Cevap Yaz
28 Nisan 2022, 22:25 - Furkan Yazdı

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları TUNA Yayınları konusunda öğrencilerimize 2021-2022 yılında yayınlanacak olan ders kitaplarından birinin cevaplarını paylaştık. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları TUNA Yayıncılık konusundaki etkinlik ve Sayfa Cevaplarını görmek için sayfa numaralarına yada etkinlik isimlerinin üzerindeki bağlantıya tıklamanız yeterlidir.

Eksik yada hatalı bir durum ile karşılaşırsanız sayfanın atlında yer alan Yorumlar bölümünde bizlere bu durumu bildirebilirsiniz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları TUNA Yayınları

3.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları TUNA Yayıncılık


İçindekiler

1.ÜNİTE: Gezegenimizi Tanıyalım

  • Dünyanın Şeklini Öğrenelim Etkinliği Sayfa 14-15-16-17 Cevapları
  • 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 23-24 Cevapları
  • Dünya’nın Yapısında Neler Var? Etkinliği Sayfa 25-26-27-28-29 Cevapları
  • 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 30-31 Cevapları
  • 1. Ünite Değrlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 32-33-34-35 Cevapları

2.ÜNİTE: Beş Duyumuz

  • Duyu Organlarını Tanıyalım Etkinliği Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45-46-47 Cevapları
  • 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 50-51-52-53 Cevapları

3.ÜNİTE: Kuvveti Tanıyalım

  • Varlıkların Hareket Özellikleri Etkinliği Sayfa 55-56-57-58-59-60-61 Cevapları
  • Cisimleri Hareket Ettirme Etkinliği Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70 Cevapları
  • 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 71-72 Cevapları
  • 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 73-74-75-76-77 Cevapları

4.ÜNİTE: Maddeyi Tanıyalım

  • Maddenin Duyu Organları ile Açıklanabilen Temel Özellikleri Etkinliği Sayfa 80-81-82-83 Cevapları
  • Maddenin Duyu Organları ile Açıklanabilen Temel ÖzellikleriEtkinliği Sayfa 84-85-86-87-88 Cevapları
  • Maddelerle Çalışırken Tedbirli Olmalıyız Etkinliği Sayfa 90-91-92-93-94-95 Cevapları
  • Maddenin Halleri Nelerdir? Etkinliği Sayfa 96-97-98-99-100 Cevapları
  • 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 101-102-103-104-105 Cevapları

5.ÜNİTE: Çevremizdeki Işık ve Sesler

  • Işığın Görmedeki Rolü Nedir? Etkinliği Sayfa 107-108-109 Cevapları
  • Günlük Hayatta Işığın Önemi ve Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 111-112-113 Cevapları
  • Işık Kaynağı Nedir? ve Doğal-Yapa Işık Kaynaklarını Öğrenelim Etkinliği Sayfa 114-115-116 Cevapları
  • Değerlendirme Çalışmaları ve Çevremizdeki Sesler Etkinliği Sayfa 117-118-119-120-121 Cevapları
  • Ses Her Yönde Yayılır ve Ses Nerden Geliyor Etkinliği Sayfa 122-123-124-125 Cevapları
  • Doğal ve Yapay Ses Kaynakları Etkinliği Sayfa 127-128-129 Cevapları
  • Sesin İşitmedeki Rolü Etkinliği Sayfa 130-131-132-133-134 Cevapları
  • 4. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları ve 5. Ünite Deüerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 135-136-137-138-139-140-141 Cevapları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları 6.ÜNİTE: Canlılar Dünyasına Yolculuk

  • Canlı ve Cansız Varlıklar Etkinliği Sayfa 143-144 Cevapları
  • Canlıların Ortak Özellikleri Etkinliği Sayfa 150-151-152 Cevapları
  • Bitkilerin Hayat Döngüsü, 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları, Ben ve Çevrem, Çevremi Tanıyorum Etkinliği Sayfa 154-155-156-157-158-159 Cevapları
  • Doğal ve Yapay Çevre, Çevrenin Faydaları, Çevrenin Farkları Etkinliği Sayfa 160-161-162-163-164-165-166 Cevapları
  • 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 170-171-172 Cevapları
  • 6. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 173-174-175 Cevapları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları 7.ÜNİTE: Elektrikli Araçlar

  • Elektrikli Araç Gereçleri Tanıyalım Etkinliği Sayfa 178-179-180-181-182 Cevapları
  • 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 183-184 Cevapları
  • Elektrik Kaynakları Etkinliği Sayfa 185-186-187-188-189-190 Cevapları
  • 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 191-192 Cevapları
  • Elektriğin Güvenli Kullanımı Etkinliği Sayfa 193-194-195-196-197 Cevapları
  • 3. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 198-199 Cevapları
  • 7. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Etkinliği Sayfa 200-201 Cevapları

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 14-15-16-17. Sayfa Cevapları DÜNYA’NIN ŞEKLİ

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 14 Cevapları

A) Dünya’nın Şeklini Öğrenelim

Çocuklar sizce Dünya’nın şekli tahtadaki geometrik şekillerden hangisine benzer? Ne dersiniz?
Cevap: Dünyanın şekli tahtadaki ikinci şekil olan elips e benzer.

