Cevap Yaz
5 Nisan 2023, 15:54 - Sena Yazdı

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 300-302-303-304. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

10.Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 300-302-303-304. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 10. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Selçuk’tan Söke’ye konusunun bulunduğu 10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 300-302-303-304 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 300-302-303-304. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

10.Sınıf MEB Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 300-302-303-304. Sayfa Cevapları Selçuk’tan Söke’ye

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 300 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık

1. “Yolculuk önce seni sözsüz bırakır, sonra da iyi bir hikâye anlatıcısına dönüştürür.” sözü ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi sözlü olarak paylaşınız.
Cevap: Yolculukların insanın bilgisine, kültürüne ve kelime haznesine katkı sağladığı anlatılmaktadır.


2. Sizce çok okuyan mı yoksa çok gezen mi bilir? Düşüncelerinizi nedenleriyle söyleyiniz.
Cevap: Bence ikisi de bilir. Çünkü gezen görerek, hissederek dokunarak öğrenirken, okuyan da o yerle ilgili her bilgiye ulaşır.


10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 302 Cevapları MEB Yayınları

METNİ ANLAMA VE ÇÖZÜMLEME

1. • Akdeniz’i müjdeleyen masmavi bir deniz ıssız kıyılarda köpüklenip duruyor. 
• Ufukta Sisam adasının oynak çizgileri beliriyor.
Okuduğunuz metinden alınan yukarıdaki cümlelerde geçen mecazlı ifadelerin altını çiziniz. Bu ifadelerin metnin türüne olan katkısını açıklayınız.
Cevap: 

• Akdeniz’i müjdeleyen masmavi bir deniz ıssız kıyılarda köpüklenip duruyor
• Ufukta Sisam adasının oynak çizgileri beliriyor.


2. Tarihî değerlere önem verilmemesi yazara göre ne gibi sonuçlar ortaya çıkarır? Bu konuyla ilgili yazarın düşüncesine katılıyor musunuz? Neden?
Cevap: Yazara göre tarihi değerlere önem verilmemesi anıtlarımın yok olmaya başlamasına neden olur. Yazarın bu düşüncesine katılıyorum. Çünkü bizi biz yapan tarihimizdir ve biz sahip çıkmadıkça kaybolup giderler.


3. İnsanların yaşadıkları çevreye önem vermemeleri ne gibi sonuçlar doğurur? Metinden hareketle yorumlayınız.
Cevap: İnsanların yaşadığı çevreye önem vermemesi doğanın yok olmasına, çevrenin zehirlenmesine ve böylelikle biz insanlarında zarar görmesine neden olur.


4. Bir gezi yazısında gözlem ne kadar önemlidir? Metinde geçen gözleme dayalı cümlelere örnekler bulunuz.
Cevap: Bir gezi yazısında yazarın duygularını, düşüncelerini anlayabilmek için gözlem çok önemlidir.


5. Yazar gezip gördüğü yerler ile ilgili öznel düşüncelere yer vermiş midir? Açıklayınız.
Cevap: Yazar gezip gördüğü yerler ile ilgili öznel düşüncelere yer vermiştir.

Açık havada güzel bir sinema, panoramik perdesi var, ses tertibatı iyi.


6. Metnin türü ile yazarın bakış açısı arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap: Yazar metni hakim bakış açısı ve gözlemci bakış açısıyla yazmıştır. Böylelikle metindeki olaylar gözlemci kahraman ağzından ve metin dışındaki anlatıcı aracılığıyla yazılmıştır.


7. Metinde gezi yazısı türünün hangi özellikleri görülmektedir?
Cevap: 

  • Kronolojik zamanlı plan yapılmıştır.
  • Daha önce gezenlerden ayrı gözlemler yapılmıştır.
  • Anlatılanlar görsellerle desteklenmiştir.
  • Anlatılanlar mantık çerçevesinde ilerlemiştir.
  • Anlatılanlar birbiriyle tutarlıdır.

8. Metinde anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yollarının hangilerinden yararlanılmıştır? Bunları aşağıdaki şemalara yazınız.
Cevap:

Anlatım Biçimleri: Betimleme, öyküleme.

Düşünceyi Geliştirme Yolları: Karşılaştırma, tanımlama.


9. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.
Cevap: Metinde yazarın yolculukta yaptığı gözlemler anlatılmaktadır.


10. Metinde yazar gezip gördüğü yerin sosyal, siyasi, tarihî değerlerine yer vermiş midir? Metnin yazıldığı dönemin gerçekliğinden yola çıkarak açıklayınız.
Cevap: Yazar, metinde gezip gördüğü yerin sosyal, siyasi, tarihi değerlerine yer vermiştir. 


10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 303 Cevapları MEB Yayınları

DİL BİLGİSİ

1. Okuduğunuz Selçuk’tan Söke’ye adlı metinden birleşik cümle örnekleri bulunuz. Bulduğunuz birleşik cümlelerin çeşitlerini söyleyiniz.
Cevap:

Telâştan bakmamış olacağım ama yolda karşımıza çıkan otobüslerin, kamyonların adlarını okumakla epey eğlendiğimizi hatırlıyorum.
→ Girişik birleşik cümle

Ömrünü volan başında geçiren bir şoförün yorgunluğunu, hüznünü dile getiriyor.
→ Girişik birleşik cümle

“Dört gündür uyumadım, affedersiniz, çoraplarım ayağıma yapıştı” diyordu.
→ İç içe birleşik cümle


2. Aşağıdaki parça okuduğunuz metinden alınmıştır. Bu parçadaki virgüllerin kullanım amaçlarını açıklayınız.
Cevap:

“Efes’ten Söke’ye giden yol yer yer düzeltiliyor, genişletiliyor.
(Özel olarak vurgulanması gereken öğelerden sonra kullanılmıştır.)

Kilometrelerce uzanan bu kıyılarda turistik oteller, şipşirin evler, renk renk tenteli lokantalar, gazinolar, 
(Birbiri ardında sıralanmış eş görevli kelime ve kelime gruplarını vurgulamak amacıyla kullanılmış.)

plajlar hayal ederken, bir de bakıyorsunuz
(Cümle içindeki ara sözleri ayırmak için kullanılmıştır.)

üç beş Yörük çadırı, kapkara bir sefalet manzarası.”
(Sıralı cümleleri birbirinden ayırmak için kullanılmıştır.)


ARAŞTIRINIZ

Çevrenizdeki görülmeye değer yerleri araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı yazıp paylaşınız.
Cevap: Mimar Sinan’ın tarihi eserleri, Bizans surları, İstanbul Boğazı, Hatay medeniyetler sofrası, Karadeniz doğal alanları, Ege ve Akdeniz’in turistlik yerleri ve son olarak Doğu ekspresi çevremizde görülmesi ve mutlaka ziyaret edilmesi gerek yerlerdir.


10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 304 Cevapları MEB Yayınları

b) Uygulama

İncelediğiniz metinlerden ve yukarıdaki bilgilerden hareketle daha önce araştırıp gezdiğiniz yer ile ilgili bir gezi yazısı yazınız. Gezi yazısını yazarken aşağıdaki şemada yer alan bilgilerden yararlanınız.
Cevap: Gezi yazısı örneğine bu bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.