4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38-39-40-41-42. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 4. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41 ve 42’deki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
2. Babanızın kişilik özelliklerini arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşurken kelimeleri anlamlarına uygun kullanınız
Cevap: Babam dürüst, cömert, misafirperver ve iyi bir insandır.
1. ETKİNLİK
a. Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin gerçek anlamını üstteki, mecaz anlamını alttaki kutucuklara yazınız.
yük
Gerçek Anlam: Eşya, ağırlık.
Mecaz Anlam: Taşınması gereken sorumluluk.
şeker
Gerçek Anlam: Toz şeker.
Mecaz Anlam: Tatlı, sevimli.
b. Şiirdeki koyu yazılan kelime grubuyla vurgulanmak istenen nedir? Açıklayınız.
Cevap: Şiirde koyu yazılan kelime grubu evin yükü’dür. Evin yükü kelimesinden kasıt evde yerine getirilmesi gereken sorumluluklardır. Bunlar eve para getirilmesi, evdeki ihtiyaçların giderilmesi gibi şeylerdir.
2. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Babamızın elleri bizim için eve neler taşırmış?
Cevap: Babamızın elleri bizim için eve zeytin, peynir ekmek taşır.
2. Babamızın elleri olmasa evde ne gerçekleşirmiş?
Cevap: Babamızın elleri olmasa evde fırtına kopar.
3. Şair, babamızın ellerini nelere benzetmiş?
Cevap: Şair babamızın ellerini çayda şeker, ekmekte tuza benzetmiş.
b. Aşağıya, şiirle ilgili bir soru da siz yazınız.
Soru: Babamızın elleri sayesinde kimler mışıl mışıl uyur?
Cevap: Babamızın elleri sayesinde anne-oğul-nine-kız mışıl mışıl uyur.
3. ETKİNLİK
Şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Şiir’in ana duygusu babamıza karşı duyduğumuz sevgi ve saygıdır.
4. ETKİNLİK
a. “Babamızın Elleri” başlıklı şiiri okuduktan sonra neler hissettiniz? Aşağıya, duygularınızı anlatan kısa bir paragraf yazınız. Yazınızda kelimeleri gerçek ve mecaz anlamlarıyla kullanınız.
Cevap: Babamızın Elleri şiirinden sonra kendi babamı düşündüm ve çok gururlandım. Babamın evimize karşılıksız olarak yaptığı hizmeti düşündüm. Babamız ailemize sürekli olarak sahip çıkıyor ve ihtiyaçlarımızı karşılıyor. Kendisini bu şiiri okuduktan sonra daha çok sevmeye başladım.
5. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki görseli inceleyip gördüklerinizi anlatınız. Görselin size hissettirdiği duyguları arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Aşağıdaki görselde bir nine ile dede var. Yanlarında torunları oturmuş birlikte vakit geçiriyorlar. Görsel bana huzur ve mutluluk veriyor. Aile büyüklerimizle birlikte vakit geçirmek çok iyi hissettiriyor.
b. “Aile bireylerimize, akrabalarımıza nasıl davranmalıyız?” sorusunun yanıtı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Aile bireylerimize ve akrabalarımıza saygı ve sevgi göstermeliyiz. Özellikle bizden büyük akrabalarımıza saygıda kusur etmemeliyiz. Bir dediklerini iki etmemeliyiz. İyiliklerini düşünüp gözetmeliyiz.
6. ETKİNLİK
a. Aşağıya, aile konulu bir şiir yazınız. Şiirin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız. Yazdığınız şiiri yazım ve noktalama yönünden kontrol ediniz.
BÜYÜK AİLEM
Annem, babam, kardeşlerim,
Küçük bir evin çatısının altında,
Annem, babam, kardeşlerim,
Hep birlikte büyüdük.
Ninem, dedem, teyzelerim, halalarım,
Birlikte vakit geçirdik her fırsattta.
Dayılarım, amcalarım, kuzenlerim,
Çok iyi zaman geçirdik her fırsatta.
b. Aşağıya, yazdığınız şiirin içeriğine uygun bir resim yapınız. Yaptığınız resmi arkadaşlarınıza gösterip bu resim hakkında konuşunuz.
7. ETKİNLİK
Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Bu yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.
• Kitapta ki örnekler çok komik.
Cevap: Kitaptaki örnekler çok komik.
• Yeterki iste, başarırsın.
Cevap: Yeter ki iste, başarırsın.
• Bugün gazete de çıkan haberi okudun mu?
Cevap: Bugün gazetede çıkan haberi okudun mu*,
• O belgeseli bende seyrettim.
Cevap: O belgeseli ben de seyrettim.
8. ETKİNLİK
Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin eş seslilerini bir cümlede kullanınız
Ellerim çok kirlendi. – Kardeşim ekmek almaya gitti.
Cevap:
9. ETKİNLİK
Aşağıda okunuşları verilen sayıların Romen rakamlarıyla nasıl yazıldığını karşılarına yazınız.
IV – II – VI – XI – VIII – X – III – V – XV – VII – IX – I
bir: I
beş: V
dokuz: IX
iki: II
altı:VI
on: X
üç: III
yedi:VII
on bir: XI
dört: IV
sekiz: VIII
on beş: XV
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
1. Nasrettin Hoca kimdir? Araştırınız.
Cevap: Nasreddin Hoca 1208 Hortu Doğumlu, Anadolu Selçuklu Devleti zamanında yaşamış efsanevi bir kişidir. Akşehir’e göç edip derviş olmuş ve burada hocalık vasfını kazanmıştır. Kendisini fıkralardan daha çok tanırız.
2. Farklı konularda Nasrettin Hoca fıkraları derleyerek sınıfa götürünüz. Bu fıkralardan birini arkadaşlarınıza anlatmak üzere hazırlık yapınız
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Merhaba arkadaşlar benim adım Ada ben cevap anahtarlarına bakmadım zaten bunu okulda yapmıştık sadece 42.sayfda Nasrettin hoca kimdir ona baktım bakalım varmı diye tamam arkadaşlar görüşmek üzere bay??❤️??
Burası harika ben herşeyi burdan bakıyorum.Kesinlikle buradan bakıp yazın .Hiç kendinizi yormayın
Burası harika herşeyi burdan bakıp yazıyorum kesinlikle herkes burdan bakmalı
ÖZGÜN YAYINCILIĞI ÇOK GÜZELMİŞ SANKİ BENİM İÇİN YAPILMIŞ BEN HER ZAMAN BURADAN BAKIP KONTROL EDİYORUM HİÇ KENDİNİ YORMUYORUM
Benim adım kübranur ben kraliçeyim
Kesinlikle buradan bakın
Çok Teşekkür ediyorum Forum Sınıf amca
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.