 

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 23-24. Sayfa Cevapları DÜNYA’NIN ŞEKLİ

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 23 Cevapları

1. BÖLÜM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

A) Deniz kenarındaki bir kişi kıyıya yaklaşan geminin önce direğini görür. Sonra geminin gövdesini ve gemi karaya yaklaşınca da geminin tamamını görür. Bu olay yukarıdaki görsellerde sırayla gösterilmiştir. Bu gözlemin Dünya’nın şeklinin küreye benzediğini kanıtlayıp kanıtlamayacağını arkadaşlarınızla tartışınız. Düşüncelerinizi noktalı yerlere yazınız.
Cevap: Dünyanın şekli küreye benzemekte olduğu için geminin önce direğini ve sonradan kalanını görürüz.


B) Aşağıda görseli verilen elmayı Dünya olarak düşününüz. Elmanın numaralandırılarak verilen kısımlarını temsil ettiği katman isimleri ile eşleştiriniz. 
Cevap:

  1. Dış çekirdek
  2. İç çekirdek
  3. Manto
  4. Yer kabuğu

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 24 Cevapları

C) Aşağıda bazı eski uygarlıkların isimleri ve bu uygarlıkların Dünya’nın şekli ile ilgili görüşleri verilmiştir. Bu görüşlerin hangi uygarlık tarafından öne sürüldüğünü verilen numaraları kullanarak belirleyiniz.
Cevap:

  1. c
  2. a
  3. b
  4. ç

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 30-31. Sayfa Cevapları DÜNYA’NIN YAPISI

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 30 Cevapları

2. BÖLÜM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

A) Aşağıdaki ifadeleri, verilen kavramların uygun olanlarıyla tamamlayınız (Bir ifadeyi birden fazla yerde kullanabilirsiniz.).

  1. karalar ve sular
  2. hava katmanı
  3. atmosfer
  4. dağlar
  5. sular

B Aşağıda verilen ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuklara “D”, yanlış ise “Y” yazınız.

  1. D
  2. D
  3. Y
  4. Y
  5. D

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 31 Cevapları

1. Kahverengiye boyadığınız alanlar mı, maviye boyadığınız alanlar mı daha fazladır?
Cevap: Maviye boyadığım alanlar daha fazladır.


2. Dünya yüzeyinde karalar mı, sular mı daha çok yer kaplar?
Cevap: Sular dünya yüzeyinde daha çok yer kaplar.

Ç)Aşağıdaki görselde katmanlar adlandırılırken bazı hatalar yapılmıştır. Bu hataların düzeltilmesi için hangi katmanların adlarının yer değiştirmesi gerektiğini aşağıdaki noktalı yere yazınız.
Cevap: Su katmanı ile hava katmanının yer değiştirmesi gerekmektedir.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 32-33-34-35. Sayfa Cevapları DÜNYA’NIN YAPISI

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 32 Cevapları

1. ÜNİTE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

A Aşağıda görselleri verilen cisimlerden Dünya’nın şekline benzeyenlerin altındaki kutucuğa “✓” işareti koyunuz
Cevap: a,d,e

B Aşağıda verilen tanımları ait olduğu katman ismiyle eşleştiriniz.
Cevap: 

  1. b
  2. d
  3. c
  4. a
  5. ç

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 33 Cevapları

C Aşağıda verilen soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.

  1. C
  2. A
  3. B
  4. C

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 34 Cevapları

5. B
6. C
7. B
8. C
9. A
10. C
11. A

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 38-39-40-41-42-43-44-45-46-47. Sayfa Cevapları DUYU ORGANLARI VE GÖREVLERİ

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 39 Cevapları

Duyu Organlarını Tanıyalım

  • Göz sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
    Cevap: Göz sağlığımızı korumak için, televizyonu yakından ve uzun süreli izlememeliyiz, gözlerimizi aşırı parlak ışıktan korumalıyız.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 43 Cevapları

  • Kulak sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
    Cevap: Kulak sağlığımızı korumak için, kulaklıkla yüksek sesle müzik dinlememeliyiz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 45 Cevapları

  • Burun sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
    Cevap: Burun sağlığımızı korumak için, sürekli temizlenmelidir, her gün vücuda yetecek miktarda C vitamini alınması gerekmektedir, aşırı keskin kokular koklan mamalıdır.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 46 Cevapları

  • Dil sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
    Cevap: anlık çok soğuk ve çok sıcak gıdalar kullanmamalıyız, alkol ve sigaradan uzak durmalıyız, tadını bilmediğimiz maddeleri dene memeliyiz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 47 Cevapları

  • Deri sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
    Cevap: Deri sağlığımızı korumak için, yaralandığınızda yaramızı temiz tutmalıyız, zararlı güneş ışınlarından korumalıyız.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 48-49. Sayfa Cevapları BÖLÜM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 48 Cevapları

A)Aşağıdaki görsellerde yer alan duyu organlarının adlarını görsellerin altındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 48 Cevapları
B)Aşağıda görevleri tanımlanan duyu organlarının adlarını bulmacadaki yerlerine yazınız.
Cevap:

1. Varlıkları görmeyi sağlayan duyu organları.(GÖZLER)
2. Sesleri işitmeyi sağlayan duyu organları.(KULAKLAR)
3. Dokunmayı ve hissetmeyi sağlayan duyu organı. (EL)
4. Tatları algılamayı sağlayan duyu organı.(DİL)
5. Kokuları algılamayı sağlayan duyu organı.(BURUN)

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 49 Cevapları

C)Aşağıda verilen metni okuyarak ilgili soruları cevaplayınız.

