Cevap Yaz
18 Mart 2023, 20:36 - Gülsüm Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 110-111-112-113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 110-111-112-113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık

5.Sınıf Anıttepe Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 110-111-112-113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları Vatan Yahut Silistre

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 110 Ders Kitabı Cevapları

Hazırlık Çalışmaları

1. Vatanımıza karşı görevlerimiz nelerdir?
Cevap: Vatana karşı görevlerimiz arasında öncelik ülkemize sahip çıkıp geliştirmek için elimizden geleni yapmamız gelir. Atalarımızdan miras kalan toprakları, ağaçları kısacası doğasını koruyup doğanın dengesini bozmamamız gerekir. 


2. Vatan, uğrunda her fedakârlığı göstereceğimiz değerli bir varlık mıdır? Neden?
Cevap: Evet değerlidir. Çünkü vatansız bir kimse boşlukta gibidir. Kimsesiz çocuk kadar yalnız hisseder. 


3. Vatan sevgisi ile ilgili sınıfa getirdiğiniz görsel ve haberleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: 

Vatan Sevgisi İle İlgili Görsel ve Haberler

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 114 Ders Kitabı Cevapları

1. Etkinlik

a) Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bularak yazınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri hazırladığınız sözlüğünüze de ekleyiniz.
Cevap:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 114 Ders Kitabı Cevapları


b) Anlamını sözlükten kontrol ettiğiniz kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:

  • Kalenin önünde cengaver askerler duruyordu.
  • Allah vatana millete zeval vermesin.
  • Davranışlarının münasebetsiz olduğunun farkında bile değildi.
  • Mahalle kenarında lakırdı yapan ablaları özlüyorum.
  • Rüyasında semiz bir inek görmüş.
  • Hayatını en doğru şekilde yaşamaya niyet aldı artık.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 115 Ders Kitabı Cevapları

2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1) Sıtkı Bey, kalede kalmak isteyenlere ne söylüyor?
Cevap: “Düşman suyu geçti. Şehrin öbür tarafında, herkes birbirine giriyor. Memleket bir iki güne kadar bütün bütün kuşatılacak gibi görünüyor. Allah zeval vermesin; devlet, kalesini kendi askeri ile koruyacak güçtedir. İçinizden her kim burada bulunmak istemezse Paşa’dan izin var, hemen bugün dışarı çıksın!” diyor.


2) Gönüllülerin tavrı Sıtkı Bey’i nasıl etkiliyor?
Cevap: Sıtkı Bey gururlanıyor.


3) Sıtkı Bey, gönüllülerin tavrı karşısında nasıl bir karar veriyor?
Cevap: Kalmak isteyenlerin kalmasına, gitmek isteyenlerinde gitmesini söylüyor.


4) Metinden, dönemin siyasi ve sosyal özellikleriyle ilgili hangi bilgilere ulaşabilirsiniz?
Cevap: Devletin askeri mürettabatı düşmanla savaşacak kadar yeterli değildi. Ülke savaş dönemindeydi. Halk devleti korumak için varını yoğunu koymaya hazırdı.


3. Etkinlik

Okuduğunuz metinle ilgili üç soru hazırlayınız. Hazırladığınız soruları cevaplayınız.
Cevap:

Sorum: Sıtkı Bey’e karşı gönüllüler nasıl bir tavır alıyor?
Cevabım: Sıtkı Bey’e karşı vatanı müdafaa edeceklerini ve vazgeçilmez olduklarını kanıtlıyorlar.


Sorum: Zekiye orada ne için olduğunu söylüyor?
Cevabım: Vatan için öleceğini söylüyor.


Sorum: Metinde yer alan kişiler kimlerdir?
Cevabım: Abdullah Çavuş, Sıtkı Bey, Zekiye, İslam Bey ve gönüllüler.


4. Etkinlik

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:

Metnin konusu: Milli Mücadele döneminde savaşa karşı halkın tutumu.

Metnin ana fikri: Türk vatandaşının vatanseverliği.


5. Etkinlik

Okuduğunuz metni aşağıdaki unsurlara göre inceleyiniz.
Cevap:

Olay: Silitre kalesine vatan için çarpışmaya giden gönüllüler ile kalenin komutanı Sıtkı Bey ile arasında geçen konuşmalar.

Olayın geçtiği yer: Silistre Kalesi’nde geçiyor.

Olayın geçtiği zaman: 1853-1856 Kırım Savaşı sırasında geçiyor.

Kahramanlar: Abdullah Çavuş, Sıtkı Bey, Zekiye, İslam Bey ve gönüllüler.

Anlatıcı: Üçüncü kişi bakış açısıyla anlatılmıştır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 116 Ders Kitabı Cevapları

6. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerden koşul–sonuç bildirenlerin başına “X” işareti koyunuz.
Cevap:

 () Kalede kalmama izin yok mu?
(X) İçinizden her kim burada bulunmak istemezse Paşa’dan izin var.
(X) Bir kere de iş benim dediğim gibi çıkarsa kıyamet mi kopar?
(X) Sen, galiba bir zaman gelecek ki kale elden giderse yine: “Kıyamet mi kopar?” diyeceksin.
() Vatan için öleceğim. Başka ne hizmet istersin ki?


7. Etkinlik

Metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Uzun çizgi sizce hangi amaçla kullanılmıştır? Yazınız.
Cevap: Karşılıklı konuşma yapılırken konuşmacının değiştiğini göstermek için kullanılmıştır.


8. Etkinlik

a) “Vatan” kelimesi size neler çağrıştırıyor? Düşünme balonlarının içine yazınız.
Cevap:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 116 Ders Kitabı Cevapları


b) Vatan kelimesinin sizde çağrıştırdıklarından yola çıkarak vatan sevgisi konulu bir konuşma yapınız.
Cevap: Bayrağımızın simgelediği şehitlerimizin kanı vatan sevgisini en güzel şekilde özetler. Bağımsızlık uğruna verilen bu savaşta milli duyguları en yüksek seviyede yaşayan halkımız vatan için varını yoğunu ortaya koymuşlardır. Yaş önemli değil, zayıfmış, güçlüymüş bunların hiç biri önemli değil. Önemli olan sadece yüreğindeki vatan sevgisinin sana yaptırdığı fedakarlıklardır. 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 117 Ders Kitabı Cevapları

9. Etkinlik

Aşağıdaki görsel size neler çağrıştırıyor? Çağrışımlarınızdan hareketle “vatan sevgisi” ile ilgili bir şiir yazınız.
Cevap:

BAĞIMSIZLIĞIN SİMGESİ

Kolay mı kazanıldı sanırsın
Bu vatanın bağımsızlığı?
Renklerini oluşturdu bayrağın
Kan, ter ve gözyaşı.

Hiç indirme bu bayrağı
Yeter sana varlığı

Daha güzel bir memleket için
Anlat herkese bağımsızlığı.


Bir Sonraki Derse Hazırlık

2. Türk kültüründe isim verme geleneği ve Dede Korkut Hikâyeleri hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Eski Türk kültüründe isim, yapılan yiğitliklere göre verilirdi. Şimdi ki zamanda ise isim büyükler tarafından verilmektedir. 

Dede Korkut bilge insanlardan biridir. Türklerin müslüman olduğu zamanlarda müslüman olup halka doğru yolu göstermiştir. Bazı kaynaklara göre de inanışları şamanizmdi. Yol gösteren bu bilge adamı, dede korkutun, anlattığı hikayelerden oluşmaktadır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.