Cevap Yaz
28 Şubat 2024, 19:03 - Zülal Güneş Yazdı

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 20-21-22. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4.Sınıf Matematik Ders Kitabı 20-21-22. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama konusunun bulunduğu 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 20-21-22 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 20-21-22. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4.Sınıf Matematik Ders Kitabı ADA Yayıncılık 20-21-22. Sayfa Cevapları Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları ADA Yayıncılık

 

Yukarıda yükseklikleri 100 m ve 200 m olan iki bina verilmiştir. Bu binaların arasında da Ankara’nın görünümüne önemli bir katkı sağlayan Atakule verilmiştir.
Atakule’nin yüksekliği hangi binaya daha yakındır?
Cevap: 100 m olan binaya yakındır.


Etkinlik

Üçer kişilik gruplar oluşturalım.
Aşağıdaki çalışmaları yapmadan önce gruptaki her bir üyeye görev verelim.
Şerit metremizin 30 cm’lik kısmını açalım.
Şerit metre üzerindeki 23 sayısını yuvarlak içine alalım.
23 ile 20 arasında kaç sayı bulunduğunu belirleyelim.
Cevap: 21 ve 22 iki sayı bulunmaktadır. 

23 ile 30 arasında kaç sayı bulunduğunu belirleyelim.
Cevap: 24 – 25 – 26 – 27 – 28 – 29 → 6 sayı bulunmaktadır. 

23 sayısının, 20 ile 30’dan hangisine daha yakın olduğunu söyleyelim.
Cevap: 20 sayısına daha yakındır. 

23 sayısının hangi onluğa yuvarlanabileceğini belirtelim.
Cevap: 20 onluğuna yuvarlanır.


Birlikte Yapalım

732 sayısını en yakın onluğa yuvarlayınız.
Cevap: 730 onluğuna yuvarlanır. 


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları ADA Yayıncılık

Etkinlik

100, 130 ve 200 sayılarını onluk taban bloklarıyla modelleyelim.
130 sayısındaki onluk sayısı ile 100 ve 200 sayılarındaki onluk sayılarını karşılaştıralım.
130 sayısındaki onluk sayısının 100 ile 200’den hangisindeki onluk sayısına daha yakın olduğunu söyleyelim.
Cevap:  100 sayısına daha yakındır. 

130 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayalım.
Cevap: 100 


Birlikte Yapalım

571 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap: 600


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

2018 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap: 2000


Alıştırmalar

1. Aşağıda verilen sayıları en yakın oldukları onluklara yuvarlayınız.
Cevap:

61 → 60
89 → 90
837 → 840
315 → 320
4523 →4520
7468 → 7470


2. Aşağıda verilen sayıları en yakın oldukları yüzlüklere yuvarlayınız.
Cevap:

204 → 200
579 → 600
632 → 600
1299 → 1300
1919 → 1900
8466 → 8500


3. Salih 24 yaşındadır. Salih’in ablası 30, kardeşi ise 20 yaşındadır. Salih’in yaşı ablasının yaşı ile kardeşinin yaşından hangisine daha yakındır?
Cevap: 20’ye daha yakındır. 


4. Can’ın okul numarası 463, Gizem’in okul numarası 400, Emrah’ın okul numarası 500’dür. Can’ın okul numarası, Gizem’in ve Erman’ın okul numarasından hangisine daha yakındır?
Cevap: Can’ın okul numarası Emrah’ın okul numarasına daha yakındır. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.