1. Elif ve babasının görme ve işitme duyuları neleri algılamalarını sağlamıştır?
Cevap: Görme duyusu, kek malzemelerini görmeye ve kitap okumaya yaramıştır.İşitme duyusu ise, müzik dinlemeye yaramıştır.


2. Elif ve babası hangi duyuları sayesinde tehlikeli bir durumun yaşanmasını önlemişlerdir?
Cevap: Koklama duyusu ile tehlikeli bir durumdan kurtulmuşlardır.


3. Elif hamurun tadını hangi duyu organını kullanarak almıştır?
Cevap: Tat alma duyusu olan dilini kullanarak tadına bakmıştır.


Ç)Aşağıda verilen noktalı alana her bir duyu organının sağlığını korumaya yönelik birer davranış yazınız.
Cevap:

KULAK: Kulağımızın sağlığını korumak için düzenli temizliğini yapıp çok yüksek sesle bir şey dinlememeliyiz.
DİL: Ağız bakımımızı düzenli yapmalıyız.
EL: Ellerimizi yemekten önce ve sonra yıkamalıyız.
GÖZ: Gözümüzün sağlığını korumak için teknolojik aletlerin parlak ışıklarına fazla maruz bırakmamalıyız.
BURUN: Keskin yakıcı kokulu şeylerden uzak durup bilmediğimiz şeyleri koklamamalıyız.Burun tıkanmışsa temizlemeliyiz.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 50-51-52-53. Sayfa Cevapları 2. ÜNİTE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 50 Cevapları

A)Aşağıdaki çizelgede verilen ifadelerdeki durumları hangi duyu organları ile algıladığınızı duyu organının adının olduğu sütuna örnekteki gibi “✗” işareti koyarak belirtiniz.
Cevap:
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 50 Cevapları

B)Aşağıda verilen ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuklara “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:

1.(D) Duyu organları sayesinde çevre algılanır ve keşfedilir.
2.(Y) Dokunma duyusu organı dildir.
3.(Y) Varlıkların renkleri burunla algılanır.
4.(D)Yüksek sesle müzik dinlemek kulaklara zarar verir.
5.(D)Koku alma ve tat alma duyuları birlikte çalışır.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 51 Cevapları

C)Görselleri inceleyiniz. Aşağıda verilmiş eksik ifadeleri görsellere göre tamamlayınız.
Cevap:
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 51 Cevapları

(Yukarıdan aşağıya sırayla)

Kırık cam parçalarına dokunmak tehlikelidir.Çünkü elimizi kesebilir ve mikrop alabilir.Bu yüzden kırık cam parçalarına dokunmamalıyız.

Bilinmeyen maddeleri koklamak zararlı olabilir. Çünkü burnumuzu tahriş edebilir ve koklama duyumuzu yitirebiliriz.

Göz sağlığı için gözlük kullanmak gerekiyorsa bu bir alışkanlık hâline getirilmelidir. Çünkü görme bozukluğumuz tedavi edilmediği için artabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 51 Cevapları 2.resim

(Yukarıdan aşağıya sırayla)

Çok gürültülü bir ortamda uzun süre bulunulmamalıdır. Çünkü gürültülü ortam kulağımıza zarar verir.İşitme duyumuzu belli bir oranda kaybedebiliriz.

Çok sıcak yiyecek ve içecekler hemen tüketilmemeli, bunların biraz soğuması için beklenmelidir. Çünkü tat alma duyumuz olan dilimizi yaralayabiliriz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 52-53 Cevapları

Ç)Aşağıda verilen soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
Cevap: 

1) B
2) B
3) B
4) A
5) C
6) B
7) C
8) B

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 62-63-64-65-66-67-68-60-70. Sayfa Cevapları Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 62 Cevapları

CİSİMLERİ HAREKET ETTİRME VE DURDURMA

A) İtme ve Çekme Kuvveti

Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Daha sonra görsellerin altındaki soruları cevaplamaya çalışalım.

Topu hareket ettiren etki nedir?
Cevap: Topu hareket ettiren etki itme kuvvetidir.

Çocuk kızağın hareket etmesi için ne yapıyor?
Cevap: Çocuk kızağın hareket etmesi için çekme kuvveti uyguluyor.

Bisikleti hareket ettirmek için ne yapmak gerekir?
Cevap: Bisikleti hareket ettirebilmek için pedallara itme kuvveti uygulanması gerekiyor.

Baba çocuğunu sallamak için ne yapıyor?
Cevap: Baba çocuğunu sallamak için itme kuvveti uyguluyor.

Resimli Anlatım:

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 62 Cevapları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 63 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim
İtme ve Çekme Deneyi

Sonuç

• Duran oyuncak arabayı ittiğimizde ve çektiğimizde oyuncak arabanın durumunda nasıl bir değişiklik gözlemledik?
Cevap: Duran oyuncak arabayı ittiğimizde ve çektiğimizde oyuncak arabada hareket gözlemledik.

