Cevap Yaz
24 Mayıs 2022, 19:35 - Selin Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 206-207-208-209-210-211. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 206-207-208-209-210-211. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık

5.Sınıf Anıttepe Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 206-207-208-209-210-211. Sayfa Cevapları Yaşama Sevinci

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 206 Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. “Yaşama sevinci” sözü size ne çağrıştırıyor?
Cevap: Bulunduğu hayattan dolayı mutlu olmak denilebilir.

Öğretmeniniz okuma sırasında numaralı (1, 2, 3) yerlerde duracaktır. Öğretmeninizin durduğu yerlerde aşağıdaki soruları cevaplayınız:

1) Münevver teyze, postacıyı gördüğünde ne yapmış olabilir?
Cevap: Postacıya yeni bir mektup gelip gelmediğini sormuş olabilir.

2) Yazar, kendine ne söz vermiş olabilir?
Cevap: Münevver Teyze’ye yardım edeceği için söz vermiş olabilir.

3) Yazar, mektubu okuduktan sonra Münevver teyze neler hissetmiş olabilir?
Cevap: Aşırı mutlu olmuştur. 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 208 Ders Kitabı Cevapları

1. Etkinlik

Okuduğunuz metinde geçen kelime grubu ve kelimeleri anlamlarından yola çıkarak bulunuz.
Cevap: 

1. Gelmesini beklemek: Yolunu gözlemek.

2. Tekrarlanması, uzun sürmesi dolayısıyla bir şeyden hoşlanmaz veya sıkılır duruma gelmek, bıkmak, bezmek: Usanmak.

3. Posta parası karşılığı mektup zarfı, kartpostallara ve damga resmine karşılık kâğıtlara yapıştırılan, basılı küçük kâğıt parçası: Pul.

4. Kollar arası, kucak: Koyun

5. Öfke, kızgınlık, can sıkıntısıyla anlaşılmaz sesler çıkarmak: Homurdanmak.

2. Etkinlik

a) “Yaşama Sevinci” adlı metindeki anlatıcının ve Münevver teyzenin yerinde siz olsaydınız neler hissederdiniz? Yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 208 Ders Kitabı Cevapları

c) Yazar, Münevver teyze için nasıl bir iyilikte bulunuyor?
Cevap: Münevver Teyze’nin mutlu olabilmesi için ona mektup yazıyor.

3. Etkinlik

Okuduğunuz metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 208 Ders Kitabı Cevapları (1)

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 209 Ders Kitabı Cevapları

4. Etkinlik

a) Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki kutucukları doldurunuz.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 209 Ders Kitabı Cevapları

5. Etkinlik

Okuduğunuz metinden yararlanarak Münevver teyze ile ilgili iki öznel, iki nesnel cümle yazınız.
Cevap:

Öznel cümleler:

  1. O yaşta nasıl bir yaşama sevinci vermiştim bir insana hep şaşarım.
  2. Çok mutluydu.

Nesnel cümleler:

  1. Yıllar sonra öldüğünde koynundan bu mektubun çıktığını söyledi annem.
  2. Münevver teyze yakın komşumuzdu.

6. Etkinlik

b) Okuduğunuz metin ile bu şiirin başlığı sizce neden aynı olabilir?
Cevap: Konularının aynı olmasından dolayı başlıkları aynı olabilir. 

c) Metinde ve şiirde aynı konu mu işlenmiştir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Birbirine yakın konular işlenmiştir. Şiirde yaşamın kişiye verdiği mutluluktan bahsederken metinde yardım etmenin kişiye verdiği mutluluktan söz edilmiştir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 210 Ders Kitabı Cevapları

7. Etkinlik

“Çocuk gibi sevinmek” sözünü hangi durumlarda kullanırsınız? Bu söz, metinde hangi durumda kullanılmıştır? Açıklayınız.
Cevap: Çok mutlu olduğum zamanlarda kullanırım. Metinde de Münevver Teyze’nin saf mutluluğunu anlatırken kullanılmıştır. 


