2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları – 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında pandemi önlemlerinin gevşetilmesinin ardından açılacak olan okullarda bu dönem 2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı MEB Yayınları gösterilecektir. 2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı MEB Yayınları Cevaplarına bu konu üzerinden ulaşabilirsiniz. Öğrencilerimiz için sayfa numaralarını, etkinlikleri ve tema adlarıyla birlikte kategorize ederek aradıkları konuyu rahatlıkla bulmalarını amaçladık.
İstediğiniz sayfanın numarasına tıklayarak sayfa cevabına ulaşabilirsiniz. Eğer tıkladığınızda herhangi bir sayfa gelmiyorsa yorum bırakarak bize bu sorunu bildirebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60,61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149’un cevapları aşağıdadır.
Kelimelerin anlamlarıın tahmin ederek yazınız. Sonra kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazınız. Kelimeleri birer cümledek ullanınız.
Cevap:
Gülüş
Tahmin: Gülmek, gülümsemek.
Anlam: Bir insanın dudağını, yanaklarını, dişleri gibi yüz hatlarının bazı yerlerini kullanarak yaptığı yüz ifadesi.
Cümle: Çıkmadan önce odadakilere sinsi bir gülüş attı.
Kurabiye
Tahmin: Çikolatadan ve bisküviden yapılan bir yiyecek.
Anlam: Un, yağ, şeker badem ve fıstık gibi malzemelerden yapılan küçük çörek.
Cümle: Annemin mutfakta yaptığı kurabiyelerin kokusu bütün evi sarmıştı.
Sunmak
Tahmin: Bir şeyi göstermek.
Anlam: Bir şey göstermek, bir şey iletmek, yollamak veya vermek.
Cümle: Arkadaşım evde yaptığı ödevini öğretmenine sundu.
Soruları “Yeni Bir Arkadaş” metnine göre cevaplayınız.
1. Metne farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Garip Çocuk: YILMAZ
2. Öğretmen sınıfa yeni bir öğrenci geldiğinde ne demiştir?
Cevap: Öğretmen sınıfa yeni bir öğrenci geldiğinde sınıftaki öğrencilere Yılmaz’ı tanıştırmıştır ve “Bu yılmaz arkadaşınız, Sizlerle okuyacak çocuklar!” demiştir.
3. Yılmaz nasıl bir çocuktur?
Cevap: Yılmaz garip bir çocuktur. İki yana yalpalıyor, kollarıın kasıyor, parmaklarını kullanmıyor ve konuşurken zorluk çekiyor.
4. Çocuk, hangi olaydan sonra Yılmaz’a ısınmıştır.
Cevap: Bir gün Yılmaz, çocuğa gülümsediği için ısınmıştır.
5. Yılmaz’ı bu hale getiren nedir?
Cevap: Yılmaz’ı bu hale getiren şey bir hastalıkmış.
“Yeni Bir Arkadaş” metninin konusunu yazınız.
Cevap: Yeni Bir Arkadaş meninin konusu sınıfa katılan özel gereksinimli bir çocuğun sıınftaki diğer öğrencilere alışması süreci ve sınıftaki çocuk ile arkadaşlığını konu alıyor.
Arkadaş denince aklınıza gelenleri bulutların içine yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
-Sevgi
-Merhamet
-Dostluk
-Kardeşlik
-Eğlence
-Sohbet
Sınıfınıza, özel gereksinimli bir birey gelseydi onun hayatını kolaylaştırmak için neler yapardınız? Yazınız ve resimleyiniz.
Cevap: Sınıfımıza özel gereksinimli bir çocuk gelseydi onu diğer öğrencilerden ayırmadan arkadaşlık kurardık, ona yardımcı olarak zorlandığı konularda yardımcı olmaya çalışırdım.
Bir önceki kelimenin son harfi ile başlayan yeni kelimeler oluşturup yazınız.
dayı – ırmak – karpuz – zeytin
komşu – uçak – keman – ney
yeğen – nane – elektronik – kahve
enişte – eklem – market – telefon
baldız – zalim – merhamet – teklif
baba – alçı – ıslak – koyun
ağabey – yağmur – rakam – malzeme
arkadaş – şeker – refleks – serçe
Resimleri inceleyiniz. Resimlerde anlatılanları oluş sırasına göre yazınız.
Mehmet sabah evinden çıkıp parka oynamaya gittiği sırada parkta her tarafın kirlendiğini, yerlerin çöplerle dolu olduğunu gördü. Bu durum karşısında çok üzülen Mehmet parktan ayrılarak evine gitti ardından arkadaşlarıyla buluşarak durumu anlattı.
Arkadaşlarıyla neler yapabileceğini tartıştıktan sonra hep birlikte parka giderek çöpleri toplayıp parkı temizlemeye karar verdiler. Bu karardan sonra arkadaşlarıyla parka gidip temizlik yaptılar ardından oyun oynadılar.
Harf // İsim // Eşya // Hayvan // Bitki
Z: Zehra – Zarf – Zebra – Zeytin
M: Mehmet – Masa – Maymun – Marul
S: Selin – Sehpa – Sığır – Sedef Otu
E: Ekin – Emzik – Eşek – Elma
T: Tekin – Terlik – Timsah – Tohum
K: Kerim – Kasa – Kaplumbağa – Kenevir
G: Gülşah – Gardırop – Gelincik – Greyfurt
A: Ahmet – Avize – Armut – Aslan
R: Rıfkı – Radyo – Roka – Rakun
Y: Yiğit – Yorgan – Yulaf – Yılan
O: Orçun – Ork – Orkide – Orangutan
Ç: Çetin – Çeşme – Çekirge- Çay
Verilen ifadelerden doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazılı daireleri boyayınız.
Kelimeleri hecelerine ayırınız.
sevgi: sev-gi
saygı: say-gı
sorumluluk: so-rum-lu-luk
dostluk: dost-luk
dayanışma: da-ya-nış-ma
yardımlaşma: yar-dım-laş-ma
kardeşlik: kar-deş-lik
eşitlik: e-şit-lik
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
22. ci sayfadaki soruları yaparken isim artist oynadığımız zamanları anımsattı ?
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.