• Oyuncak arabanın hareket etmesinde itme ve çekmenin rolü nedir?
Cevap: Oyuncak arabanın hareket etmesi için çekme veya itme kuvveti uygulanması gerekiyor. Bu kuvvetler sayesinde araba hareket etti.


Günlük hayattan itme ve çekme kuvvetine başka hangi örnekleri verebiliriz? Düşünelim.
Cevap: 

  • Çoraplarımızı giyerken çekme kuvveti uygularız.
  • Kitaplarımızı çantamıza yerleştirirken itme kuvveti uygularız.
  • Kitaplarımızı çantamıdan çıkarırken çekme kuvveti uygularız.
  • Silgiyle bir şeyi silerken itme ve çekme kuvvetini aynı anda kullanırız.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 64 Cevapları

Peki, çoraplarımızı giyerken itme kuvveti mi, çekme kuvveti mi uygularız?
Cevap: Çoraplarımızı giyerken çekme kuvveti uygularız.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 65 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim
Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma Deneyi

Sonuç

• İtme ve çekme kuvvetlerinin duran ve hareket eden cisimler üzerindeki etkileri nelerdir?
Cevap: İtme ve çekme kuvvetleri duran cisimleri hareket ettirme yönünde etkileri vardır. Ancak hareket halindeki cisimleri kuvvetin yönüne göre hem durdurma, yavaşlatma hemde hızlandırma etkisi vardır.

Açıklama: Mesela bir araba düz bir yolda ilerlerken ona arka tarafından itme kuvveti uygularsak cismi hızlandırırız. Ancak arabaya ön tarafından itme kuvveti uygularsak durdurma, yavaşlatma gibi kuvvetler uygularız.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 67 Cevapları

Çevremizden itme ve çekme kuvvetlerinin etkilerini gördüğümüz durumlara örnekler verelim.
Cevap: 

  • Top oynarken topa itme kuvveti uygulamak.
  • Bisiklet sürerken pedala itme kuvveti uygulamak.
  • Havada hareket halindeki topu tutarak çekme kuvveti uygulamak.
  • Fermuarımızı açarken çekme kuvveti uygulamak.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 70 Cevapları

? Günlük yaşamımızda karşılaştığımız hareketli cisimlere örnekler verelim. Bu
cisimlerin hangi durumlarda tehlikelere sebep olabileceğini arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Bisikletli bir çocuk, yolda ilerleyen bir araba, salıncakta sallanan çocuk örnek verilebilir. Bu cisimler gerektiğinden fazla hızlı olduğunda tehlikeli olabilir.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 55-56-57-58-59-60-61. Sayfa Cevapları 3. ÜNİTE- 1.Bölüm: Varlıkların Hareket Özellikleri

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 55 Cevapları

Merak Ediyorum

Varlıkları hareket ederken görebildiğimiz yerlerden biri oyun ve eğlence parklarıdır. Görseldeki varlıklardan hangileri hareket etmektedir?
Cevap: Tekerlekli sandalye ve onu iten kişi, eğlence parkındaki aletler, halat çeken çocuklar hareket etmektedir.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 56 Cevapları

Yukarıda verilen görselleri inceleyelim. Görsellerdeki varlıkların hareket özelliklerini karşılaştıralım. Yaptıkları hareketler birbirinden farklı mıdır? Neden?
Cevap: Hepsi hareket ediyor. Sallanan çocuk ileri geri hareket ediyor, dönüş yapan motosiklet ve hareket eden bisiklet ileri yönde hareket ediyor, araba ise durmaya çalışıyor. Yaptıkları hareketler farklıdır çünkü hareketin yönleri farklıdır.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 58 Cevapları

Deneyelim- Öğrenelim: Sonuç
Cevap:
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 58 Cevapları

Hareket eden varlıkların hareket özellikleri nelerdir?
Cevap: Hareket eden varlıklar, dönme hareketi, zıplama hareketi, yönelme hareketi, yavaşlama ve sallanma hareketi özelliklerini kullanırlar.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 59 Cevapları

Sallanma ve dönme hareketi yapan varlıklara çevremizden örnekler verelim.
Cevap:

Dönme hareketini Dünya, Ay ve gezegenler kendi etrafında ya da birbirlerinin etrafında yaparlar. Mikser, vantilatör ya da fan gibi günlük hayatta kullandığımız eşyalar da dönme hareketi yapan varlıklara örnek verilebilir.

Sallanma hareketine örnek verecek olursak, beşiğin sallanması, salıncağın sallanması gibi örnekler verebiliriz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 60 Cevapları

? Çevremizi gözlemleyerek yön değiştirme hareketi yapan varlıklara örnek verelim.
Cevap: Yön değiştirme hareketi olarak ise havaya atılan herhangi bir nesnenin yer çekimi etkisiyle tekrar yere düşmesi örnek verilebilir. 

