Cevap Yaz
7 Haziran 2022, 16:33 - Furkan Yazdı

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 227-229-230-234. Sayfa Cevapları Sevgi Yayınları

4.Sınıf Matematik Ders Kitabı 227-229-230-234. Sayfa Cevapları Sevgi Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sıvı Ölçme konusunun bulunduğu 4. sınıf matematik ders kitabı sayfa 227-229-230-234 cevapları konusunu paylaştık. Sıvı Ölçme konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 227-229-230-234. Sayfa Cevapları Sevgi Yayınları

4.Sınıf Sevgi Yayınları Matematik Ders Kitabı 227-229-230-231-232-233-234. Sayfa Cevapları Sıvı Ölçme

4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Sayfa 227 Ders Kitabı Cevapları

Litre ve Mililitre Arasındaki İlişki

4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Sayfa 219 Ders Kitabı Cevapları

Yandaki damacanada bulunan suyun miktarını hangi ölçme birimi ile ölçebiliriz?
Cevap: Damacananın içindeki suyun miktarını litre birimi ile ölçebiliriz.


1 L’den daha az kolonyanın miktarını ölçmek için litreden daha küçük bir ölçme birimi gerekli midir? Bu konudaki düşüncenizi açıklayınız.
Cevap: Evet gereklidir. Çünkü kolonya 1 litreden daha az bir miktarda olduğu için ifade litre ile ifade edemeyiz. Bunun için mililitre ifadesini kullanmalıyız.

4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Sayfa 229 Ders Kitabı Cevapları

Okulunuzda ve evinizde suyu tasarruflu kullanmak için neler yaptığınızı açıklayınız.
Cevap: Suyu tasarruflu kullanmak için suyu son seviyede açmıyorum, ağır suda açıyorum. Ellerimi sabunlarken suyu kapatmaya çalışıyorum. Dişlerimi fırçalarken suyu kapatıyorum.


Aşağıdaki yerlerden hangilerinde mililitre ölçü birimi kullanıldığını belirleyiniz. İlaç fabrikası, mobilya fabrikası, süt fabrikası, meyve suyu fabrikası, otomobil fabrikası
Cevap: Süt fabrikasında ve meyve suyu fabrikasında mililitre ölçü birimi kullanılabilir. Büyük kutuları için litre ölçü birimi kullanılır.


Aşağıdaki noktalı yerlere uygun sayıları yazınız.
Cevap:

7 L = 7 000 mL
25 L = 25 000 mL

3 000   mL = 3 L
18 000 mL = 18 L


Aşağıdaki kutularda bulunan ayranların toplam miktarını litre ve mililitre cinsinden yazınız.
Cevap:

300 mL’den oluşan toplam 7 adet ayran kutusu bulunmaktadır.

7 x 300 mL = 2 100 mL etmektedir.

Ayranların toplam miktarı 2 100 mL.

2 100 mL = 2 L 100 mL eder.

4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Sayfa 229 Ders Kitabı Cevapları

4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Sayfa 230 Ders Kitabı Cevapları

Sıvıların Miktarını Tahmin Etme

4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Sayfa 230 Ders Kitabı Cevapları

Merve, suluktaki suyun miktarını suluktaki su seviyesinden yararlanarak tahmin ediyor.

Merve’nin tahminde bulunurken izlediği yol hakkındaki düşüncenizi açıklayınız.
Cevap: Suluğun tam kapasitede kaç mL su aldığını bildiği için tahminde bulunması kolaydır. Suyun çeyreğinin eksik olmasından yola çıkarak bir tahminde bulunmuş olabilir.

4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Sayfa 234 Ders Kitabı Cevapları

Problem: Hasan Bey, evine gelecek misafirlere ikram etmek için iki koli ayran aldı. Her kolide 8 kutu ayran ve her kutuda 200 mL ayran vardır. Hasan Bey’in aldığı ayranların toplam miktarı kaç litre kaç mililitredir?
Cevap:

8 x 200 = 1600 mL
1 L 600 mL eder.


PROBLEMLER

Aşağıdaki problemleri defterinize çözünüz.

1. Bir iş yerindeki kahve makinesinden 30 bardak sütlü, 20 bardak da sade kahve içildi. Kahve içilen bardaklar 120 mL kahve aldığına göre makineden çıkan sütlü ve sade kahvelerin toplam miktarı kaç litredir?
Cevap:

30 + 20 = 50
50 x 120 = 6000

6000 mL = 6 L


2. Fatma Hanım, 2 L’lik zeytinyağının 250 mL’sini fasulye, 325 mL’sini bamya yemeğinde kullandı. Geriye kalan zeytinyağı miktarı kaç mililitredir?
Cevap:

2 L, 2000 mL etmektedir.

250 + 325 = 575 mL eder.

2L’den 575 mL’yi çıkartmamız gerekir.

2000 – 575 = 1425

Cevap Geriye kalan zeytinyağı miktarı 1425 mL’dir.


3. Bir yolcu otobüsü, deposunda 120 L mazotla yola çıktı. İlk molasına kadar deposundaki mazotun 5 2 ’sini, ikinci molasına kadar da 1/5’ini tüketti. İkinci mola sonunda otobüsün deposunda kaç litre mazot kalmıştır?
Cevap:

4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Sayfa 234 Ders Kitabı Cevapları

120 ÷ 5 = 24
24 x 3 = 72
120 – 72 = 48 (L)


4. Bir pastanede 600 mL limon suyu ile 3 L su karıştırılarak limonata yapıldı. Elde edilen limonata 100 mL’lik bardaklarla müşterilere verildi. Müşterilere kaç bardak limonata verilmiştir?
Cevap:

3 L, 3 000 mL etmetkedir.

3 000 + 600 = 3 600 mL

3 600 ÷ 100 = 36 bardak eder.


4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Sayfa 234 Ders Kitabı Cevapları

5. Yandaki verilerden yararlanarak bir problem kurunuz ve kurduğunuz problemi defterinize çözünüz
Cevap:

Problem: Tam kapasitesi 20 L olan iki şişenin her ikisinde on beşer lite süt bulunmaktadır. Emine Teyze kuzudan sağdığı bir litrelik sütü her iki şişeyede eşit miktarda paylaştırarak dolduruyor. Bu işlemden sonra şişelere kaç litre, kaç mililitre süt daha doldurulabilir?

Cevap:

Adım 1- Her iki şişenin doluluk miktarı 15 L.

1 L = 1 000 mL
1 000 ÷ 2 = 500 mL
1 L’nin yarısı 500 mL eder.

Adım 2- 15 litrelik şişelerin her birine 500 mL doldurulmuştur.

15 L = 15 000 mL
15 000 + 500 = 15 500 mL

Adım 3- Şişelerin tam kapasitesi 20 L olduğu için süt miktarından tam kapasite oranını çıkartıyoruz.

20 L = 20 000 mL
20 000 – 15 500 = 4 500 mL

4 500 mL = 4 L 500 mL
Şişelerdeki boş kısım toplam 4 L 500 mL oranındadır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.