Yaşama Sevinci Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe) 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Yaşama Sevinci metnine ait çalışmalarının bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-207-208-209-210-211 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. “Yaşama sevinci” sözü size ne çağrıştırıyor?
Cevap: Çok mutlu enerjik olmak
Öğretmeniniz okuma sırasında numaralı (1, 2, 3) yerlerde duracaktır. Öğretmeninizin durduğu yerlerde aşağıdaki soruları cevaplayınız:
1) Münevver teyze, postacıyı gördüğünde ne yapmış olabilir?
Cevap: Kendisine mektup gelip gelmediğini sormuştur.
2) Yazar, kendine ne söz vermiş olabilir?
Cevap: Münevver Teyze’ye yardım edeceği için söz vermiş olabilir.
3) Yazar, mektubu okuduktan sonra Münevver teyze neler hissetmiş olabilir?
Cevap: Çok sevinmiş olabilir.
Cevap:
1. Gelmesini beklemek: Yolunu gözlemek.
2. Tekrarlanması, uzun sürmesi dolayısıyla bir şeyden hoşlanmaz veya sıkılır duruma gelmek, bıkmak, bezmek: Usanmak.
3. Posta parası karşılığı mektup zarfı, kartpostallara ve damga resmine karşılık kâğıtlara yapıştırılan, basılı küçük kâğıt parçası: Pul.
4. Kollar arası, kucak: Koyun
5. Öfke, kızgınlık, can sıkıntısıyla anlaşılmaz sesler çıkarmak: Homurdanmak.
a) “Yaşama Sevinci” adlı metindeki anlatıcının ve Münevver teyzenin yerinde siz olsaydınız neler hissederdiniz? Yazınız.
Cevap:
c) Yazar, Münevver teyze için nasıl bir iyilikte bulunuyor?
Cevap: Münevver Teyze’nin mutlu olsun diye ona mektup yazmıştır.
Okuduğunuz metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.
Cevap:
a) Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki kutucukları doldurunuz.
Cevap:
Okuduğunuz metinden yararlanarak Münevver teyze ile ilgili iki öznel, iki nesnel cümle yazınız.
Cevap:
Öznel cümleler:
Nesnel cümleler:
b) Okuduğunuz metin ile bu şiirin başlığı sizce neden aynı olabilir?
Cevap: Aynı konuyu ele aldıkları için.
c) Metinde ve şiirde aynı konu mu işlenmiştir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Hemen hemen aynı konuları anlatmışlardır. Metinde yaşama sevincini anlatırken şiirde birisine yardım etmenin sevincini anlatmıştır.
“Çocuk gibi sevinmek” sözünü hangi durumlarda kullanırsınız? Bu söz, metinde hangi durumda kullanılmıştır? Açıklayınız.
Cevap: Tertemiz bir sevgi demektir. metinde münevver teyzenin mutluluğu için kullanılmıştır.
Aşağıdaki cümleleri koyu renkte yazılan kelimelere dikkat ederek okuyunuz. Soruları cevaplayınız.
a) Bu kelime düşüncenin akışını değiştirmiş midir? Açıklayınız.
Cevap: Evet. Sebebi ise ama kelimesi cümleye ters anlam katmıştır.
b) Koyu yazılan kelimeler, cümleye nasıl bir anlam katmıştır? Yazınız.
Cevap: Cümleye yanlış bir anlam katmıştır.
Aşağıda verilen cümlelerdeki boşluğa, uygun bağlantı ve geçiş ifadeleri yazınız.
Cevap:
• Günlerce çalıştı ama işi zamanında teslim edemedi.
• Onunla bu konuyu konuşmayı düşündüm ancak beni anlamayacağını fark edince konuşmaktan vazgeçtim.
• Avrupa’da tahsilini tamamlamak istiyordu fakat şartlar imkân vermedi.
a) Aşağıdaki cümlede köşeli ayraç niçin kullanılmıştır? Yazınız.
Cevap: Metin aktarmalarında kullanılır.
b) Köşeli ayraca örnek verebileceğiniz bir cümle kurunuz.
Cevap: Ablam [19] beni çok sever.
Aşağıda bir hikâyenin serim ve çözüm bölümleri verilmiştir. Bu bölümlerden yararlanarak hikâyenin düğüm bölümünü tamamlayınız. Hikâyeye uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap:
SELİM VE ARKADAŞLARI
Selim okuldan eve dönerken kırtasiye dükkânına uğradı. Kap kâğıdı ve bant satın aldı. Yolda arkadaşları Harun, Furkan ve Kemal’le karşılaştı. Çocuklar:
–Hadi Selim! Basketbol maçı yapalım, dediler.
Selim bir yandan onlarla gitmek istiyor, diğer yandan da evde kitaplarını ve defterlerini kaplamayı düşünüyordu.
Selim’in aklına bir fikir gelir ve hep birlikte kitap kaplayalım desem ne derler acaba diye düşündü sonra arkadaşlarına hadi bize gidelim kitaplarımızı kaplayalım dedi. Arkadaşlarda güzel bir fikir deyip selimle birlikte selimlere gitmişlerdir.
Selim “Bana çok yardımcı oldunuz arkadaşlar. Şimdi hepimiz basketbol maçını hak ettik.” dedi.
BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK
1. Paylaşmanın, bir olmanın önemini anlatan atasözleri, özdeyişler bulunuz.
Cevap:
2. “Yardımlaşmak niçin önemlidir ve yardımlaşmanın topluma ne gibi katkıları olur? ”konulu bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken aşağıdaki maddelere dikkat ediniz.
Cevap: Yardımlaşmak çok önemlidir. Yardımlaşmak tek olmamak insanı daha mutlu güvende hissettirir. Yardımlaşmak sevgi bağını da arttır. İyi günde kötü günde yardımlaşmamız lazım çünkü insan oğlu tek başına çoğu işi yapamaz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Yaşama sevinci başına her ne kadar kötü olaylar gelmiş olsa da kötüye odaklanmayıp mutlu bir şekilde hayatına devam etmek olarak anlatılabilir. Yaşama sevinci yüksek olan insan her zaman mutlu olur.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.