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 61 Cevapları

1. BÖLÜM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

Aşağıdaki tabloda bazı hareketli varlıkların görselleri verilmiştir. Bu varlıkların hareket özelliklerini belirleyiniz. Belirlediğiniz hareket özelliğine göre ilgili bölüme örnekteki gibi “✗” işareti koyunuz.
Cevap:
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 61 Cevapları

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 71-72. Sayfa Cevapları 3.2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 71 Cevapları

A. Aşağıda verilen hareketlerde itme kuvvetinin mi, çekme kuvvetinin mi uygulandığını belirleyiniz. Bazı hareketlerde her iki kuvvetin uygulanıp uygulanmadığını belirleyiniz. Her bir hareket için belirlediğiniz kuvvet türünü örnekteki gibi “✗” ile işaretleyiniz.
Cevap:
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 71 Cevapları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 72 Cevapları

B. Çevrenizde hareket eden ve duran cisimlere örnekler veriniz. İtme ve çekme kuvvetlerinin bu cisimler üzerindeki etkilerinin neler olabileceğini aşağıya yazınız.
Cevap: Yel değirmeni, yolda giden araba, bisiklet süren çocuk, parkta sallanan çocuk gibi cisimler hareketli cisimlere örnek verilebilir. Masanın üzerinde duran şişe, dolap, yatak gibi cisimlerde duran cisimlere örnek verilebilir.


C. Aşağıdaki kutucuklarda verilen kavramları bulmacada bulup yukarıdan aşağıya, soldan sağa örnekteki gibi boyayınız.
Cevap:
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 72 Cevapları

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 73-74-75-76-77. Sayfa Cevapları 3. ÜNİTE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 73 Cevapları

A. Aşağıdaki ifadeleri verilen kavramların uygun olanlarıyla tamamlayınız (Bir ifadeyi birden fazla yerde kullanabilirsiniz.).

1) Araçlar, trafik lambası yeşil yandığında hızlanma… hareketi yapar.
2) Hareket eden bisikletin tekerleği dönme… hareketi yapar.
3) Havalanan uçak hızlanma… hareketi yapar.
4) Durağa yaklaşan otobüs yavaşlama… hareketi yapar.
5) Duran bir otomobil hareket etmeye başladığında hızlanma… hareketi yapar.
6) Çarpışan bilyeler, çarpıştıktan sonra ……yön değiştirme… hareketi yapar.
7) Dalgalı denizde yol alan tekne ….sallanma….. hareketi yapar.
8) Saatin sarkacı sallanma… hareketi yapar.
9) Hareket hâlindeki topaç dönme… hareketi yapar.
10) Viraja giren otomobil ….yavaşlama….. hareketi yapar.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 74 Cevapları

B. Aşağıdaki açıklamalar hangi kavramı tanımlamaktadır? Bu kavramı noktalı yere yazınız.
Cevap:
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 74 Cevapları


C) Alican ve Kerem teneffüs zili çaldıktan sonra koşarak sınıftan çıktılar. Kantine bir an önce gitmek istiyorlardı. Her ikisi de koridorda hızla koşarken aniden sınıfın birinden öğrenciler çıktı.

Yukarıda anlatılan olayın devamında sizce neler yaşanmış olabilir? Bu olaydan yola çıkarak hareketli varlıkların neden tehlikeli durumlar oluşturabileceğini aşağıdaki alana yazınız.
Cevap: Karşı karşıya gelen çocuklar çarpıştı ve Alican da Kerem de yaralandı. Bu olaydan yola çıkarak düşünürsek hareketli iki cisim birbirine çarptığında yaralanmalara sebep olabilir. Bu yüzden hareketli cisimler tehlikelidir. Dikkatli olunmalıdır.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 75-76-77 Cevapları

Ç. Aşağıda verilen soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
Cevap:

  1. B
  2. B
  3. C
  4. B
  5. A
  6. B
  7. B
  8. C
  9. C
  10. A

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 96-97-98-99-100. Sayfa Cevapları 2. BÖLÜM MADDENİN HÂLLERİ

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 96 Cevapları

Maddenin Hâlleri Nelerdir?
Cevap: Maddenin halleri katı, sıvı ve gaz olmak üzere üç çeşittir.

Deniz dibindeki kum, kayalıklar ve dalgıcın giysisinin ortak özelliği nedir?
Cevap: Deniz dibindeki kum, kayalıklar ve dalgıcın giysisinin ortak özelliği katı olmasıdır.

Çeşitli varlıkların içinde bulunduğu deniz suyunun kayalıklardan farkı nedir?
Cevap: Çeşitli varlıkların içinde bulunduğu deniz suyunun kayalıklardan farkı deniz suyunun sıvı olmasıdır.

Dalgıcın sırtında taşıdığı tüpün içindeki madde katı mı, sıvı mı yoksa gaz mıdır?
Cevap: Dalgıcın sırtında taşıdığı tüpün içindeki madde gazdır


Deneyelim, Öğrenelim

İzlenen Yol

1. Okulda, evde, parkta ya da bahçede çevremizi gözlemleyelim. Katı, sıvı ya da gaz hâlde bulunan maddeleri belirleyelim. Gözlemlediğimiz maddenin adını ve hangi hâlde bulunduğunu not edelim.
Cevap: 

Katı : Taş
Sıvı: Su
Gaz: Helyum gazlı balon


İnceleyelim, Yorumlayalım

Görselleri verilen;
• Hangi maddeler katı hâldedir?
Cevap: Oyuncak Fil, Raketler ve toplar, 

