Cevap Yaz
19 Mart 2023, 16:39 - Selin Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 183-184-185-186. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 183-184-185-186. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık

5.Sınıf Anıttepe Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 183-184-185-186. Sayfa Cevapları Tavşan ile Kaplumbağa

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 183 Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Spor karşılaşmalarında tuttuğunuz takımın yenmesi veya yenilmesi sizde hangi duygulara neden oluyor?
Cevap: Tuttuğum takım yenince aşırı mutlu oluyorum. Fakat yenilirse üzülüyorum ve sinirleniyorum. 

2. Sevdiğiniz spor dalı hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Voleybol, sahada yapılan, altışar kişilik iki takım ile oynanır. Seti almak için 15 sayı almak gerekir. Maç, en fazla beş set olabilir; üç seti alan takım maçı kazanır. Amacı, topu filenin üzerinden atarak rakip takımın oyun yerine değmesini sağlamaktır.


1. Etkinlik

“Tavşan ile Kaplumbağa” metnini dinlerken öğretmeniniz “Yavru kaplumbağanın yarışa başladığı bölüm”de dinlemeyi durduracaktır. Bu bölümden sonra olaylar nasıl gelişmiş olabilir? Yazınız. Dinleme sürecinden sonra tahminlerinizi değerlendiriniz.
Cevap: Tavşan bazı hatalarından dolayı bu yarışı kaybedecek bence. Sonra pişman olacak.

3. Etkinlik

a) Aşağıdaki deyimleri anlamları ile eşleştiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 183 Ders Kitabı Cevapları

b) Anlamını öğrendiğiniz deyimleri birer cümlede kullanınız.
Cevap: 

  • Onun karşısında kendini alamıyordu.
  • Annemi karşımda görünce gözlerime inanamadım.
  • Bu olaydan sonra kendime geldim.

4. Etkinlik

a) Dinlediğiniz metindeki tavşan ve kablumbağanın özelliklerini yazınız.
Cevap: 

Tavşan: Kibirli, gururlu

Kaplumbağa: Cesaretli, öz güvenli

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 184 Ders Kitabı Cevapları

b) Metindeki hayvanlardan hangisinin davranışını uygun görmüyorsunuz? Neden?
Cevap: Tabii ki tavşanın davranışlarını uygun görmüyorum. Çünkü tavşanın kibirli ve gururlu olması.

c) Metindeki hayvanlardan hangisinin davranışını uygun görüyorsunuz? Neden?
Cevap: Kaplumbağanın davranışını uygun görüyorum. Sebebi ise kendine güvenen biri ve cesaretli olması.


5. Etkinlik

Dinlediğiniz metne, yeni bir başlık öneriniz.
Cevap: Tavşanın Kibirliliği


6. Etkinlik

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Kaplumbağa, tavşana ne teklif etmiştir?
Cevap: “Yarışalım, bakalım tepeye ilk kim varacak?” teklifinde bulunmuştur.

2. Tavşan bu teklifi nasıl karşılıyor?
Cevap: Kaplumbağayı kesin yeneceğini düşünüyor ve kabul ediyor.

3. Yarışı kim kazanıyor? Bu yarışı kazanmasının sebebi nedir?
Cevap: Kaplumbağa kazanıyor. Çünkü tavşan yarışı ciddiye almamıştır. 

4. Bu olaydan nasıl bir sonuç çıkardınız?
Cevap: Kendimizi üstün görmemeliyiz ve işimizi ciddiye almalıyız.

5. Bir insanın başarılı olabilmesi için nasıl davranması gerekir? Örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: İşini ciddiye alırsa, herkese saygı gösterirse başarılı olabilir.


7. Etkinlik

Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Dinlediğiniz metinde hayvanlar arasında geçen bir olay anlatılmaktadır. Metinde anlatılanlarla günlük hayatta karşılaşabilir miyiz?
Cevap: Hayır, karşılaşamayız.

2. Bu metin, gerçek hayattan mı alınmıştır yoksa kurgu mudur? Açıklayınız.
Cevap: Kurgudur. Çünkü günlük hayatta bu tarz olaylarla kaşılaşmayız.

