Cevap Yaz
18 Eylül 2023, 21:06 - Sena Yazdı

Oakland Adası Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

Oakland Adası Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Oakland Adası metnine ait etkinliklerin bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79-81-82-83-84 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Oakland Adası Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

Oakland Adası Metni Cevapları ve Çalışmaları 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 79-81-82-83-84 Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Gezip gördüğünüz yerle ilgili hazırladığınız konuşmanızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: 1953’te inşa edilen Anıtkabir Atatürk’ün anıt mezarıdır. Anıtkabirde bir çok farklı alan bulunuyordu. bunlardan en çok dikkatimi çeken aslanlı yol ve askerlerin düzenli olarak bir törenle nöbet yerlerinin değiştirmeleriydi.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

1. ETKİNLİK

a) Metin okunurken aklınıza gelen soruları not ediniz.
Cevap: 

  1. Oakland’da kıyafetler neden pahalıdır? 
  2. Maoriler kimdir?

2. ETKİNLİK

a) Metinde geçen bazı kelime ve kelime grupları ile anlamları verilmiştir. Kelime ve kelime gruplarını anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları Anıttepe Yayıncılık


b) Yukarıdaki kelimeleri öğrendiğiniz anlamıyla birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Ada: Tatil için Gökçe Adaya gittik.
Koy: Dedemlerin koyun gittik.
Düşkün: Çocuklar olarak annemize çok düşkünüz.
Baş başa kalmak: Babamla baş başa yemeğe gittik.
Endüstri: Endüstri mühendisliğini okuyormuş.
Dillere destan: Yeteneği dillere destan.
Yerli: Yazın gittiğimizin köyün yerlileri çık sıcak bir karşılama yaptılar.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metni kendi cümlelerinizle özetleyiniz. Özetleme yaparken ayrıntılardan kaçınınız.
Cevap: Oakland Yeni Zellanda’nın bir kentiymiş. Bu Oakland, volkan tepelerinin üzerine kurulmuş bir yerleşim yeriymiş. Halk arasında yelkenlerin kenti olarak anılırmış. Bu Oakland’da yaşayan herkes doğayla iç içe yaşarmış.


4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1) Oakland kentinde yaşayan insanların genel özellikleri nelerdir?
Cevap: Oakland kentinde yaşayan insanların genel özellikleri doğaya düşkün olmalarıdır.


2) Yazar, insanların doğadan uzak kalmamalarını neye bağlıyor? Siz, yazarın bu düşüncesine katılıyor musunuz? Neden?
Cevap: Yazar, insanların doğadan uzak kalmamalarını kentin her yerinde park yapılmış olmasına bağlıyor. Ben yazarın bu düşüncesine katılıyorum. Her yerde park yapılması insanı doğaya yakınlaştırmaktadır.


3) Oakland’da sanat yaşamının çok etkin olmasının nedeni neler olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Oakland’da sanat yaşamının çok etkin olmasının nedeni doğayla iç içe olmaları, huzur içinde yaşıyor olmaları ve sanata zaman ayırabiliyor oluşları olabilir.


4) Kendi çevrenizdeki alışveriş merkezlerini ve pazar yerlerini metindeki yerlerle karşılaştırınız. Bu yerlerin benzer ve farklı yönlerini belirtiniz.
Cevap: Bizim pazarlarda daha çok meyve ve sebze gibi tüketilecek şeyler bulunuyorken metindeki pazar yerlerinde el işleri sergilenip satılmaktadır.


5) Başka ülkelerdeki insanların yaşantılarını ve dillerini merak ediyor musunuz? Neden?
Cevap: Başka ülkelerdeki insanların yaşantılarını ve dillerini merak ediyorum. Çünkü insanları incelemek, yeni şeyler öğrenmek çok hoşuma giden şeylerdir.


6) Kültürler arası iletişimin sağlanmasında yabancı dil bilmenin önemli olduğunu düşünüyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Kültürler arası iletişimin sağlanmasında yabancı dil bilmenin önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü karşılıklı diyalog kurarak ve anlaşmak için aynı dili konuşmak gerekir.


5. ETKİNLİK

“Kent içinde adım başı park bulunuyor. Ada zaten başlı başına park. Ama yine de beton binaların soğukluğunu kırmak için yerleşim alanlarının çevresi, hep park olarak düzenlenmiş.” 

a) Okuduğunuz metinden alınan yukarıdaki bölümde altı çizili sözle anlatılmak istenen nedir?
Cevap: Betondan yapılmış binaların görüntülerini yumuşatmak anlamında kullanılmıştır.


b) Buna benzer sözlerin anlatıma olan katkılarını açıklayınız.
Cevap: Buna benzer sözler anlatıma soyut duyguları somutlaştırarak katkı sağlar.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragrafı koyu renkle yazılan kelimelere dikkat ederek okuyunuz. Koyu renkle yazılan kelimeler, cümleler arası geçişte cümleye nasıl bir özellik katmıştır? Anlamda ne gibi farklılıklar oluşturmuştur? Açıklayınız.
Cevap: Koyu yazılmış kelimeler karşıt cümleleri bağlamak amacıyla kullanılmıştır.