• Hangi maddeler sıvı hâldedir?
Cevap: Süt, Şişme havuzdaki su

• Hangi maddeler gaz hâldedir?
Cevap: Havadaki Balon

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 99 Cevapları

Çevremizdeki katı, sıvı ve gaz maddelere örnekler verelim.
Cevap: Maddenin üç hali vardır. Bunlar katı, sıvı ve gazlardır. Bir maddedin katı ve sıvı halini ayırt edebilirken gaz halini ayırt edemeyebiliriz. Katı, sıvı ve gaz maddelere örnek verecek olırsak;

Katı Maddeler:

  • Taş
  • Masa
  • Bardak
  • Tablo

Sıvı Maddeler:

  • Su
  • Soda
  • Yağmur
  • Süt

Gaz Maddeler:

  • Hava
  • Helyumlu Balonlar

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 100 Cevapları

Aşağıdaki tabloda maddeler verilmiştir. Bu maddelerin hangi hâlde olduğunu belirten kutucuğu örnekteki gibi “✗” ile işaretleyiniz.
Cevap: 

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 80-81-82-83. Sayfa Cevapları Duyu Organları – Sert ve Yumuşak Cisimler

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 80 Cevapları

İnceleyelim, Yorumlayalım

Görselleri verilen maddelerle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayalım.

• Hangi maddelerin tadı vardır?
Cevap: Tuz, Lokum

• Hangi maddeler serttir?
Cevap: Keman, Bisiklet

• Kemanın yayını hangi sözcükle nitelendirirsiniz?
Cevap:Sert yapılı tel

• Bisiklet tekerleğinin yüzeyini hangi sözcükle nitelendirirsiniz?
Cevap: Esnek


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 81 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim

• Maddeleri nitelerken kelime ağından nasıl yararlandık?;
Cevap: Maddeleri nitelerken özelliklerine göre seçtim.

 Kelime ağında yer alan hangi nitelik, maddeyi daha kolay tanımamızı sağladı?
Cevap: Sert, yumuşak ve rengini daha kolay tanımamı sağladı.

• Maddeleri doğru tahmin edebildik mi? Tahminlerimizde yanıldıysak bunun nedeni ne olabilir?
Cevap: Evet. Maddeleri doğru tahmin edebildik. Eğer doğru tahmin edemezseydik maddenin niteliklerinde eksik olduğu anlamına gelirdi.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 82 Cevapları

Çevremizdeki yumuşak maddelere örnekler verelim.
Cevap: Yumuşak maddeler kuvvet uyguladığımızda kolayca şekil değiştirebilen maddelerdir. Bunlara örnek olarak şunları verebiliriz:

  • Yastık
  • Sünger
  • Pamuk
  • Yün
  • Çorap
  • Peluş Ayı

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 83 Cevapları

Çevremizdeki sert maddelere örnekler verelim
Cevap: 

  • Masa
  • Sandalye
  • Tahta
  • Demir

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 90-91-92-93-94-95. Sayfa Cevapları 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 90 Cevapları

Deney yaparken çeşitli maddeler kullanırız. Sizce bu maddelere dokunulması, bu maddelerin koklanması ya da tadına bakılması zararlı mıdır? Neden?
Cevap :

Deney yaparken maddelere dokunulması, bu maddelerin koklanması ya da tadına bakılması zararlıdır. Çünkü madde zehirli olabilir. Asidik özelliğe sahip olup bizi yakabilir. Bu yüzden vücudumuzu tahriş edebilirler. Deney yaparken çok dikkatli olmalı ve kurallara uymalıyız. Öğretmenimiz ne derse onu dikkatli bir şekilde dinlemeliyiz. 

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 93 Cevapları

Aşağıdaki maddelerin duyu organlarıyla gözlemlenen özellikleri nelerdir? Noktalı yerlere yazınız.

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı


 

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 94 Cevapları

Sınıfınızda bulunan maddelerden ikisini seçerek bu maddeleri nitelikleri bakımından karşılaştırınız. Maddelerin benzerliklerini ve farklılıklarını aşağıdaki şemada gösteriniz.
Cevap:

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı


Aşağıda sıralanmış maddelerin sert mi, yumuşak mı olduğunu düşününüz. Sert olanların başındaki kutucuğa “S”, yumuşak olanlarınkine “Y” yazınız.
Cevap:

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 95 Cevapları

Aşağıdaki görselde laboratuvarda bilimsel deneyler yapan öğrencilerin hatalı davranışlarını belirleyiniz. Hangi güvenlik önlemlerini almaları gerektiğini noktalı yerlere yazınız.

Cevap: Laboratuvarda koşmamalıdırlar. Çıplak elle herhangi bir maddeye dokunmamalıdırlar. Laboratuvar kurallarını dikkatli bir şekilde okuyup öyle deney yapmaya başlamalıdırlar.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları 1. Bölüm: Pürüzlü-Pürüzsüz Olma

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 84 Cevapları

Esnek maddelere başka örnekler verelim.
Cevap:

Bazı madddelere kuvvet uyguladığımızda o maddeler eski haline geliyorsa bu maddelere esnek maddeler deriz. Esnek maddelere örnek verecek olursak eğer;

  • Makyaj Süngeri
  • Sakız
  • Lastik
  • Plastik Kab
  • Plates Topu
  • Plates Lastiği
  • Kalemin içindeki yay
  • Top 
  • Balon
  • Plastik kalemler
  • Plastik şişe
  • Lastik Tokalar
  • Oyun Hamuru

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 85 Cevapları

İnceleyelim, Yorumlayalım

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı

 

Yukarıdaki cisimlerin hangi kısımları kırılgan maddelerden yapılmıştır?
Cevap: 

İlk cisim ayna: Ayna kırılgan bir maddedir.

