Cevap Yaz
1 Mayıs 2024, 14:15 - Sena Yazdı

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 196-201-202. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 196-201-202. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 10. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sandıklı gibi çeşitli edebiyat konularını barındıran 10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 196-201-202 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 196-201-202. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

10.Sınıf MEB Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 196-201-202. Sayfa Cevapları Sandıklı

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık

1. Geleneksel tiyatro türlerinin millî kültür değerlerinin yaşatılıp korunmasındaki işlevini belirtiniz.
Cevap: Geleneksel tiyatro türleri, milli kültür değerlerimizi yaşatarak, gelecek nesillere aktarılmasını sağlar. 


2. Günümüzde geleneksel tiyatronun yaşatılması için neler yapılabileceğini tartışınız.
Cevap: Günümüzde  geleneksel tiyatronun yaşatılması için kurslar açılabilir, eğitimler verilebilir, devletin maddi manevi desteği ile festivaller yapılabilir. 


10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları MEB Yayınları

Metni Anlama ve Çözümleme

1. Sandıklı adlı orta oyunu metninde geçen “Bir sanat var, bilmem becerebilir misin? Senin için biçilmiş kaftan. Hem de bir baltaya sap olursun.” cümlesindeki deyimlerin anlamlarını metindeki bağlamlarından hareketle tahmin ediniz. Tahmininizin doğruluğunu kaynaklardan yararlanarak kontrol ediniz.
Cevap:

Biçilmiş kaftan
Tahminim: Tam uygun. 
Sözlük Anlamı: Uygun, elverişli. 

Bir baltaya sap olmak
Tahminim: Bir işe yaramak. 
Sözlük Anlamı: Bir işe sahip olmak, işi yapmak. 


2. Sandıklı adlı orta oyunu metninin anlam özelliklerini etkileyen kültürel unsurları belirleyiniz.
Cevap:

  • Yardıma muhtaç olana yardım etmek.
  • Rüyaların anlamını söylemek.
  • El öpenlere para vermek. 

3. Metnin temasını ve konusunu belirleyiniz.
Cevap:

Tema: İşsizlik. 

Konu: Pişekar’ın Kavuklu’ya iş bulması için yardım etmesi. 


4. Metnin bölümlerinde anlatılanları aşağıdaki tabloya kısaca yazarak metnin dramatik örgüsünü
belirleyiniz.
Cevap:

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları MEB Yayınları


10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları MEB Yayınları

5. Türk sineması ve tiyatrosundan geleneksel tiyatrodaki kişi ve unsurlara benzer örnekler veriniz.
Cevap: Türk Sinemasından olan Kemal Sunal’ın Şaban karakteri Geleneksel tiyatrodaki Karagöz’e benzemektedir. İkisi de şakacı, boş konuşan, cahil, eğitimsiz ve komik kişiliklerdir. 


6. Metinde olay akışını yönlendiren çatışmaları belirleyiniz.
Cevap:

  • Rüya ile gerçek çatışması. 
  • Eğitimsizlik

7. Metindeki zaman ve mekânın özelliklerini belirleyiniz.
Cevap: 

Zaman: Zaman net belli olmasa da “Geçen yağmurda, beş on dakikaya kadar” bir ifade kullanılmıştır. 

Mekan: Pişekar’ın dükkanı, sokak, mahalle. 


8. Metnin ana kahramanları olan Kavuklu ve Pişekâr’ın özelliklerini aşağıdaki tabloya yazınız.
Cevap:

Kavuklu: Cahil, eğitimsiz, patavatsız ve boş konuşan biri.  
Pişekâr: Okumuş, bilgili, cesur, ukala, kendini beğenmiş biri. 


9. Sandıklı adlı metni Kanlı Kavak metniyle aşağıdaki tabloda verilen özelliklere göre karşılaştırınız.
Cevap:

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları MEB Yayınları


10. Aşağıdaki bilgilerden hareketle seyirlik köy oyunları ve kuklayı Karagöz ve orta oyunu ile karşılaştırınız.
Cevap:

  • Karagöz ve orta oyunları her zaman oynanabilirken, köy seyirlik oyunu belirli zamanlarda oynanır. 
  • Karagöz ve kukla gerçek kişilerle oynanamazken orta oyununda kukla gerçek kişiler ile oynar.
  • Bütün bu oyunlar doğaçlama oynanır.
  • Karagöz gölge oyunuyken diğerleri değildir. 

Etkinlik

a. Sandıklı adlı orta oyunu metnindeki söz oyunlarını ve yanlış anlamaları belirleyiniz.
Cevap:

  • Kavuklunun tehlikeye düştüm demesini Pişekar’ın yanlış anlayarak bir yerin acıyor mu demesi.
  • Kepenk kelimesinin köpek anlaması.
  • Koltukçuluk yapabilir misin sorusuna birinin koltuk altına girmek anlaması. 

b. Belirlediğiniz söz oyunlarının ve yanlış anlamaların metne katkısını değerlendiriniz.
Cevap: Metindeki söz oyunları ve yanlış anlamalar okurun eğlenmesini ve gülmesini sağlamaktadır. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.