A. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.
Cevap:
1.(..D..)
2.(..D..)
3.(..Y..)
4.(..Y..)
5.(..D..)
B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.
Cevap:
yüzüne, yardımlaşmaya, ihtiyaçlarımız, tebrik, isteklerimizi
1.Oyun sonunda kazananı …………..tebrik…………… ederiz.
2.Yaşamımızı sürdürmek için zorunlu ……………..ihtiyaçlarımız…………. vardır.
3.Önce ihtiyaçlarımızı sonra ……………isteklerimizi…………….. almalıyız
4.Konuşurken dinleyicinin …………….yüzüne…………… bakmalıyız.
5.Grup çalışmalarında iş birliğine ve …………yardımlaşmaya………… önem vermeliyiz.
C. Doğru seçeneği boyayınız.
1. Aşağıdakilerden hangisi fiziksel özelliktir?
Cevap: Sarı saçlı olmak
2. Aşağıdakilerden hangisi kişisel özelliktir?
Cevap: Yardımsever olmak
Ali: Futbol oynamayı seviyorum.
Eda: Sarı kıvırcık saçlarım var.
Arda: Kahverengi gözlerim var.
Yukarıdaki çocuklardan hangisi ilgi alanları ile ilgili bir etkinliği söylemiştir?
Cevap: Cevap Ali’dir. Çünkü Eda ile Arda fiziksel özelliklerini söylemiştir.
4. Aşağıdakilerden hangisi sınıf kuralıdır?
Cevap: Sınıfta söz alarak konuşmak
5. Zeynep, Pelin ile silgisini paylaştı. Bu durumda Pelin arkadaşına ne söylemelidir?
Cevap: Pelin bu durum karşısında arkadaşına teşekkür etmelidir.
D. Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.
1. Arkadaşınız, oynadığınız oyunu bozduğunda neler hissedersiniz?
Cevap:Üzülürüm ve ona kibarca bizi üzdüğünü ve oyunun kurallarına göre oynaması gerektiğini söylerim.
2. Okulunuzda ısınma için hangi kaynak kullanılıyor? Bu kaynakların tasarruflu kullanılması için ne yapabilirsiniz?
Cevap:Elektrikli ısıtıcı kullanıyoruz.Tasarruflu kullanmak için gerekli olmadığı zaman kapatabiliriz.
Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları uygun kelimelerle tamamlayıp şifreyi çözünüz.
Cevap:
1. Bireysel farklılıklara …….saygı………. duymalıyız.(Ç: saygı, M: fiziksel)
2. Çantamızı ders …….programına………. göre hazırlamalıyız.(K:ziline, A:programına)
3. Sınıfımızla ilgili ……kararları……….. hep birlikte alırız.(L:kararları, Y:düzeni)
4. Okula giderken ……..güvenli……… yolları kullanmalıyız.(S:uzak, I:güvenli)
5. Kaynaklarımızı …..tasarruflu………… kullanmalıyız.(Ş: tasarruflu, R: tüketerek)
6. Grup çalışmaları …..dostluğu………… geliştirir.(Z: akrabalığı, K: dostluğu)
7. İstemediğimiz durumlarda ……hayır……… diyebilmeliyiz.(P: evet, A: hayır)
8. Dinlerken konuşanın ….yüzüne…………. bakmalıyız.(N: yüzüne, F: ayağına)
ŞİFRE. Ç A L I Ş K A N
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Dışarı çıkamadığımız soğuk havalarda ve sınıfta genelde yakalamaca ve top oynuyoruz. Top oynamak biraz riskli oluyor. Kırılacak eşyalar olabiliyor ama dikkatli oynayarak bu sorunu ortadan kaldırabiliyoruz.
İkizlerin yüzü ve vücutları birbirlerine çok benziyorlar. Sadece bir tanesinde farklı olarak gözlük var. Çünkü onun gözleri bozulmuş ve gözlük takmak zorunda.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.