-48-49-50-51. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

7.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 45- 46-47-48-49-50-51. Sayfa Cevapları TAM SAYILARIN KUVVETİ – Birlikte Çözelim

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 45 Ders Kitabı Cevapları

Sıfırdan farklı bir tam sayının sıfıra bölümünün neden tanımsız olduğunu araştırınız.

Cevap: Sıfırdan farklı bir tam sayının sıfıra bölümünün tanımsız olmasının sebebi matematikte her işlemin bir sağlaması vardır ama sıfırdan farklı bir tam sayının sıfıra bölümüyle bir sağlama sağlanamaz bu yüzden bir tam sayının sıfıra bölümü  her zaman tanımsızdır.

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 46 Ders Kitabı Cevapları

1) Aşağıdaki boşlukları uygun kelimelerle tamamlayınız.
Cevap:
a) Sıfırdan farklı bir tam sayının, o sayının toplama işlemine göre tersine bölümü sonsuzdur.
b) Negatif bir tam sayının -1’e bölümünden elde edilen sonuç pozitif bir tam sayıdır.


2) Aşağıdaki bölme işlemlerinin sonuçlarını bulunuz.
Cevap:
a) (-63) ÷ (-3) = +21
b) (-91) ÷(+7) = -13
c) (84) ÷ ( -7 ) = -12
d) 0 ÷ (-6) = 0


3) Aşağıdaki boşluklara gelmesi gereken tam sayıları yazınız.
Cevap:
a) 39 ÷ (-3) = 13
b) (-15) ÷ (-5) = +3


4) 15’i kalansız bölen kaç farklı tam sayı vardır?
A) 4
B) 6
C) 8
D) 15


5) A, B, C birer tam sayı olmak üzere A > 0 > B > C’ dir. Buna göre
C tam sayısını A tam sayısına böldüğümüzde sonucun işaretini bulunuz.
Cevap: Negatif
A tam sayısını B tam sayısına böldüğümüzde sonucun işaretini bulunuz.
Cevap: Negatif
B tam sayısını C tam sayısına böldüğümüzde sonucun işaretini bulunuz.
Cevap: Pozitif


6) Birbirine bölümü 7 olacak şekilde seçilen ♦ ve ∗ tam sayıları için ♦ x ∗ çarpımının alabileceği en küçük değeri bulunuz.
Cevap:
♦ = 7
∗ = 1
♦ x ∗ = 7

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 47 Ders Kitabı Cevapları

Bakterinin ilk beş bölünmesinde oluşan bakteri sayılarını yazınız.
Cevap: 1-2 -4 -8-16-32-128…


Bakterinin 6. bölünmesinde oluşacak bakteri sayısını nasıl ifade edersiniz?
Cevap: 2⁶
Bakteri her defasında 2’ye değil de 3’e bölünseydi 4. ve 20. bölünmede oluşacak bakteri sayısını nasıl ifade ederdiniz?
Cevap:

4. bölünme = 2⁴

20. bölünme= 2²⁰


1³, 2², 3⁴ üslü sayılarının değerlerini, tekrarlı çarpımlarını yazarak bulalım.
Cevap:
1³ = 1 x 1 x 1
2⁴ = 2 x 2 x 2 x 2
3⁴= 3 x 3 x 3 x 3


7. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 48 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

• Aşağıdaki örnekten yararlanarak tablodaki boşlukları doldurunuz.

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 46-47-48-49-50. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

Negatif bir tam sayının çift sayı kuvvetinin değeri POZİTİF işaretli bir tam sayıdır.
Negatif bir tam sayının tek sayı kuvvetinin değeri NEGATİF işaretli bir tam sayıdır


Aşağıdaki üslü ifadelerin değerlerini bulalım.
Cevap:

a) (-5)² = 25
b) (-2)⁵ = -32
c) (-4)³ = -64
ç) (-3)¹ = -3


Negatif bir tam sayının kuvvetini hesaplarken kuvvetin tek veya çift sayı olması ile sonucun işareti arasındaki ilişkiyi yazınız.
Cevap:Negatif bir tam sayının kuvveti çift ise sonuç pozitif, kuvveti tek ise sonuç negatif olmaktadır.


7. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 49 Ders Kitabı Cevapları

(-2)²+ (-4)²- (-5)³ işlemini yapalım.
Cevap:
(-2)² = 4
(-7)² = 49
(-5)³ = -125
-125+49+4 = -72


-3²+(-3)⁴ işlemini yapalım.
Cevap:
-3²+(-3)⁴ = -9 + 81 = 72


Aşağıdaki üslü sayıların değerlerini bulalım.
Cevap:
a) 1⁴ = 1 x 1 x 1 x 1 = 1
b) 1³ = 1 x 1 x 1 = 1
c) (-1)⁵ = -1 x -1 x -1 x -1 x -1 = -1 
ç) (-1)⁴ = -1 x -1 x -1 x -1 = 1


7. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 50 Ders Kitabı Cevapları

Aşağıdaki üslü ifadelerin değerlerini bulalım.
Cevap:
a) (-1)³⁴ = +1
b) (-19)¹ = -19
c) -2³ = -2 x -2 x -2 = -8
ç) -(-3)² = -9


10 tam sayısının 1, 2, 3 ve 4. kuvvetlerini bulalım.
Cevap:
10¹ = 10
10² = 10 x 10 = 100
10³ = 10 x 10 x 10 = 1000
10⁴ = 10 x 10 x 10 x 10 = 10000


(10³-10²+10¹) ÷ 10¹ işleminin sonucunu bulunuz.
Cevap:
(10³-10²+10¹) ÷ 10¹ = (1000-100+10) ÷ 10 = 91


(-5)³ ifadesinin değerini hesap makinesi kullanarak hesaplayalım.
Cevap: (-5)³ = -5 x -5 x -5 = -125

Çözüm Sende

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 51 Ders Kitabı Cevapları

1) Aşağıdaki tekrarlı çarpımları üslü ifade olarak gösteriniz.
Cevap:

a) (-7) x (-7) x (-7) = (-7)³

b) (-3) x (-3) x (-3) x (-3) = (-3)⁴

c) 5 x 5 x 5 x 5 = 5⁴

ç) 10 x 10 x 10….. x 10 = 10²²


2) Aşağıdaki üslü ifadelerin değerlerini bulunuz.
Cevap:

a) (-3)⁵ = -81

b) (-1)⁸ = +1 

c) -3⁴ = -81

ç) -7² = -49

d) (-4)⁴ = +256

e) 10⁷ = 10000000


3) Aşağıdaki eşitliklerden doğru olanlara “D’’, yanlış olanlara “Y’’ yazınız.
Cevap:

a) (-2)³ = -8 (D) 

b) (-2)⁴ = -16 (Y)

c) -2³ = -8 (D)

ç) -2⁴ = 16 (Y)


4) -6² +(-2)⁴ işleminin sonucu kaçtır?
Cevap:
-36 + 16 = -20


5) (2017)¹ – (-1)²⁰¹6 + (-1)²⁰¹⁵ işleminin sonucunu bulunuz.
Cevap:
2017 -1-1 = 2015


6) Aşağıdaki tabloda bırakılan boşlukları doldurunuz.
Cevap: 

10¹ = 10 = 1

10² = 100 = 2 

10⁴ = 10000 = 4

10⁵ = 100000 = 5


7) Bir bakteri çeşidi, 15 dakikada bir ikiye bölünmektedir. Bir kavanoza bu bakteri çeşidinden 1 tane bırakıldıktan 3 saat sonra ortamda oluşacak bakteri sayısını üslü ifade olarak gösteriniz.
Cevap: Bir saatte 1/16 tane olur.1/16 da 2-⁴ şeklinde gösterilir. 3 saat sonra ortamda 2-¹² tane bakteri olur. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.