Cevap Yaz
27 Şubat 2024, 16:47 - Zülal Güneş Yazdı

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 246-247-248. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 246-247-248. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kütle Ölçme Birimleri Arasındaki İlişkiler konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 246-247-248 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 246-247-248. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4.Sınıf Matematik Ders Kitabı ADA Yayıncılık 246-247-248. Sayfa Cevapları Kütle Problemleri

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları ADA Yayıncılık

Benzer veya Farklı Bir Problem Kuralım

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları ADA Yayıncılık

Yukarıda verilenleri kullanarak çözdüğümüz probleme benzer bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.
Cevap:

Bir apartmanın asansörü toplam 225 kg ağırlık taşıyabilmektedir. 57 kg, 76 kg, 45 kg ve 50 kg sahip olan 4 kişi bu asansöre aynı anda binebilirler mi?

47 + 76 + 45 + 50 = 228 kg 
228 kg > 225 kg olduğu için 4 kişi aynı anda binemez. 


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 247 Cevapları ADA Yayıncılık

Benzer veya Farklı Bir Problem Kuralım

Kütle ölçü birimlerinden bir veya ikisini kullanarak yukarıdaki problemden farklı bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.
Cevap:

Aldığı ilaç şişesinde kütlesi 1000 mg olan haplardan 60 adet bulunmaktadır. Boş şişenin kütlesi 30 mg olduğuna göre içi hap dolu şişenin kütlesi kaç gramdır? 

Bir hapın kütlesi: 1000 mg
Şişedeki hap sayısı: 60 tane
İlaç şişesinin kütlesi: 30 g

1000 x 60 = 60 000 mg
60 000 mg → 60 000 ÷ 1000 = 60 g
60 + 30 = 90 g
60 hap bulunan ilaç şişesinin toplam ağırlığı 90 gramdır. 


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları ADA Yayıncılık

Benzer veya Farklı Bir Problem Kuralım

Bir tarladan elde edilen 8 ton buğday 50 kilogramlık torbalara doldurulmuş. Buğday torbalarının tamamı tanesi 40 TL’den satılmış. Buğdayların satışından kazanılan para miktarı kaç liradır?
Yukarıdaki problemi çözünüz. Siz de bu probleme benzer bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz
Cevap:

1 ton → 1000 kg
8 ton → 8 x 1000 = 8000 kg
8000 ÷ 50 = 160 torba vardır.
160 x 40 = 6400 TL kazanılan para. 

Soru: Bir fabrikada üretilen 12 ton buğday 25 kilogramlık çuvallara konulmuştur. Her çuval fırınlara 400 TL olarak satılmıştır. 12 tondan elde edilen kazanç ne kadar olmuştur?

1 ton → 1000 kg
12 ton → 12 x 1000 = 12 000 kg
12 000 ÷ 25 = 480 çuval
480 x 400 = 192 000 TL kazanılmıştır. 


ALIŞTIRMALAR

1. Marketten yarım kg kaşar peynir, çeyrek kg ezine peyniri, 750 g tulum peyniri ve yarım kg beyaz peynir aldık. Marketten kaç kilogram peynir aldık?
Cevap:

yarım kilogram → 0,5 kg
çeyrek kilogram → 0,25 kg
750g → 0,75 kg
0,50 + 0,50 + 0,25 + 0,75 = 2 kg peynir almıştır. 


2. Kütlesi 19 ton olan bir tıra her birinde 25 kg kömür bulunan 160 torba kömür yüklenmiş. Kömür torbaları yüklendikten sonra kamyonun kütlesi kaç ton olmuştur?
Cevap:

25 x 160 = 4000 kg kömür torbalarının toplam ağırlığı
1 ton → 1000 kg
4000 ÷ 1000 = 4 t
19 + 4 = 23 t toplam kamyonun kütlesi


3. Bir ambalajda kütlesi 250 g olan margarinlerden 8 paket bulunuyor. Bu ambalajlarla dolu bir kolideki margarinlerin kütlesi 30 kg olduğuna göre kolide kaç adet ambalaj vardır?
Cevap:

250 x 8 = 2000 g toplam margarin kütlesi
1 kg → 1000 g
30 kg → 30 x 1000 = 30 000 g
30 000 ÷ 2000 = 15 adet ambalaj vardır. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.