Cevap Yaz
21 Ekim 2023, 13:26 - Zülal Güneş Yazdı

10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 238-242-243-246-250-252-253. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

10.Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 238-242-243-246-250-252-253. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 10. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde çok çeşitli coğrafi bilgilerin yer aldığı Afetlerin Dağılışı ve Afetlerden Korunma Yolları konusunun bulunduğu 10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 238-242-243-246-250-252-253 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 238-242-243-246-250-252-253. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

10.Sınıf MEB Yayınları Coğrafya Ders Kitabı 238-242-243-246-250-252-253. Sayfa Cevapları Afetlerin Dağılışı ve Afetlerden Korunma Yolları

10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları MEB Yayınları

 UYGULAMA

Aşağıdaki haritada ülkelerin afetlere maruz kalma düzeyleri (BM, 2013) gösterilmiştir. Ön bilgilerinizden ve haritadan yararlanarak soruları cevaplayınız

10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları MEB Yayınları

Ülkelerin afetlere maruz kalma seviyelerinin farklı olmasının sebepleri neler olabilir? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yer yüzü ve iklim şartlarının farklı olmasından kaynaklı ülkelerin afetlere maruz kalma seviyesi farklılık gösterir. 

Pasifik Okyanusu kıyılarının büyük bölümü, afetlere çok yüksek seviyede maruz kalmaktadır. Bölgede yaşanan hangi süreçler bu duruma neden olabilir? Düşüncelerinizi sınıfta paylaşınız.
Cevap: Pasifik Okyanusu’nda yaşanan büyük tsunami felaketleri ile kasırgalar kıyı şeritlerine büyük hasarlar verdiğinden dolayı çok yüksek seviyede maruz kalmıştır. 

Türkiye’nin afetlerden etkilenme düzeyi oldukça yüksekken çevresindeki bölgelerde ise bu seviye daha düşüktür. Bu durumun başlıca sebeplerinin neler olabileceğine dair düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: İki kıta arasında kaldığı için yer yüzü ve iklim şartlarından ötürü Türkiye’de afetlerden etkilenme düzeyi yüksektir. 


10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 242 Cevapları MEB Yayınları

ARAZİ ÇALIŞMASI-1

Bölgede yaşanan afet türünü öğrenerek bu tür bir afetin bölgeye verdiği zararları gözlemleyiniz. Bu bölgede tekrar bir afet yaşanması durumunda alınabilecek tedbirleri belirleyiniz. Gözlemlerinizi bir rapor hâline getirerek ürün dosyanızda saklayınız
Cevap: Gezdiğimiz bölgede yaşanan afet depremdir. Deprem afetinden sonra pek çok can ve mal kaybı yaşanmıştır. Bu afetten yola çıkarak tekrar yaşandığı zaman etkisini en aza indirgemek için alınabilecek önlemler depreme dayanıklı yapıların yapılması gerekir. Eşyalar düşmeyecek şekilde montalanmalıdır. Aynı zaman da fay hattının bulunduğu yerlere yapılar inşa edilmemelidir. 


10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 243 Cevapları MEB Yayınları

DERS DIŞI UYGULAMA

Deprem sonrası yardım ekipleri ulaşana kadar acil ihtiyaçların ve değerli evrakın saklanabileceği bir afet çantasına ihtiyaç vardır. Bu afet çantasında bulunması gerekenleri araştırarak bir deprem çantası hazırlayınız. Hazırladığınız deprem çantasını sınıfa getirerek diğer arkadaşlarınızın çantaları ile karşılaştırınız.
Cevap: Deprem çantasında battaniye, ilk yardım çantası, evin arabanın yedek anahtarı, el feneri, pil, konserve yiyecekler, su, ceket, varsa yedek ilaçlar, çorap, eldiven, pantolon, radyo, powerbank, ara kablo. 


