3.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 35-36-37-38-41-43-44-45. Sayfa Cevapları TUNA Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Duyu Organları ve Görevleri konusunun bulunduğu 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38-41-43-44-45 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Peki, çevremizdeki varlıkların görünüşlerini, renklerini, seslerini, kokularını, sert veya yumuşak olmalarını, tatlarını nasıl algılarız? Çevremizi algılamamızı sağlayan duyular nelerdir?
Cevap: Çevremizdeki varlıkların görünüşlerini, renklerini, seslerini, kokularını, sert veya yumuşak olmalarını, tatlarını duyu organlarımızla algılarız. Çevremizi algılamamızı sağlayan duyular kulak, burun, göz, dil ve deridir.
Bir kır gezisine çıktığımızı düşünelim. Bu kır gezisinde çiçeklerin rengini ve kokusunu, kelebeğin kanadındaki desenleri, kuş seslerini ve rüzgarın esintisini hangi duyularımızla algılarız? Düşünelim.
Cevap: Kır gezisinde çiçeklerin rengini gözlerimizle, kokusunu burnumuzla, kelebeğin kanadındaki desenleri gözlerimizle, kuş seslerini kulaklarımızla ve rüzgarın esintisini tenimizle algılarız.
Birkaç dakika gözlerimizi kapatalım. Neler hissettiğimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Karanlıkta kalmış gibi hissettim.
Kendimizi görme engelli bireylerin yerine koyalım. Evden okula giderken ne gibi zorluklar yaşayacağımızı düşünelim. Engelli bireylerin yaşadığı zorluklara çözüm önerilerinde bulunalım.
Cevap: Görme engelli olsaydım evden okula giderken yolların bozuk olmasından dolayı sürekli takılıp düşme tehlikesi geçirirdim, sesli trafik işaret ve levhaları olmadığı için şehir içinde gidip gelirken korkarak adım atardım. Engelli bireylerin yaşadığı zorlukları çözebilmek için şehir planlaması onlara göre yapılmalıdır. Yollara yürüme engelli bireylerin tekerlekli sandalyeleri ile geçebilmeleri için rampalar yapılmalı, görme engelli bireyler için trafik işaret ve levhaları sesli yapılmalıdır.
Göz sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap:
Kulak sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap:
Sonuç
Arkadaşımız gözlü bağlı, burnu açıkken hangi besinlerin tadını alabildi?
Cevap: Arkadaşımızın gözü bağlı, burnu açıkken tüm besinlerin tadını alabildi.
Arkadaşımız hem gözünü hem burnunu kapattığında besinlerin tadını alabildi m? Neden?
Cevap: Arkadaşımızın hem gözü hem burnu kapalıyken besinlerin hiçbirinin tadını alamadı.
Dil sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap:
Deri sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Çocuklarımızın çevrelerindeki nesneleri nasıl algıladıklarını anlamak için bu ders çok faydalı. Gözlerle renkleri ve görünüşleri, burunla kokuları, kulaklarla sesleri algılıyorlar. Bu, onların dünyayı nasıl gördüğünü anlamamıza yardımcı olur ve duyularının değerini vurgular.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.