Anasayfa Kitap Cevapları
Cevap Yaz
8 Haziran 2021, 0:10
Selin Selin
Üye
Konu Sayısı: 285

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 164-165-166-167-168-169-170-171. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık

5. Sınıf Anıttepe Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 164-165-166-167-168-169-170-171. Sayfa Cevapları Karagöz Kibarlık Öğreniyor

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 164 Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Eğlenmek ve hoş vakit geçirmek için neler yapıyorsunuz?
Cevap: Genelde müzik dinliyorum ama arkadaşlarımla vakit geçirmeyi daha çok seviyorum. Bu yüzden onlarla geziyorum.

2. Etrafınızda yapmacık konuşan kişiler var mı? Bu kişilerin konuşması sizi nasıl etkiliyor? Açıklayınız.
Cevap: Tabii ki var. Bu tarz konuşmaları samimi bulmadığım için onlarla pek konuştuğum söylenemez.

3. Hacivat ve Karagöz oyunları ile ilgili araştırma sonuçlarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Hacivat ve Karagöz, gölge oyunudur. Oynanan oyunların kim tarafından düzenlendiği belli değildir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 167 Ders Kitabı Cevapları

1. Etkinlik:

a) Aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını sözlükten bulup yazınız.
Cevap: 
Münasip: Uygun bulunan, yerinde.
Konak: Genellikle bir avluyla çevrili, birkaç katlı, çok odalı, büyük ve gösterişli ev.
Alay etmek: Birinin, bir şeyin ya da bir durumun kusurlu, gülünç vb. yönlerini küçümseyerek eğlence konusu yapmak.
Halt etmek: Uygunsuz bir söz söylemek, yakışıksız davranmak.

b) Bu kelimeleri öğrendiğiniz anlamıyla birer cümlede kullanınız. Cümleleri defterinize yazınız.
Cevap: 

Münasip: Bu benim için münasip.
Konak: Konakta yaşamak çok güzel.
Alay etmek: Sınıftakiler benimle alay etti.
Halt etmek: Bana böyle davranarak halt ettiniz.

2. Etkinlik:

a) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Hacivat, Karagöz’e ne öğretmek istemektedir?
Cevap: Kibar konuşmayı öğretmeye çalışmıştır.

2. Karagöz , Hacivat’ın sözlerini doğru anlıyor mu? Hacivat, bu durum karşısında Karagöz’e nasıl davranıyor?
Cevap: Karagöz sözleri doğru anlamıyor. Bu yüzden Hacivat ona tekrar doğrusunu söylüyor.

3. Karagöz ve Hacivat arasında geçen konuşmalardan en çok beğendiğiniz bölüm hangisidir? Nedeniyle açıklayınız.
Cevap: Hacivat’ın dediği her şeye Karagöz’ün “Evet efendim, öyledir efendim, münasiptir efendim.” demesini beğendim. Çünkü beni çok eğlendirdi.

b) Okuduğunuz metinle ilgili iki soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınızdan cevaplamalarını isteyiniz.

  1. Hacivat’ın amacı nedir?
  2. Karagöz, Hacivat’ı iyi dinledi mi?

3. Etkinlik:

a) Okuduğunuz metinde Hacivat’ın Karagöz’e kibarlık öğretme yöntemini doğru buluyor musunuz? Yazar, kibarlık öğretme yöntemini neden bu şekilde kullanmış olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Ben doğru bulmadım. Çünkü bana göre kişinin kendi kendini bu konuda geliştirmesi gerekiyor. Yani ezber yapmak gereksiz. Kibarlığın ne demek olduğunu öğrendikçe zaten o sözcükler kendiliğinden gelecektir.

b) Hacivat’ın yerinde siz olsaydınız Karagöz’e kibar olmayı nasıl öğretirdiniz? Açıklayınız.
Cevap: Ona bu konu hakkında bilgi verirdim. Sonra da onu bu tarz ortamlara götürüp onun da alışmasını sağlardım.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 168 Ders Kitabı Cevapları

4. Etkinlik: Kibar olmak insan ilişkilerinde niçin önemlidir? Günlük hayattan örnekler veriniz.
Cevap: Kibar olduğumuzda karşımızdaki kişi de bize karşı öyle olur. Konuşmamız güzel bir şekilde sürer. Örneğin, öğretmenimize her zaman saygı göstermeliyiz. Onunla hep kibar konuşmalıyız. Kibar konuşursak bizi daha çok sever ve örnek gösterir.


5. Etkinlik: Okuduğunuz metinden yola çıkarak Hacivat ve Karagöz’ün kişilik özelliklerini yazınız.
Cevap: 

Hacivat: Saygılı, kibar.
Karagöz: Görgüsüz, alaycı.


