HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Kasiyerler, çalıştıkları yerlerdeki ürünlerin fiyatlarını nasıl akıllarında tutarlar? Açıklayınız.
Cevap: Kasiyerler akıllarında tutmazlar. Barkod sayesinde bütün ürünlerin fiyatını bulabilirler.
2. Marketten ya da herhangi bir mağazadan alışveriş yaparken kasiyerler ürünlerin fiyatlarını listeden bakarak hesaplasalar alışverişiniz hızlı olur muydu? Açıklayınız.
Cevap: Hayır, hızlı olmazdı. Herkes birbirini beklemek zorunda kalırdı.
1. ETKİNLİK: Görselleri inceleyiniz. Verilen görseller ile okuduğunuz metnin içeriğini karşılaştırınız.
Cevap: Görsellerde ürünlerin barkodu okunuyor. Metinde ise barkodun nasıl oluştuğu ve ne işe yaradığı hakkında bilgi vermiştir.
2. ETKİNLİK: Metinde geçen kelime ve kelime grupları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri anlamları ile eşleştiriniz ve cümle içinde kullanınız.
Cevap:
3. ETKİNLİK: Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1) Barkoddan en çok kimler yararlanır? Neden?
Cevap: Satıcılar. Barkod sistemi ürünle ilgili çeşitli bilgiler verir.
2) Barkod nasıl ortaya çıkmıştır?
Cevap: Satıcının tüm ürünlerin bilgilerini kaydedecek bir sistem araması sonucu ortaya çıkmıştır.
3) Barkod sisteminin bağlı olduğu bilgisayar sistemi, ürünle ilgili hangi bilgileri içerir?
Cevap: Adı, fiyatı, satış miktarı, üründen stokta ne kadar kaldığı gibi bilgiler verir.
4) Barkod numaraları nasıl oluşturulur?
Cevap: Numaralandırma sisteminden yararlanarak oluşturulur.
5) Türkiye’nin ülke kodu nedir? Ülkemizin kodunu bilmek günlük hayatta ne işimize yarar?
Cevap: 868 ve 869’dur.
6) ISSN nedir?
Cevap: Uluslararası Standart Süreli Yayın Dergi Numarasıdır.
4. ETKİNLİK Aşağıdaki tabloda barkodun kullanıldığı bazı alanlarla ilgili internet haberleri verilmiştir. Barkodun kullanıldığı alanları karşılarına yazarak günlük hayatımıza katkılarını tartışınız.
Cevap:
5. ETKİNLİK Aşağıdaki tabloda verilen cümleleri okuduğunuz metinden hareketle örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:
6. ETKİNLİK: Aşağıda bir barkod örneği verilmiştir. Okuduğunuz metinden hareketle barkod numaralarının neleri ifade ettiğini yazınız.
Cevap:
7. ETKİNLİK
a) Okuduğunuz metinden hareketle barkod sisteminin faydalarını maddeler hâlinde yazınız. Metinden örnekler vererek konu hakkında açıklamalarda bulununuz.
Cevap:
b) “Barkod sistemi olmasaydı günlük hayatımızda ne gibi zorluklarla karşılaşırdık?” Bu konu hakkındaki düşüncelerinizi, arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kasadaki sıra uzardı ve alışverişimiz çok uzun sürerdi. Zaman kaybı olurdu.
8. ETKİNLİK: Altı çizili kelimelerdeki ses olaylarını (ünsüz benzeşmesi, ünsüz yumuşaması, ünlü düşmesi) belirleyiniz.
Cevap:
yaradığını → ünsüz yumuşaması
kalınlıktaki → ünsüz benzeşmesi
kaydedecek → ünlü düşmesi
stokta → ünsüz benzeşmesi
kaldığı → ünsüz yumuşaması
basamağa → ünsüz yumuşaması
9. ETKİNLİK: Aldığınız ürünün barkodu olmazsa ne gibi zorluklarla karşılaşırsınız? Yazınız.
Cevap: Barkod olmasaydı alışverişimiz çok uzun sürerdi ve zaman kaybı yaşardık. Kasada uzun kuyruklar oluşurdu. Kasiyerler bu durumdan dolayı fiyatları ezberlemek zorunda olurlardı. Bu yüzden de birçok karışıklık ortaya çıkabilirdi. Kasiyerler müşteriye yanlış fiyat söyleyebilirlerdi.
BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK
Sosyal medyanın olumlu ve olumsuz yönlerini araştırınız.
Cevap: Sosyal medyanın olumlu yönlerine örnek verecek olursak; birçok bilgiye istediğimiz zaman ulaşabiliriz, istediğimiz kişiyle konuşabilir ya da mesajlaşabiliriz. Olumsuz yönlerinde ise zaman kaybı olurdu, sağlık sorunları yaşardık.
Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 212-213-214. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.