1. Derse hazırlık bölümünde yer adları efsaneleri ile ilgili araştırmalarınızı arkadaşlarınız ile paylaşınız.
Cevap: Adana’daki şahmeran efsanesini araştırdım. Kral hastalığa yakalanır ve onu iyi edecek şeyin şahmeranın gözleri olduğu söylenir. Bir genç de bunu krala getirir.
2. Kız Kulesi ile ilgili herhangi bir bilginiz var mı? Varsa anlatınız.
Cevap: hayır. Bir bilgim yok.
Dinlediğiniz metni öğretmeninizin uygun gördüğü şekilde rol dağılımı yaparak canlandırınız.
Cevap: (Bu kısım öğrenciler tarafından yapılacaktır.)
Dinlediğiniz metinde geçen sözcükleri anlamları ile eşleştiriniz.
Cevap:
(1) Söylence
(5) Kazara
(9) Kuşku
(10) Kaygı
(12) Savsaklamak
(2) Yinelemek
(4) Çiyan
(3) Küfe
(6) Yazgı
“Kız Kulesi” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.
1. Hükümdar, sarayındaki falcılardan ne yapmalarını istiyor?
Cevap: Kızının geleceğini söylemelerini istiyor.
2. Falcılar, falda gördüklerini açıklamaktan niçin çekiniyorlar?
Cevap: Çünkü, kızının sonu kötüymüş. Bu yüzden çekiniyorlar.
3. Hükümdar, kızını korumak için nasıl bir önlem almıştır? Hükümdarın yerinde olsaydınız siz ne yapardınız?
Cevap: Hükümdar, kızını korumak için kız kulesini yaptırmış. Hükümdarın yerinde olsam tüm yılanların toplatılmasını sağlardım.
4. Hükümdarın kızı neden ölmüştür?
Cevap: Üzüm yemek istemiş ve üzümlerin olduğu yerden yılan çıkıp kızı ısırmış ve kız ölmüş.
5. Hükümdarın falcıların sözüyle hareket edip önlem almasını doğru buluyor musunuz? Niçin?
Cevap: Doğru bulmuyorum. Çünkü falcılık doğru bir şey değildir. Allah’a tevekkül etmemiz lazım.
6. Kız Kulesi gerçekte hangi amaçla kim tarafından yaptırılmıştır?
Cevap: 1143 – 1178 yıllarında İmparator Manuel şehrin savunulması için yaptırılmıştır.
“Kız Kulesi” efsanesinden çıkardığınız sonuç nedir?
Cevap: Kaderden olacaktan kaçamayacağımızı çıkardım.
Kız Kulesi” metni ile ilgili görüşlerinizi sebepleri ile yazınız.
Cevap:
Beğendim. Çünkü güzel bir ders veriyor.
Beğenmedim. Çünkü falcıların geleceği görmesi bana mantıksız geldi.
a) Aşağıdaki paragrafı okuyunuz ve paragrafta geçen yabancı sözcüklerin altını çiziniz.
Cevap:
b) Parçada geçen yabancı sözcüklerin yerine Türkçelerini kullanarak bu paragrafı yeniden yazınız.
Cevap:
Uzun süredir iş ilanlarına bakıyordum. Yürürken bir çoklu konut kapısında “Tam zamanlı çalışacak eleman aranıyor.” yazısını gördüm. İçeri girip patronla görüştüm. Benden öz geçmişimi istedi. Galiba işe kabul edilecektim. Ertesi gün beni aradılar. Çok sevindim, hemen hazırlanıp oraya gittim. Bilgisayardan yazıcıya kadar her şey elimizin altındaydı. Patron “Bazen çalışmalarınızı evde çalışma şeklinde yapabilirsiniz.” dedi. Yeni akım buymuş.
Öğretmeninizin izleteceği Türkiye’yi tanıtan reklam filminin amacını (kültür aktarma, bilgilendirme, ikna etme) sözlü olarak belirtiniz.
Cevap: Bu reklam filminin amacı ülkemizin kültürünü, doğasını ve içinde barındırdığı diğer her ögeyi bilgilendirme ve kültür aktarma amaçlarını taşıyarak çekilmiştir.
Reklam filminden hareketle millî kültür unsurlarımızla ilgili konuşma yapınız. Konuşmanızda günlük hayattan örnekler veriniz.
Cevap: Ülkemiz sanat, bilim, kültür ve diğer bir çok konuda öne çıkmaktadır. Ülkemizin insanı, ülkemizin mutfağı, ülkemizin doğal ve tarihi yapıları, ülkemizin dört bir yanındaki mutfakları ve daha niceleri. Ülkemiz cennet bir vatandır, her karış toprağına canımızı feda etmeliyiz.
a) Aşağıdaki cümleleri yapısına göre inceleyip uygun kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
b) Siz de cümle türlerine uygun birer örnek cümle yazınız.
Cevap:
Tek Yüklemli Cümle: Falcılar sırayla kralın kızının falına bakmışlar.
Fiilimsi Bulunan Cümle: Kral kızını zaman zaman görmeye geliyormuş
Birden Çok Yüklemli Cümle: Kız, günün birinde serpilmiş, gelişmiş.
Bağlacı Olan Cümle: Nöbetçiler çevrede kol geziyorlar ve kuş uçurtmuyorlarmış
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Kız kulesi ülkemizi tarihi ve görsel açıdan da zenginleştiren bir yapıttır. İstanbul’un en şairane yeri de denebilir.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.