İkinci cisim büyüteçtir: Ve büyütecin camı kırılgandır.

Üçüncü cisim ampüldür: Ve ampül kırılgan bir cisimdir.

Dördüncü cisim kavanozdur: Kovanoz kırılabilen bir cisimdir.

Beşinci cisim sehpadır: Ve sehpanın üst kısmı cam olduğu için kırılgandır. 

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 86 Cevapları

Sınıfımızda bulunan pürüzlü ve pürüzsüz maddelere örnekler verelim.
Cevap: 

Pürüzlü Cisimler : Yüzeyi çıkıntılı olan cisimlerdir.

  • Taşlı Yol
  • Ekmek Yüzeyi
  • Zımpara Kağıdı

Pürüzsüz Cisimler: Yüzeyi çıkıntısız olan cisimlere denir.

  • Cam
  • Ayna
  • Televizyon Ekranı
  • Tabak

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 87 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim

Pürüzsüz alüminyum folyoyu buruşturunca ne oldu?
Cevap: Pürüzsüz alüminyum folyoyu buruşturunca pürüzlü hale geldi

Pürüzlü yüzeye sahip alüminyum folyoyu nasıl pürüzsüz hâle getirdik?
Cevap: Pürüzlü yüzeye sahip alüminyum folyoyu açtık ama yinede pürüzsüz hale gelmedi.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 88 Cevapları

Rengi, kokusu ve tadıyla ayırt edebildiğimiz maddelere örnekler verelim.
Cevap: Çilek, Kavun, Elma, Muz, Kola, Ayran, Şalgam vs.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 101-102-103-104-105.Sayfa Cevapları 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 101 Cevapları

A) Aşağıdaki kutucuklarda verilen maddeleri inceleyiniz. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruları cevaplayınız. Aynı kutucuk numarasını birden fazla sorunun cevabı için kullanabilirsiniz.

1. Kutucukların hangilerinde bulunan maddeler esnektir?
Cevap: 5-6-7

2. Kutucukların hangilerinde bulunan maddeler kırılgandır?
Cevap: 1-3-4-8

3. Kutucukların hangilerinde bulunan maddeler pürüzlüdür?
Cevap: 1-2-3-4-7-9


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 102 Cevapları

B )Aşağıdaki tabloda verilen maddelerin katı, sıvı ve gaz olma durumlarını örnekteki gibi “✗” ile belirleyiniz.
Cevap:

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı


C) Aşağıda katı, sıvı ve gaz olma özellikleri işaretlenen maddelere örnekteki gibi uygun örnekler yazınız.
Cevap:

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 103-104-105 Cevapları

Ç) Aşağıda verilen soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz

1.A 
2.B
3.A
4.C
5.C
6.B
7.B
8.C
9. C
10. A
11. C
12.A

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 107-108-109.Sayfa Cevapları Işığın Görmedeki Rolü Nedir?

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 107 Cevapları

Merak Ediyorum

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı

Yukarıda aynı köprünün gece ve gündüz çekilmiş fotoğrafları verilmiştir. Gündüz çekilmiş fotoğrafta gördüğümüz cisimlerin tamamını gece çekilmiş fotoğrafta da görebiliyor muyuz? Neden?
Cevap: Gündüz çekilmiş fotoğrafta gördüğümüz cisimlerin tamamını gece çekilmiş fotoğrafta göremiyoruz. Bunun sebebi gündüz ışığın güneşten dolayı daha çok olmasıdır.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 108 Cevapları

A) Işığın Görmedeki Rolü Nedir?
Cevap: Işık kaynağı sayesinde ışığın cisme yansımasıyla cismi görebiliriz.

Yukarıdaki görselleri inceleyelim. Böyle bir yerde yaşıyor olsaydık çevremizdeki varlıkları gece mi, gündüz mü daha iyi görebilirdik? Niçin?
Cevap: Böyle bir yerde yaşıyor olsaydım sokağın gündüz görünümünde daha iyi görürdüm. çünkü gündüzleri ışık daha fazladır ve daha iyi görebiliriz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 109 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim

• El fenerinin ışığı olmadan karton kutunun içindekileri görebildik mi? Tahminimiz doğrulandı mı? Nedenini açıklayalım.
Cevap: Hayır göremedik. Tahminim doğtulandı çünkü göremeyeceğimizi söylemiştim.

• El fenerinin ışığını açtığımızda karton kutunun içindekileri görebildik mi? Tahminimiz doğrulandı mı? Nedenini açıklayalım.
Cevap: El fenerinin ışığını açtığımızda karton kutunun içindekileri gördük. Tahimin doğtulandı. Çünkü ışık kaynağı sayesinde içerisinde ne olduğunu görebildik.

