Cevap Yaz
27 Nisan 2023, 14:24 - Beyza Sultan Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 168-169-170-171. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 168-169-170-171. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 168-169-170-171. Sayfa Cevapları Issız Ada

ROBINSON CRUSOE
(Robinsın Kuruze) Hazırlık Çalışmaları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB Yayınları

1. Gemi yolculuğunda karşılaşılabilecek tehlikeler sizce nelerdir?
Cevap: Gemi yolculuğunda gemiden, kaptandan ya da yolcudan kaynaklı tehlikeler ile karşılaşılabilir. Gemi, bir kayaya çarpabilir, motoru arızalanabilir ya da bir delik oluşup su alarak batabilir. 


2. Sizce ıssız bir adaya düşen bir kişi hayatta kalabilmek için neler yapmalıdır?
Cevap: Ateş yakmayı bilirse hem ısınır hem de yemek pişirerek aç kalmaz. Hangi bitkilerden barınak yapması gerektiğini bilmelidir. Hayvan avlayabilmelidir. 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

Metinde geçen aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız.
Cevap:
Sancak
Tahminim: Bayrak
Sözlük Anlamı: Geminin sağ yanına verilen isim.

Tayfa
Tahminim: Gemi personeli
Sözlük Anlamı:  Gemilerde farklı farklı işlerde çalıştırılan sefer işçilerine denir.

Kamara
Tahminim: Geminin bölümleri
Sözlük Anlamı:  Geminin içindeki odalara denir.


2. Etkinlik

“Robinson Crusoe” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.

1. Robinson Crusoe ne zaman, nereye gitmek için yola çıkmıştır?
Cevap: 1 Eylül 1659 tarihinde Afrika’ya varmak için yola çıkmıştır.


2. Robinson Crusoe’nin yolculuk sırasında keyfini kaçıran durum nedir? Bu durumdan sonra yolculukla ilgili düşüncesi ne olmuştur?
Cevap: Fırtınanın başlayıp dalgaların yükselmesi ile böyle tehlikeli bir yolculuğa çıkmanın gereksiz olduğunu düşünmüştür. Bundan dolayı keyfi kaçmıştır.


3. Robinson Crusoe batmak üzere olan gemiden nasıl kurtulmuştur? Kurtulduktan sonra yaptığı ilk şey nedir?
Cevap: Bir sandal ile kurtulmuştur.


4. Robinson Crusoe, batmak üzere olan gemiden hangi malzemeleri almıştır ve bunları adaya nasıl taşımıştır?
Cevap: Yiyecek, içecek, tüfek, barut ve balta almıştır.


5. Robinson Crusoe, sizce hangi kişilik özellikleri sayesinde adada yaşamını sürdürebilmiştir?
Cevap: Akıllı, planlı ve cesur olması sayesinde tehlikeden kurtulup adada yaşamını sürdürebilmiştir.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

“Robinson Crusoe” metnini özetleyiniz.
Cevap: On dört kişilik bir tayfa ile Afrika’ya yolculuğa çıkan Robinson Crusoe, bir fırtına sonucunda gemiyi kontrol edememiştir. Bir kara görüp ilerlemeye başladılar. Geminin kayaya çarpınca sandal ile denize indiler. Tüm tayfa sandaldan düşüp orada can verdiler. Artık dayanamayan Robinson Crusoe bayıldı. Gözlerini bir deniz kıyısında açan Robinson gemisini denizde gördü. Hemen kalkıp gemiden erzak, barut ve tüfek alıp adaya getirdi. Erzakları taşıdıktan sonra ki ertesi gün tekrar fırtına çıkmış ve gemi alabora olmuş. Burada Robinson’un adaya alışma macerası başlamış.


4. Etkinlik

Yapayalnız kalan Robinson Crusoe’nin adada yaşamının nasıl olacağı ile ilgili tahminlerinizi yazınız.
Cevap: Kendisine göre bir yaşam kurup bu düzene alışacaktır.


5. Etkinlik

Metni tekrar dinleyerek “Robinson Crusoe” metninde düşünceyi geliştirme yollarından hangilerine yer verildiğini belirtiniz.
Cevap: Benzetme, karşılaştırma ve sayısal verilerden yararlanma yolları kullanılmıştır.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

b) Yazarın “zamanın önemi” ile ilgili verdiği örnekleri inceleyiniz. Yukarıdaki metinden yararlanarak zamanın verimli kullanımı ile ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap: Zamanın önemini zaman geçtikten sonra değil zamanın akışıyla birlikte fark etmemiz gerekir. Geri getiremeyeceğimiz bir akış olduğundan dolayı mutlaka verimli geçirmek için elimizden geleni yapmalıyız. Asla duygularımıza yenik düşmeden her gün ve her zaman aynı azimle yapacaklarımızı yapmalıyız. 


7. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerin özne ve yüklemini varsa nesnesini bulunuz. Cümleleri nesne-yüklem (geçişli-
geçişsiz) ilişkisi bakımından inceleyiniz. Cümlelerin özelliklerini karşısındaki bölüme yazınız.
Cevap:
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 171 Ders Kitabı Cevapları


Gelecek Derse Hazırlık

İlk Türk destanlarını araştırınız. Beğendiğiniz destan metnini sınıfa getiriniz.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 171 Ders Kitabı Cevapları 2.resim

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.