7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 83-86. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerimizin sayısal alanda en çok zorlandığı konular arasında bulunan ve içerisinde Cebirsel İfadelerle İşlemler ile Sayı Örüntüleri konusunun da bulunduğu 7. sınıf matematik ders kitabı 83-86 Cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
1. ▃ → x ve ▄ → +1 olmak üzere cebir karolarıyla modellenen işlemleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
2. Aşağıdaki işlemleri yapınız.
Cevap:
a. (5c + 4) + (7 – 2c) = (5c – 2c) + (4 + 7) = 3c + 11
b. 4d + (5 – 2d) = (4d – 2d) +5 = 2d + 5
c. (k + 3) + (– 5 – k) = (k – k) + (3 – 5) = -2
ç. (13 – n) – (– 6 + 2n) = 13 – n + 6 – 2n = (-n -2n) + (13-6) = 18 – 3n
d. – 3b – (– 6 – b) = -3b + 6 + b = -2b + 6
e. (– 4y + 2) – ( – 5y) = -4y + 2 + 5y = y + 2
f. 6 · (a + 3) = 6a + 18
g. 4 · (3 + 4k +c) = 12 + 16k + 4c
ğ. 8 · (– m – 2) = -8m – 16
3. Melisa, ödevlerini kontrol etmek için her gün (5x – 40) dakikasını ayırıyor. Buna göre Melisa, ödevlerini kontrol etmek için 1 hafta boyunca toplam kaç dakikasını ayırır?
Cevap:
7. (5x – 40) = 35x – 280 dk.
4. Bir atölyede pazartesi günü (3x – 2) adet, salı günü (400 – x) adet Türk bayrağı dikilmiştir. Atölyede iki gün boyunca toplam kaç adet Türk bayrağı dikilmiştir?
Cevap:
(3x – 2 ) + (400 – x) = (3x – x) + (400 – 2) = 2x + 398
5. Yanda bazı kenar uzunlukları verilen kare ile üçgenin çevre uzunluklarını belirten cebirsel ifadeleri yazınız.
Cevap:
KARE
4. (x – 7) = 4x – 28
ÜÇGEN
(x – 4) + (x – 2) + (x – 1) = (x + x + x) + (-4 -2 -1) = 3x -7
1. Sayı örüntülerinin kurallarını harfle ifade ediniz. Noktalı yerlere uygun cebirsel ifadeleri veya sayıları yazınız.
Cevap:
a. 3, 14, 25, 36, 47, …
Kuralı: 11n – 8
13. terimindeki sayı: 11 . 13 – 8 = 135
19. terimindeki sayı: 11 . 19 – 8 = 190
b. 20, 35, 50, 65, 80, …
Kuralı: 15n + 5
10. terimindeki sayı: 15 . 10 – 5 = 155
15. terimindeki sayı: 15 . 15 + 5 = 230
c. 96, 87, 78, 69, 60, …
Kuralı: -9n + 105
11. terimindeki sayı: -9n . 11 + 105 = 6
20. terimindeki sayı: -9 . 20 + 105 = -75
ç. 1050, 1035, 1020, 1005, 990, …
Kuralı: -15n + 1065
70. terimindeki sayı: -15 . 70 + 1065 = 15
40. terimindeki sayı: -15 . 40 + 1065 = 465
2. Tasarruf yapan Safiye, kumbarasında 170 TL biriktirdi. Safiye, kumbarasından her gün 5 TL alıp ihtiyacı olan birine yardım ediyor. Safiye’nin her günün sonunda kumbarasında kalan parası ile geçen gün sayısının arasındaki ilişkiyi belirten cebirsel ifadeyi yazınız. 8. günün sonunda Safiye’nin kumbarasında kaç TL kalır?
Cevap:
170, 165, 160, ……
Kural: 170 – 5. n
170 – 5 . 8 = 170 – 40 = 130 TL
3. Yukarıdaki şekil örüntüsü kibritlerle oluşturulmuştur. Şekil örüntüsündeki adım sayısı ile kibrit sayısı arasındaki ilişkiyi belirten sayı örüntüsünü yazınız. Sayı örüntüsünün kuralını harfle ifade ediniz. Sayı örüntüsüne göre şekil örüntüsünün 50. adımındaki kibrit sayısını bulunuz.
Cevap:
1, 3, 5, 7, …….
Kural: 2 . n + 1
2 . 50 +1 = 101
7.Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları 83-86. Sayfa, Cebirsel İfadelerle İşlemler – Sayı Örüntüleri 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veyahut hatalı bir durumla karşılaşmanız durumunda bunu bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
yani şimdi bir şu andan baktığımızdan bilmiyorum yani çok güzel olmuş ama arada sırada bana da yardımcı oldu aslında buradan kitabın üzerine kendimiz yapsak daha da iyi olur benim söyleyeceğim bu kadar yani bence güzel yani
Bence çok güzel bir site sizede tavsiye ediyorum gerçekten bu siteyi tebrik ediyorum hatta bence tanıdığınız herkese de gösterin ayrıca cevapları da çok mantıklı doğru ve kısa cevaplar bu siteyi kullanan herkese kolay gelsin görüşmek dileğiyle çok güzel
Teşekkürler ödevimi yaptım
Harika bir site tavsiye ederim ödevimi yaptım yalnış yok site sahibine teşekkürler
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.