8. Etkinlik

Aşağıdaki cümleleri koyu renkte yazılan kelimelere dikkat ederek okuyunuz. Soruları cevaplayınız.

a) Bu kelime düşüncenin akışını değiştirmiş midir? Açıklayınız.
Cevap: Evet. Sebebi ise ama kelimesi cümleyi tam tersi olarak ifade eder. 

b) Koyu yazılan kelimeler, cümleye nasıl bir anlam katmıştır? Yazınız.
Cevap: Cümleyi okuyan kişinin düşüncelerinin değişmesine sebep olmuştur. Kişi faklı düşünürken cümleyi değiştirerek farklı bir anlam katmıştır.

9. Etkinlik

Aşağıda verilen cümlelerdeki boşluğa, uygun bağlantı ve geçiş ifadeleri yazınız.
Cevap: 

• Günlerce çalıştı ama işi zamanında teslim edemedi.

• Onunla bu konuyu konuşmayı düşündüm ancak beni anlamayacağını fark edince konuşmaktan vazgeçtim.

• Avrupa’da tahsilini tamamlamak istiyordu fakat şartlar imkân vermedi.


10. Etkinlik

a) Aşağıdaki cümlede köşeli ayraç niçin kullanılmıştır? Yazınız.
Cevap: Cümle içerisinde bir kere yay ayraç kullanıldığı için tekrara kullanılmaz. Bunun yerine köşeli ayraç kullanılır.

b) Köşeli ayraca örnek verebileceğiniz bir cümle kurunuz.
Cevap: Kütüphaneye [En başta Resimli Türk Edebiyatı Tarihi (Nihat Sami Banarlı)] alınmalıdır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 211 Ders Kitabı Cevapları

11. Etkinlik

Aşağıda bir hikâyenin serim ve çözüm bölümleri verilmiştir. Bu bölümlerden yararlanarak hikâyenin düğüm bölümünü tamamlayınız. Hikâyeye uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap: 

SELİM

Selim okuldan eve dönerken kırtasiye dükkânına uğradı. Kap kâğıdı ve bant satın aldı. Yolda arkadaşları Harun, Furkan ve Kemal’le karşılaştı. Çocuklar:
–Hadi Selim! Basketbol maçı yapalım, dediler.
Selim bir yandan onlarla gitmek istiyor, diğer yandan da evde kitaplarını ve defterlerini kaplamayı düşünüyordu.

Aklına bir fikir geldi. Arkadaşlarına:

–Birlikte hepimizin defterlerini ve kitaplarını kaplayalım daha sonra basketbol maçı yapalım, dedi.

Arkadaşları ona tereddütle baktı ama sonra böyle yapmanın daha mantıklı olacağını düşündüler. Hep birlikte Selimlere gittiler. Hızlıca kitapları ve defterleri kaplamaya başladılar. Arada birbirlerine şaka yaptılar, eğlendiler.

Selim “Bana çok yardımcı oldunuz arkadaşlar. Şimdi hepimiz basketbol maçını hak ettik.” dedi.

BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

1. Paylaşmanın, bir olmanın önemini anlatan atasözleri, özdeyişler bulunuz.
Cevap: 

  • Komşu komşunun külüne muhtaçtır.
  • Paylaşılmayı bilmeyenler, mesut değildir. (Gürbüz Azak)

2. “Yardımlaşmak niçin önemlidir ve yardımlaşmanın topluma ne gibi katkıları olur?”konulu bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken aşağıdaki maddelere dikkat ediniz.
Cevap:

YARDIMLAŞMAK

Yardımlaşmak, karşılıklı yardımda bulunmak kişiyi mutlu eder. İnsanlar birbirlerine maddi-manevi yardım eder ve karşılıklı sevgilerini güçlendirir. Toplumda yardımlaşma oldukça aradaki sevgi bağları daha da güçlenecektir. Bu sayede toplum birlik ve beraberlik içerisinde olacak ve hep yüzleri gülecektir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.