Cevap Yaz
30 Kasım 2022, 20:13 - Sena Yazdı

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129. Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan 6. sınıf fen bilimleri ders kitabı cevapları sayfa 122-123-124-125-126-127-128-129. sayfa cevaplarını paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap

6.Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 122-123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları Yoğunluk

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 123 Ders Kitabı

Değerlendirme:

1. Suya atılan her madde yüzer mi?
Cevap: Suya atılan her madde yüzmez.


2. Suya atılan maddelerden hangileri yüzdü, hangileri battı?
Cevap:
Silgi, madeni para, taş batar.
Mum, plastik cisim ve tahta  yüzer.


Suda çözünmeyen katı maddelerin bazıları suda yüzer, bazıları suya batar. Etkinlikte, farklı kütlelerdeki ve farklı hacimlerdeki maddelerin su içindeki konumlarını gözlemlediniz. Peki, yüzme batma olayı maddenin hangi özelliklerine bağlıdır?
Cevap: Yüzme ve batma maddenin hacmine bağlıdır. Hacmi sudan büyük olan maddeler batar, hacmi sudan küçük olan maddeler yüzer.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 124 Ders Kitabı

Değerlendirme:

1) Suyun yoğunluğunu hesaplayınız. Sonucu tabloya yazınız.
Cevap: Suyun yoğunluğu 1 (g / cm3) tür.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 124 Ders Kitabı


Araştıralım:

“Zeytinyağı gibi üste çıkmak” deyimi ne amaçla söylenmiş olabilir? Araştırınız, araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Zeytin yağı gibi üste çıkmak haksız olsa da kendini suçsuz göstererek üste çıkmak anlamında kullanılır.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 125 Ders Kitabı

Değerlendirme:

1. Su ve zeytinyağının yoğunluklarını karşılaştırınız.
Cevap: Suyun yoğunluğu daha fazladır bu yüzden yağ yukarda kalır.


2. Suyun içine zeytinyağı döküldüğünde sıvıların birbirine göre durumları nasıl olur?
Cevap: Zeytinyağı suyun yüzeyine çıkar. Çünkü zeytinyağının yoğunluğu suyunkinden daha azdır.


3. İki sıvının yoğunlukları ile kaptaki konumları arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap: Su kabın aşağısında kalırken zeytinyağı yüzeye çıkmıştır.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 126 Ders Kitabı

Değerlendirme:

1. Maddelerin yoğunluk değerleri neden farklıdır?
Cevap: Maddenin yoğunluğu cismin kütlesinin cismin hacmine oranı olduğundan dolayı yoğunluk değerleri farklıdır.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 127 Ders Kitabı

Değerlendirme:

1) Suyun sıvı halden katı hale geçtikten sonraki hacmi nasıl değişti?
Cevap: Suyun hacmi azalır.


2) Su içindeki buzun yoğunluğu ile suyun yoğunluğu arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap: Buzun yoğunluğu suyun yoğunluğundan küçüktür.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 129 Ders Kitabı

1- Yukarıda verilen A ve B kaplarında eşit miktarda su ve buz bulunmaktadır. Bu iki maddenin yoğunluklarını karşılaştırınız.
Cevap: Sıvılar katılaştıklarında yoğunlukları azaldığı için suyun yoğunluğu buzun yoğunluğundan büyüktür.


2) Kütlesi 900 g, hacmi 1000 cm3 olan maddenin yoğunluğu kaç g/cm³ tür?
Cevap: d= m/V d= 900/1000= 0,9 g/cm3


3) Yandaki grafikte kütle ve hacim değerleri verilen K, L, M ve N maddelerinin yoğunluklarını hesaplayınız.
Cevap:

K: 80/20= 4 g/cm3
L: 100/40= 2,5 g/cm3
M: 100/50= 2 g/cm3
N: 40/50= 0,8 g/cm3


4) Yandaki tabloda dört farklı maddenin yoğunlukları verilmiştir. Bu maddelerden eşit hacimde alındığında, kütlelerini küçükten büyüğe doğru sıralayınız.
Cevap: Alüminyum < Çinko < Demir < Bakır


5) Bir maddenin yoğunluğu değişebilir mi? Açıklayınız.
Cevap: Maddenin yoğunluğu değişebilir. Sıvı halden katı hale geçen maddelerin yoğunlukları artar, Katı halden sıvı hale geçen maddelerin yoğunlukları azalır.


6) Su ve zeytinyağı iki farklı maddedir. Su, ısı vererek donmaya başladığında buz kabın üstünde toplanır. Zeytinyağı donmaya başladığında donmuş hali kabın alt kısmında toplanır. Bu durumun sebebini açıklayınız.
Cevap: Su dondukça yoğunluğu azalır bu yüzden buz üstte toplanır. Zeytinyağı dondukça yoğunluğu arttığı için donmuş hali dibe çöker.


7) Buzun suda yüzmesinin canlılar için önemini örnek vererek açıklayınız.
Cevap: Göllerin yüzeyinin donması buna bir örnek olur. Bu sayede suyun sıcaklığı aynı kalır ve göldeki hayvanlar yaşamaya devam ederler.


6.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Sayfa 123-124-125-126-127-128-129, Yoğunluk başlıklı konunun cevaplarını paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.