Cevap Yaz
15 Ağustos 2023, 15:28 - Sena Yazdı

6 Mart 1915 Gecesi Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

6 Mart 1915 Gecesi Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 6 Mart 1915 Gecesi metnine ait etkinliklerin bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-54-55-56-57-58 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6 Mart 1915 Gecesi Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

6 Mart 1915 Gecesi Metni Cevapları ve Çalışmaları 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 52-54-55-56-57-58 Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

3. Nusrat Mayın Gemisi hakkında neler öğrendiniz? Öğrendiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Asıl ismi Nusret olan ancak zaman içerisinde ”Nusret” şeklinde telaffuz edilen mayınlı gemidir. 1911 yılında Almanya’nın Kiel şehrinde kızağa çekilmiştir. 1913’te de Malatya Arapgirli Cevat Paşa’nın emriyle Osmanlı Donanması ve Türk Deniz Kuvvetleri’nde hizmete girmiştir. 


4. “Çanakkale Geçilmez!” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Bu sözden Çanakkale’nin işgaline izin verilmediği halkının onu koruduğu ve sahiplendiğini anlıyorum.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Aşağıda anlamları verilen kelimeleri bulup bulmacaya yerleştiriniz. Bulmacada gizlenen şifreyi bulunuz.
Cevap: 

Başlık 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Anıttepe Yayıncılık


2. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere kutucuklardaki deyimlerden uygun olanları getirerek cümleleri tamamlayınız.
Cevap: 

• Kendinizi göstermemek için çaba harcamalısınız.

Ne pahasına olursa olsun bu görevin hakkıyla ve eksiksiz yerine getirilmesi gerekiyordu.

• Uzaktan devriye gezen düşman gemilerinin güçlü projektörleri arada denizi yalarken endişe veriyordu.

• Türk kıyılarında bir projektör yandı ve düşman gemisinin projektörünü ablukaya almıştı.


b) Anlamını öğrendiğiniz bu deyimleri birer cümlede kullanınız.
Cevap: 

  • Ne pahasına olursa olsun ülkemizi savunur ve koruruz.
  • Yaptığı hareketler endişe verici.
  • Keskin bakışlarıyla ablukaya alıyordu.
  • Okulu birincilikle bitirmek için çok çaba harcadı.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1) Cevat Bey’in Nazım Bey’e verdiği görev nedir?
Cevap: Cevat Bey, Nazım Bey’e Nusret gemisiyle 26 mayını kıyıya dizme görevi vermiştir.


2) Nazım Bey, görevi ile ilgili ne düşünüyor? Görevini yerine getirme kararlılığı içinde midir? Açıklayınız.
Cevap: Nazım Bey kendisine verilen görevin yerine getirilmesi gerektiğini düşünmekte ve bitirmek için kararlıdır.


3) Nazım Bey, geminin komutanlığı için kimi seçmiştir?
Cevap: Nazım Bey, geminin komutanlığı için Tophaneli Yüzbaşı Hakkı Bey’i seçmiştir.


4) Yüzbaşı Hakkı Bey, sağlık sorunu yaşamasına rağmen bu görevi neden kabul etmiştir?
Cevap: Yüzbaşı Hakkı Bey, sağlık sorunu yaşamasına rağmen bu görevi kutsal bir görev olduğu için kabul etmiştir.


4. ETKİNLİK

a) Okuduğunuz metinde bazı kelimeler sizce neden koyu yazılmış olabilir?
Cevap: Okuduğum metinde bazı kelimeler anlatılmak istenen duygunun yoğun olduğunu anlatmak için koyu yazılmıştır.


b) Koyu yazılı yerlerin metne nasıl bir katkısı vardır? Açıklayınız.
Cevap: Koyu yazılan yerler anlatılmak istenen duyguyu daha yoğun hissettirmiştir.


5. ETKİNLİK

Aşağıdaki hikâye haritasında boş bırakılan yerleri okuduğunuz metinden hareketle doldurunuz.
Cevap: 

Olay: Çanakkale Savaşı sırasında yaşananlar.

Olayın Geçtiği Yer: Çanakkale Boğazı, Akyarlar Mevkisi

Olayın Geçtiği Zaman: Çanakkale Savaşı – 6 Mart 1915

Kahramanlar: Cevat Bey, Tophaneli Yüzbaşı Hakkı, Hafız Nazım Bey, Alman Yarbay Ghell

Anlatıcı: 3. Tekil Şahıs


6. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde geçen eş sesli kelimeleri bularak örnekteki gibi altlarını çiziniz.
Cevap: 

• Mayın hatlarını geçti ve hedef olarak seçilen karanlık limana vardı.
• Vatanın selameti bu mayınların denize dökülmesine bağlıydı.
• Düşmanın yüzen kaleleri teker teker yan yatmaya başladı.


