Cevap Yaz
14 Ağustos 2023, 11:58 - Sena Yazdı

Yılkı Atı Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe MEB)

Yılkı Atı Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe MEB) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Yılkı Atı metnine ait çalışmalarının bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216-220-221-222-223-224-225 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Yılkı Atı Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe MEB)

Yılkı Atı Metni Cevapları 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 216-220-221-222-223-224-225. Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

1. En çok hangi hayvanları seviyorsunuz? Bu hayvanları niçin sevdiğinizi anlatınız.
Cevap: En çok kedileri ve kuşları seviyorum. Çünkü tüylü ve sevimli oldukları için çok seviyorum.


2. Kışın sokakta yaşayan sahipsiz hayvanlar için neler yapılabilir? Söyleyiniz.
Cevap:  Kışın sokakta yaşayan sahipsiz hayvanlar için kaplarda sular ve mamalar bırakabiliriz. Köşe başlarına barınaklar yapabiliriz.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Anlamları verilen sözcükleri bulmacaya yerleştiriniz
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları MEB Yayınları


2. ETKİNLİK

“Yılkı Atı” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız

1. Metinde kış mevsimiyle ilgili hangi ayrıntılara yer verilmiştir?
Cevap: Metinde kış mevsimiyle ilgili karlı ve fırtınalı olduğu ayrıntılarına yer verilmiştir.


2. Yılkıya bırakılan atların doğada karşılaştığı zorluklar neler olabilir?
Cevap: Yılkıya bırakılan atlar doğada yiyecek bulamama, soğukta üşüme ve barınacak yer bulamama gibi zorluklar yaşıyor olabilirler.


3. Doğada mücadele hangi hayvanlar arasında oluyor? Yazar mücadeleyi neye benzetiyor?
Cevap: Doğada mücadele atlar ve kurtlar arasında olmaktadır. Yazar bu mücadeleyi iki orta çağ ordusunun mücadelesine benzetmektedir.


4. Kurtların yaptığı saldırı nasıl sonuçlanmıştır? Açıklayınız.
Cevap: Kurtların yaptığı saldırı, kurtların kazanmasıyla sonuçlanmıştır. 


5. Saldırıda hangi tarafın galip gelmesini isterdiniz? Niçin?
Cevap: Saldırıda atların galip gelmesini isterdim. Çünkü atlar o yaşama ayak uyduramamışlardı ve atları çok severim.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz hikâyeye göre aşağıdaki boşlukları doldurunuz.
Cevap: 

Olay: Kurtların atlarla savaşarak galip gelmesi. 

Yer: Ova.

Zaman: Kış mevsimi.

Kahramanlar:  İbrahim, Dorukısrak, Aygır, Çılgır, Atlar ve kurtlar.

Hikayede anlatım kaçıncı kişi ağzından yapılmıştır?: Üçüncü kişi.


4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metin Abbas SAYAR’ın “Yılkı Atı” adlı romanından alınmıştır

a) Paragraftaki boşlukları türün özelliklerine göre doldurunuz
Cevap:

Roman yaşanmış  ya da yaşanması mümkün olan olayların anlatıldığı bir yazı türüdür. Romanda yer, zaman ve olayda bütünlük vardır. Romanların en önemli özellikleri uzunluğu, kişilerin sayılarının çokluğu ve hayatı her yönüyle ele almasıdır.


b) “Yılkı Atı” romanının verilen bölümünü göz önünde bulundurarak daha önce okuduğunuz “Göç Destanı” metni ile karşılaştırınız.
Cevap:

Benzer Yönleri: Zaman, yer ve olaylar.

Farklı Yönleri: Göç destanında olaylar olağanüstü gerçekleşirken, Yılkı at metnindeki olaylar gerçek hayatta da yaşanabilir. 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları MEB Yayınları

5. ETKİNLİK

“Yılkı Atı” metnini özetleyiniz.
Cevap: Doğaya ayak uyduramayan yılkı atları kurt sürüsü ile karşılaşır ve kurtlar atlara saldırırlar. Saldırı üzerine atlar halka oluşturarak kendilerini korumaya çalışırlar. Halkadaki atlardan biri yorgun düşerek çıkınca zayıflamış artların hepsi kaçışır. Zayıflayan halkadan çıkan Çıkır atı kurtlardan biri yakalayarak ısırır. 

Yılkı olan atlar kış mevsiminde bir ovada kurt sürüsü ile karşılaşırlar. Kurtlar atlara saldırırlar. Atların başı olan Aygır atları organize eder ve halka oluştururlar. Kurdukları halkadan bir at yorgun düşer ve halkadan çıkar. Bu atın çıkarılması ile zayıf atlarda kaçmaya başlar. Kutlardan biri atlardan Çıkır’ı yakalar ve ısırır. Böylelikle savaşı kurtlar kazanır. 


6. ETKİNLİK

“Yılkı Atı” metninden betimleyici anlatıma örnek cümleler yazınız.
Cevap:

  • Kar zerrecikleri alabora oluyor, bir inip bir kalkıyor, göz açtırmaz ediyordu.

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde kişileştirilen varlıkları bulunuz.
Cevap:

(KAR) Kar ovaya doğru homurdana homurdana iniyordu.

(YEL) Yel, ıslık çalmaya başlamıştı.

(AKŞAM) Her yöne çileli bir akşam indi.

(GECE) Gecenin şüpheleri artıyordu.

(YEL) Şımarık yel ve acı soğuk Demirkır’a “Yürü.” dedi.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları MEB Yayınları

8. ETKİNLİK

b) Kendinizi, dilekçedeki sorunu çözecek bir görevli olarak düşününüz. Okuduğunuz dilekçeden ve “Hayvanları Koruma Kanunu”nun amacından yola çıkarak hayvanlara nasıl davranmamız gerektiği ve hayvan hakları ihlallerine ne gibi çözümler üretebileceğinize dair bir konuşma yapınız.
Cevap: Hayvanlar bu dünyada yaşayan dilsiz canlılardır. Bizler bu hayvanların etinden, sütünden, kemiğinden, yününden ve gücünden yararlanırız. Hayvanlar yaşamamızı sağlayan halkanın en önemli kısımlarıdır. Bizlere düşen bu hayvanları korumak, kollamak ve elimizden geldiğince bakımlarını karşılamaktır. Hayvanları sevmemiz ve zarar vermememiz gerektiğini çocuklarımıza aşılamalı, her zaman merhametli olmayı öğretmeliyiz.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları MEB Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri anlamına göre inceleyiniz. Anlam özelliğine göre uygun kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları MEB Yayınları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları MEB Yayınları

10. ETKİNLİK

“Yılkı Atı” romanında kurtların saldırısından sonra atlar doğada neler yaşamış olabilir? Hikâye edici bir anlatımla yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık koyunuz.
Cevap: Saldırının üzerine zayıf atlar bir bir kurtlara yem olurlar. Gücünü toplayabilen güçlü atlar kaçışarak ormanın ıssız bir ovasında birbirlerini bularak toplanırlar. Başlarına geçen Aygır atı birlikte hareket etmelerini, şimdilik saklanacak bir yer bularak dinlenmelerini ertesi sabah kalabilecek ve düzen kurabilecek yer arayışına gireceklerini söyler. Bir yer bularak dinlenerek sabahı beklerler. Ertesi sabah atlar birlik içerisinde hareket ederek yaşayabilecekleri bir dağlık alan bularak doğada yaşamaya adapte olmaya çalışırlar.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.