Cevap Yaz
27 Aralık 2023, 20:54 - Zülal Güneş Yazdı

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 85-86-87-88. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 85-86-87-88. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Zihinden Bölme konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 85-86-87-88 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 85-86-87-88. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4.Sınıf Matematik Ders Kitabı ADA Yayıncılık 85-86-87-88. Sayfa Cevapları Zihinden Bölme 

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 85-86 Cevapları ADA Yayıncılık

Dünyanın en büyük balığı, balina köpekbalığıdır. Her ne kadar adında balina kelimesi geçse de bu balık bir memeli türü değildir. Büyüklüğünden dolayı balina köpekbalığı olarak adlandırılır. Bilim insanlarının pek çoğu balina köpekbalıklarının boylarının 1200 cm civarında olduğunu belirtiyor. Balina köpekbalıklarının boylarının kaç metre civarında olduğu nasıl hesaplanabilir? Bu işlem zihinden nasıl yapılabilir?
Cevap: Metreye çevirmek için cm’yi 100 ile bölerek bulabiliriz. 

1200 ÷ 100 = 12 m olur. 


Etkinlik

• Kırmızı renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 85-86 Cevapları ADA Yayıncılık

• Aynı işlemlerin bulunduğu mavi renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını zihinden nasıl bulabileceğimizi tartışalım.
• Bölendeki sıfır sayısı kadar bölünenden sıfır azaltalım.
• Bölünende kalan sayıyı işlem sonucu olarak yazalım

Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 85-86 Cevapları ADA Yayıncılık

• Aynı işlemlerin sonuçlarını karşılaştıralım.
Cevap: İşlem sonuçları aynıdır. 

• Yaptığımız karşılaştırmadan yola çıkarak bir sayıyı 10’a zihinden bölmeyle ilgili bir kural geliştirelim
Cevap: Bir sayıyı 10’a bölerken sayıdan bir sıfır sileriz. 

• Turuncu renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 85-86 Cevapları ADA Yayıncılık

• Aynı işlemlerin bulunduğu yeşil renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını zihinden nasıl bulabileceğimizi tartışalım
• Bölendeki sıfır sayısı kadar bölünenden sıfır azaltalım
• Bölünende kalan sayıyı işlem sonucu olarak yazalım.
Cevap: 

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 85-86 Cevapları ADA Yayıncılık

• Aynı işlemlerin sonuçlarını karşılaştıralım.
Cevap: İşlem sonuçları aynıdır. 

• Bir sayıyı 100’e zihinden bölmeyle ilgili bir kural geliştirelim.
Cevap: Bir sayıyı 100’e bölerken sayıdan iki sıfır sileriz. 

• Sarı renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım.
Cevap: 

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 85-86 Cevapları ADA Yayıncılık

• Mor renkli kutucuklardaki işlemleri, 10 ve 100’e zihinden bölmeyle ilgili yöntemlerden yola çıkarak zihinden yapalım.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 85-86 Cevapları ADA Yayıncılık

• Aynı işlemlerin sonuçlarını karşılaştıralım.
Cevap: İşlem sonuçları aynıdır. 

• Bir sayının 1000’e zihinden bölünmesiyle ilgili kuralı açıklayalım.
Cevap: Bir sayıyı 1000’e bölerken sayıdan üç sıfır sileriz. 


Birlikte Yapalım

Aşağıdaki bölme işlemlerini zihinden yapınız.
Cevap:

7000 ÷10 = 700
8000 ÷10 = 800
38000 ÷ 10 = 3800


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

Aşağıdaki bölme işlemlerini zihinden yapınız.
Cevap:

6000 ÷100 = 60
9000 ÷ 100 = 90
54 000 ÷ 100 = 540


Birlikte Yapalım

Aşağıdaki bölme işlemlerini zihinden yapınız.
Cevap:

7000 ÷1000 = 7
45 000 ÷ 1000 = 45
97 000 ÷ 1000 = 97


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları ADA Yayıncılık

Etkinlik

Cevap:

9000 ÷ 10 = 900
6000 ÷ 100 = 60
8000 ÷ 1000 = 8
2000 ÷ 100 = 20
6300 ÷ 10 = 630
9000 ÷ 1000 = 9

3000 ÷ 1000 = 3
2000 ÷ 10 = 200
19 000 ÷ 10 = 1900
34 000 ÷ 1000 = 34
4000 ÷ 100 = 40
28 000 ÷ 10 = 2800

7200 ÷ 100 = 72
43 000 ÷ 1000 = 43
67 000 ÷ 1000 = 67
26 000 ÷ 100 = 260
7000 ÷ 1000 = 7
95 000 ÷ 100 = 950

54 000 ÷ 1000 = 54
89 000 ÷ 10 = 8900
5000 ÷ 100 = 50
1000 ÷ 10 = 100
8000 ÷ 100 = 80
11 000 ÷ 1000 = 11

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.