b) İşaretlediğiniz bu kelimeleri yukarıda verilen anlamından farklı anlama gelecek şekilde cümle içinde kullanınız.
Cevap: 

  • Bizim de öyle tatlı bir kedimiz vardı.
  • Dedemin üzüm bağlarını tırtıklamayı dört gözle bekliyorum.
  • Bütün orman yanmış.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

7. ETKİNLİK

Metni okurken aldığınız notlardan yararlanarak metni defterinize özetleyiniz.
Cevap: Metinde Çanakkale Savaşı’nda düşmanların boğazdan geçmemesi için mayın döşenmesi planı yapılması, bu plan için Nazım Bey’in görevlendirilmesi. Nazım Bey’in hasta olduğu halde görevi kabul ederek yerine getirilmesi anlatılmaktadır.


8. ETKİNLİK

“6 Mart 1915 Gecesi” adlı metinle aşağıdaki Çanakkale şiirini biçim ve tür yönünden karşılaştırınız.
Cevap: ”6 Mart 1915 Gecesi” düz yazı biçiminde yazılmışken, ”Çanakkale” şiir biçiminde yazılmıştır.


9. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Soruları cevaplayınız.

a) Hangi cümlede bir varlık başka bir varlığa benzetilmiştir? Bu cümlede ne, neye benzetilmiştir?
Cevap: 1. cümlede bir varlık başka bir varlığa benzetilmiştir. Mayınlar tespih tanelerine benzetilmiştir.


b) Hangi cümlede bir işin olması başka bir işin olmasına bağlıdır?
Cevap: 3. cümlede bir işin olması başka bir işin olmasına bağlıdır.


c) Hangi cümlede bir durum, olduğundan daha abartılı olarak verilmiştir?
Cevap: 2. cümlede bir durum olduğundan daha abartılı olarak verilmiştir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

10. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleyi iki noktanın kullanımına dikkat ederek okuyunuz. İki noktanın cümlelerde niçin kullanıldığını boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap: 

Cevat Bey, mayın grup komutanı Hafız Nazım Bey’i çağırdı ve şunları söyledi: “Oğlum, sana çok önemli bir görev veriyorum.”
→ Konuşma cümlelerinden önce ve sonra kullanılmıştır.

“Dünkü buluşmada gördüğüm arkadaşlarım: Metin, Buse, Ali, Ayşe.”
→Aynı tür kelimeler sıralanmadan önce konulmuştur.

Barış: Yarın aynı yerde mi buluşuyoruz?
→Konuşma cümlelerinden sonra kullanılmıştır.

Bu bilgileri i https://www.kultur.gov.tr adresinden aldık.
→ Genel ağ aramalarında kullanılmıştır.

Çiftçi Mehmet yetiştirdiği ürünleri sayar: arpa, yulaf, mısır…
→ Sıralanan aynı türden kelimeler açıklanırken kullanılmıştır.


11. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Yay ayraçla gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini getiriniz.
Cevap: 

  • Acıları dindirecek tek bir ilaç var (:) zaman.
  • Geziye katılanlar şunlardır (:) Kemal, Mert, Aynur, Tülin.
  • Ayça (:) 
    —Halk oyunu bir milletin zenginliğidir.
    Onur (:)
    — Halka ait tüm gelenek, görenekler milletin zenginliğidir.

12. ETKİNLİK

Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin sizde uyandırdığı duyguları arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Görseller bana zaferi, savaşı, 7’den 70’e herkesin vatanı için canı pahasına savaşmasının gururunu hissettirdi.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

13. ETKİNLİK

a) Çanakkale Savaşı ile ilgili bir film hazırlasaydınız adı ne olurdu?
Cevap: Çanakkale Savaşı ile ilgili bir film hazırlasaydım adını ”Zaferimiz” koyardım.


b) Filminizin içeriğini defterinize kısaca yazınız.
Cevap: Filmde Çanakkale Savaşı sırasında çocukların, annelerin, yaşlı teyzelerin vatan için cephelere gittiğini, verdiğimiz kayıpları, mayının döşendiği kısımları canlandırırdım.


c) Filminiz için bir afiş tasarlayınız. Afişiniz için Çanakkale Savaşı ile ilgili görseller kullanınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları Anıttepe Yayıncılık


BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

15 Temmuz gecesi ile ilgili gazete, dergi ve internet sitelerinden araştırma yapınız. Araştırma sonuçlarınızı sınıfa getiriniz.
Cevap: 15 Temmuz gecesi Fetö tarafından ülkemize darbe girişimi yapılmıştır. Ülke bu darbeyi televizyondan öğrenmiş ve ayaklanmıştır. Darbe girişiminden haberdar olan halk kabul etmeyerek anıt meydanlarına, sokaklara dökülmüştür ve cumhurbaşkanımızın yanında olduklarını göstererek darbe girişimini etkisiz hale getirmiştir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.