6. Etkinlik: Aşağıdaki kelime ve kavramlardan birini seçiniz. Seçtiğiniz kelimenin kullanılma durumuna uygun bir konuşma yapınız.
Cevap: 

Merhaba Arkadaşlar,

Sınıfta hemen hemen herkes hasta oluyor ve okula gelemiyor. Onlara “geçmiş olsun” demeliyiz. Arkadaşlarımıza karşı hep saygılı olmalıyız. Geçmiş olsun dedikçe onlarda biz hasta olunca aynı şekilde diyeceklerdir. Birbirimize karşı sevgimiz, saygımız güçlenecektir.

Elimizden geldiğince kibar olmalıyız. Bu sayede onlara da örnek olmuş oluruz. Yani hasta olan kişilere geçmiş olsun demeyi ihmal etmeyelim.


7. Etkinlik: 

b) Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yeri doldurunuz.
Cevap: 

Yukarıdaki metinde yay ayraç, olayların gerçekleştiği alan hakkında bilgi vermek amacıyla kullanılmıştır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 169 Ders Kitabı Cevapları

8. Etkinlik: 

a) Aşağıdaki Hacivat ile Karagöz metnini okuyunuz. Metindeki boşluklara, verilen kelimelerden uygun olanları yazınız.
Cevap:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 169 Ders Kitabı Cevapları

b) Yazılarınızda ve konuşmalarınızda kullandığınız kelimelerin Türkçe olmasına dikkat ediyor musunuz? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Pek dikkat etmiyorum. Çünkü günümüzde neredeyse herkes böyle konuşuyor. Onları duydukça bizlerde öyle oluyoruz. Örneğin, “alternatif” kelimesi yerine “seçenek” kelimesini sık kullanmıyorum.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 170 Ders Kitabı Cevapları

9. Etkinlik: Aşağıdaki kelimeleri inceleyip ilgili soruları cevaplayınız.

a) Yukarıdaki kelimeler hangi ünsüzlerle bitmiştir? Bu ünsüzlerin ortak özelliği nedir?
Cevap: Bu kelimeler “p, k, s, f, ş, ç” ünsüzleriyle bitmiştir. Bu ünsüzler sert ünsüzdür.

b) Yukarıdaki kelimelerin aldığı ekler hangi ünsüzlerle başlamıştır? Bu ünsüzlerin özelliği nedir?
Cevap: “d, c, g” ile başlamıştır. Bunlar yumuşak ünsüzdür.


10. Etkinlik:

a) Aşağıdaki cümlelerde ünsüz benzeşmesinin olduğu kelimelerin altını çiziniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 170 Ders Kitabı Cevapları

b) Ünsüz benzeşmesine örnek kelimelerin olduğu cümleler yazınız.
Cevap: 

  • Kedi evden kaçtı.
  • Şu soruya kitaptan bakalım.
  • Güneşten gelen ışınlar bizi ısıtır.
  • Akşam yemeğinde sarma varmış.
  • Şu kazağı hemen almalıyım.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 171 Ders Kitabı Cevapları

11. Etkinlik:

a) Aşağıda giriş kısmı verilen Nasrettin Hoca fıkrasını sağlığın önemini vurgulayacak şekilde tamamlayınız.
Cevap: 

  Hemen yorgan ve yastıkları getirmişler. Sevinçle, mutlulukla bir güzel doldurmuşlar. Pamuğu ne kadar doldursalar da pamuk bir türlü bitmiyormuş. Artık eve geçmişler. O kadar çok yorulmuşlar ki hazırladıkları yastık ve yorganları koyarak uykuya dalmışlar.

  Sabah olmuş, yatak sırılsıklam olmuş. Birde bakmışlar kendileri de ıslanmış. Üzerlerini değiştirmişler. Bunun sebebini anlamaya çalışmışlar. Yastıkların ve yorganları içleri boşmuş. Bu yüzden Nasrettin Hoca bunların pamuk olmadığını anlamış. İkisi de çok hasta olmuş. Bir süre iyi olmamışlar. 
  Daha sonra pamuk sandıklarının kar olduğunu öğrenmişler ve çok pişman olmuşlar. Çünkü her ne olursa olsun sağlık her şeyden önemliymiş. Konu sağlık olunca akan sular dururmuş. Bundan sonra ikisi de daha dikkatli olmuşlar.

BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

İlk yardım ile ilgili araştırma yapınız.
Cevap: Herhangi bir kaza sonucu, sağlık görevlileri gelene kadar, kişinin sağlığının kötüye gitmesini önlemek için yapılan uygulamaya ilk yardım denir. İlk yardımı yapan kişinin amacı, hastanın kötüleşmesini önlemektir.


Yorumlarınız bizim için değerlidir. Yorum yazmak için TIKLAYIN.

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 160-161-162. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.