3. Bu metnin varlık kadrosunu yazınız.
Cevap: Kahramanlar, tavşan ve kaplumbağadır.


8. Etkinlik

Aşağıdaki kelimelerden birini seçiniz. Seçtiğiniz kelimeyi kullanarak bir konuşma yapınız.
Cevap:

SAYGILI OLMAK

Saygı; büyüklere, değeri büyük olanlara karşı duyulan sevgi ve çekinmeyle karışık bağlılık duygudur. Bu duygu sayesinde insanlar arasında birlik, beraberlik ve dayanışma olur. Küçük-büyük demeden herkese saygı duymak gerekir.

Toplu taşımada yaşlılara ve hamilelere yer vermek, karşımızdakini dinlemek, büyüklere yardım etmek, insanlara selam vermek gibi birçok saygılı davranış vardır. Bunları yaparak insanlarla aramızdaki sevgi bağlarını güçlendirmiş oluruz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 185 Ders Kitabı Cevapları

9. Etkinlik

a) Aşağıdaki kelimelere istenilen eki getiriniz ve kelimeyi tekrar yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 185 Ders Kitabı Cevapları

b) Bu kelimelerin ek almadan önceki son harfi nedir?
Cevap: 

bilme → e

bekle → e

söyle → e

anlatma → a

c) Bu kelimelere hangi ek getirilmiştir?
Cevap: -yor eki getirilmiştir.

ç) Bu kelimelere ek getirildiğinde kelimede nasıl bir değişiklik olmuştur?
Cevap: Kelimenin son harfi ı, i, u, ü gibi harflere dönüşerek ünlü daralması olmuştur.


10. Etkinlik

a) Aşağıdaki cümlelerde ünlü daralmasının olduğu kelimeleri işaretleyiniz.
Cevap: 

• Dedemin bana anlattığı o iki çocuğun yaşam öyküsünü bir türlü unutamıyorum.

• Göçmen kuşlar havaların ısınmasıyla yurdumuza dönmeye başlıyor.

• Senin bu şiiri okuyacağını bilmiyordum.

• Yemyeşil doğayı, masmavi gökyüzünü özlüyoruz.

• Gençler, projede tarım alanlarını sulama sorununa çözümleri dinliyor.


b) Siz de ünlü daralmasına örnek üç cümle yazınız.
Cevap: 

  • Onun dediklerini anlıyordu.
  • Çorbayı tuzluyor.
  • Telefonla arıyor.

11. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerde yay ayraçla belirtilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yazınız.
Cevap: 

Bu alaylı konuşma kaplumbağayı sinirlendirir (.) Fakat sinirlendiğini belli etmeksizin güler. Sonra da (:)
(“) Çok tuhafsın (.) (“) der (.) (“) Yavaş hareket ettiğimi de kim söylüyor (?) (“)


12. Etkinlik

a) Konusu azim ve kararlılık olan bir fabl yazınız. Fablınızda aşağıda verilen atasözleri ve özdeyişlerden uygun olanını kullanınız.
Cevap:

AKAN SU YOSUN TUTMAZ

Ormanın birinde karınca varmış. Bu karınca bütün gün çalışır, hiç durmazmış. Bir gün orman halkından ayı karıncanın yanına gelmiş.

– Neden bu kadar çok çalışıyorsun? Gerek yok ki bu kadar çalışmaya.

– Ben çalışmayı seviyorum. Hem bu çalışmalarımın karşılığını hep aldım.

Bunu duyan ayı oradan uzaklaşmış. Karınca ayının dediklerini düşünmüş ve bir gün boyunca hiç çalışmamaya karar vermiş. Yuvasında oturmuş, eğlenmiş, bolca yemek yemiş. Tembelliği çok sevmiş. Diğer gün de aynı şekilde devam etmiş. Ve diğer gün, diğer gün derken artık yuvasında yiyecek yemeği kalmamış. Artık eskisi gibi olmayan karınca yaptıklarından pişman olmuş. 

Gece gündüz demeden kararlılıkla çalışmaya başlamış. Çalışmış, çalışmış, çalışmış ve sonunda durumu daha iyi olmuş. İçinden ” Akan su yosun tutmaz. ” diye geçirmiş. Bundan sonra da asla tembellik etmemesi gerektiğini anlamış.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 186 Ders Kitabı Cevapları

BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Konusu iyilik olan Türk ve dünya masallarından örnekler bularak sınıfa getiriniz.
Cevap:

RÜYA GÖREN METİN

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 186 Ders Kitabı Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 186 Ders Kitabı Cevapları (1)

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.