10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları MEB Yayınları

DERS DIŞI UYGULAMA

Aşağıdaki haritada dünyada yer alan başlıca aktif volkanlar numaralarla gösterilmiştir. Haritadaki numaralarla aşağıda isimleri verilen volkanları örnekteki gibi eşleştiriniz. Sizden istenen araştırmaları çeşitli kaynaklardan yararlanarak hazırlayınız ve araştırma sonuçlarınızı sınıfta paylaşınız.
Cevap:

10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları MEB Yayınları

Yanardağ patlamaları, etkileri itibarıyla hem kısa süreçte hem de uzun vadede tam bir felaketle sonuçlanmıştır. Bununla ilgili aşağıda verilen yanardağ felaketlerinden istediğinizi seçerek bir araştırma yapınız.
Vezüv (MS 79), Tambora (1816), Krakatoa (1883), Pelee (1902), St. Helens (1980)
Cevap: 18 Mayıs 1980 yılında St. Helens Dağı patlama yaşanmadan önce 2950 metre iken patlamadan sonra 2549 metreye düşmüştür. Yakınındaki seyrek yerleşim bölgelerinin yanı sıra tabiat da tamamen tahrip olmuş ve değişmiştir. Yaklaşık 1007 kişi bu patlamada hayatını kaybetmiştir. 9 saat boyunca süren kül atımı 18 km yüksekliğe çıkmıştır. 

Eyjafjallajökull Yanardağı’nın 2010 yılında püskürttüğü küller, Avrupa genelinde hava trafiği açısından çok ciddi olumsuzluklara yol açmıştır. Bundan hareketle volkanik faaliyetlerin ulaşım sistemleri üzerindeki etkilerine yönelik bir araştırma yapınız.
Cevap: Patlamaların yaşandığı bölgelerde 5 ile 20 km yüksekliğe kadar kül atımı gerçekleştiğinden dolayı hava yolu ulaşımını imkansız hale getirir. Çünkü bu kül bulutuna giren uçakların motorları ciddi hasar alarak büyük kazalara neden olabilir. 


10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları MEB Yayınları

UYGULAMA

Aşağıdaki haritada insan eliyle oluşan su erozyonuna dair dünyadaki risk durumu gösterilmiştir (BM, 2013). Ön bilgileriniz ve haritadan yararlanarak soruları cevaplayınız.

10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları MEB Yayınları

Batı Avrupa, Güneydoğu Asya ve ABD’nin doğu kıyıları gibi bölgelerde su erozyonu riskinin çok yüksek olduğu görülmektedir. Bu durumun başlıca sebepleri nelerdir?
Cevap: Bu bölgelerde okyanusta meydana gelen deprem ve toprak kaymaları çok yoğun olduğu için tsunami felaketi görülme riski daha yüksektir. 

 Amazon Havzası ile Büyük Sahra Çölü’nde risk düzeyinin farklı olmasının nedenleri nelerdir? Düşüncelerinizi sınıfta paylaşınız.
Cevap: Bu bölgelerin yer yüzü şekilleri iklim şartları oldukça farklı olduğundan dolay afet risk seviyeleri de farklılık göstermektedir. 


10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları MEB Yayınları

UYGULAMA

Aşağıdaki tabloda 1900-2005 yılları arasında kıtalarda meydana gelen kasırgaların sayısı, yaşanan can kaybı ve oluşan hasarın maliyeti yer almaktadır. Tabloda verilenleri inceleyerek soruları cevaplayınız.

10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları MEB Yayınları

Kasırgaların en çok Amerika ve Asya kıtalarında görülmesinin başlıca sebepleri nelerdir?
Cevap: Bunun sebebi kasırgaların genellikle Pasifik Okyanusu’nda meydana gelmesidir. 

Kasırga sayısı ve can kaybı en çok Asya Kıtası’nda iken en çok hasarın Amerika Kıtası’nda olması nasıl açıklanabilir? Düşüncelerinizi sınıfta paylaşınız.
Cevap: Amerika kıtasında alınan önlemler daha iyi olduğundan dolayı can kaybı az yaşanmaktadır. Asya kıtasında alınan önlemler yeterli olmadığı için can kaybı çok yaşanmaktadır. 


10. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları MEB Yayınları

DERS DIŞI UYGULAMA

Türkiye’de rüzgârların neden olduğu afetler hakkında bir araştırma yapınız. Araştırma sonuçlarınızı sınıfta paylaşınız.
Cevap: Orman yangını, heyelan gibi doğal afetlere neden olur. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.