7. ETKİNLİK

a) Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümlelerden kişisel görüş bildirenlerin başına “X” işareti koyunuz.
Cevap:

(X) Anlaşılan, insanlar bir an bile doğadan uzak kalamıyor.
() Her bahçede ızgara için ocak bulunuyor.
(X) Her birinde sanki demirden çiçekler açmış.
() Burada kişi başına düşen tekne, dünya ortalamasının çok üstünde.
(X) Çok güzel bir ada.
() Okland, 1842 ile 1865 yılları arasında, İngiliz kolonisinin başkentiydi.


b) Okuduğunuz metinden kişisel görüş bildiren (öznel) üç cümle yazınız.
Cevap:

  • Çok güzel bir ada
  • Devan Port kıyısındaki kafeler, deniz ürünleri satılan restoranlar görülmeye değer.
  • Her birinde sanki demirden çiçekler açmış.

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelimelerin köklerini bulup yazınız.
Cevap: 

Huzurlu→ Huzur
Tepelerinin→ Tepe
Kurulmuş→ Kur
Çeşitliliği→ Çeşit
Zenginlikte→ Zengin
Yerli→ Yer
Gezginler→ Gez
Adada→ Ada


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

9. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.
Cevap: Farklı yerleri gezmek, görmek, kültürleri tanımak iletişimi büyük oranda kuvvetlendirmektedir. Gezmek ve dil bilmek doğru orantılıdır aslında. Ne kadar gezersek o kadar dil gelişir iletişim kuvvetlenir. Ne kadar dil bilirsek o kadar çok yer gezebilir ve öğrenebiliriz.


10. ETKİNLİK

Çevrenizi tanıtan bir yazı yazınız. Bu yazınız için nasıl bir sıra izleyeceğiniz aşağıda verilmiştir. Bu bölümleri doldurarak yazınızın taslağını da oluşturmuş olursunuz.

Nereyi tanıtacağım?
→ Peribacaları’nı tanıtacağım.

Tanıtacağım yerin hangi özelliklerini vereceğim? 
→ Peribacaları’nın nasıl oluştuklarını anlatacağım.

Giriş bölümümde neler anlatacağım? 
→ Peribacaları’nın Türkiye’nin neresinde bulunduğunu anlatacağım.

Gelişme bölümümde neler anlatacağım? 
→ Peribacaları’nın hangi koşullarda nasıl oluştuklarını anlatacağım.

Sonuç bölümümde neler anlatacağım? 
→ Peribacaları’nın turizme katkısını anlatacağım.

Başlığım ne olabilir?
→ Peribacalarına Gezinti

PERİBACALARI

Peri Bacaları Türkiye’nin Nevşehir ilinde, Ürgüp ilçe sınırları içerisinde yer almaktadır. Türkiye’nin en önemli doğal güzellikleri arasında bulunan Peri Bacaları Türkiye’nin ikonlarından birisidir.

Peribacaları ince ve uzun, kurak havazalardan ayrıca kırgıbayır yüzeylerinden çıkan, vadi yamaçlarından inmekte olan sel sularının aşındırmasıyla oluşan kayalardır.

Peribacaları tek başına Türkiye’ye yalnızca yılda ortalama iki milyon turist çekmektedir. Hem Türkiye hemde Nevşehir bölgesinin ekonomisine azımsanmayacak kadar büyük bir katkı sağlanmıştır.


BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

1. Deprem sırasında yapılması gerekenleri öğreniniz.
Cevap:

  • Sabitlenmemiş eşyalardan uzak durulmalı
  • Pencerelerden uzak durulmalı.
  • Asansörler kullanılmamalı.
  • Sabitlenmiş ve sağlam eşyaların altına saklanmalı.
  • Baş iki el arasına alınmalıdır.
  • Merdivenlere çıkılmamalı.
  • Balkonlara çıkılmamalı.
  • Güvenli bir yere çök, kapan, tutun hareketi yaparak sarsıntının geçmesini beklemeliyiz.
  • İletişim araçlarını yanımızda bulundurmalıyız.

2. Kobe’nin hangi ülkede olduğunu araştırınız.
Cevap: Kobe Japonya’dadır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.