• Işığın görme olayının gerçekleşmesindeki rolü nedir?
Cevap: Işığın görme olayının gerçekleşmesindeki önemi ışığın cisme yansıyıp cisimden de bizim görmemizdir.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 114-115-116.Sayfa Cevapları 2.BÖLÜM IŞIK KAYNAKLARI

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 114 Cevaplar

A) Işık Kaynağı Nedir?
Cevap: Çevremizi görmememizi sağlayan kaynak güneştir. Etrafına ışık yayan çevresine aydınlatan kaynağa ışık kaynağı denir. Işık kaynakları doğal ışık kaynağı ve yapay ışık kaynağı olmak üzere ikiye ayrılır. En büyük ışık kaynağı güneştir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 116 Cevaplar

Araştıralım, Öğrenelim

Işık Kaynakları
Amaç: Işık kaynaklarını sınıflandırmak

Sonuç
• Çalışmamızı sınıfta arkadaşlarımızla paylaşalım

Doğal Işık Kaynağı: Kendiliğinden ışık yayan cisimlere doğal ışık kaynağı denir. Örneğin;

  • Ateş Böceği
  • Güneş 
  • Yıldırım
  • Şimşek
  • Bazı balık türleri

Yapay Işık Kaynağı: Kendiliğinden ışık yaymayan, insan eliyle de yapılabilen ışık kaynağı çeşididir. Örneğin;

  • Mum
  • Ampul
  • Yıldızlar
  • Meşale
  • Gaz lambası

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 111-112-113.Sayfa Cevapları Günlük Hayatta Işığın Önemi- DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 111 Cevapları

Günlük yaşamda görmek için ışık kullandığımız yerlere örnekler verelim.
Cevap: Günlük yaşamda görmek için ışık kullandığımız yerlere örnekler verecek olursak her şey ışık olmadan hiçbir şeyi göremeiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 112 Cevapları

1. BÖLÜM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

A) Aşağıda verilen soruları ışık ve görme olayı ile ilişkilendirerek cevaplayınız

1. Işık niçin gereklidir?
Cevap: Işık görme olayının gerçekleşmesinde büyük bir önem taşır.

2. Işık nerelerde gereklidir?
Cevap: Işık karanlık olan her yerde gereklidir. 

3. Işık kimler için gereklidir?
Cevap: Işık biz insanlar için daha çok gereklidir. Çünkü hayvanlar yaratılışlarından dolayı gece rahat bir şekilde etrafı görebilirler.

4. Işık ne zaman gereklidir?
Cevap: Işık karanlıktan kurtulmak, aydınlığa sahip olmak için gereklidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 113 Cevapları

B) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin altındaki soruları cevaplayınız

1. Sürücü, arabasının farlarını niçin açmış olabilir?
Cevap: Yol çok karanlık olduğu için önünü görebilmek içn farları açmış olabilir.

2. Çocuk masa lambasının ışığını niçin açmış olabilir?
Cevap: Ders çalışmak için masa lambasının ışığını açmış olabilir

3. Sokak lambaları geceleri sokakları aydınlatmasaydı ne olurdu?
Cevap: Sokaklar çok karanlık olurdu.

4. Çocukların birbirlerini ve çevrelerini görmelerini sağlayan nedir?
Cevap: Çocukların birbirlerini ve çevrelerini görmelerini sağlayan alet el feneridir. 

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 117-118-119-120-121. Sayfa Cevapları Çevremizdeki Sesler

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 117 Cevapları

A )1. Aşağıda bazı ışık kaynakları yer almaktadır. Bunların doğal ışık kaynağı mı, yapay ışık kaynağı mı olduğunu belirleyerek noktalı yerlere yazınız.

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı

2. Işık kaynağının doğal ya da yapay olduğuna neye göre karar verdiğinizi açıklayınız.
Cevap: İnsan eliyle de üretilebilen bir cisim olursa eğer yapay ışık kaynağı diyebiliyorum.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 118 Cevapları

B) Aşağıda verilen ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuklara “D”, yanlış ise “Y” yazınız. Yanlış ifadelerin doğrusunu noktalı yerlere yazınız

Cevap:

(D) 1. Işık kaynakları doğal ve yapay oluşlarına göre iki grupta incelenir.
(Y) 2. Yıldızlar, ışık kaynağı değildir.
Doğrusu:-Yıldızlar yapay ışık kaynağıdır.

(D) 3. El feneri, yapay ışık kaynağıdır.
(Y) 4. Mum, doğal ışık kaynağıdır
Doğrusu:-Mum yapay ışık kaynağıdır.

(D) 5. Güneş, doğal ışık kaynağıdır.
(D) 6. Işık kaynakları ışık yayarak varlıkların görünmesini sağlar.

(Y) 7. Ay, doğal ışık kaynağıdır.
Doğrusu: -Ay yapay ışık kaynağıdır.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 119 Cevapları

A) Her Sesin Bir Kaynağı Vardır.

Aşağıdaki görseli inceleyelim. Hangi varlıkların ses üretebildiğini söyleyelim.
Cevap: Köpek havlaması, siren sesi, bebek ağlaması sesi, iş makinesinin sesi

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 120 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim

• Cetveli çekip bıraktığımızda ne gözlemledik?
Cevap: Cetveli çekip bıraktığımızda büküldüğünü ve eski haline geliğini gördük.

• Paket lastiğini çekip bıraktığımızda ne gözlemledik?
Cevap: Paket lastiğini çekip bıraktığımızda uzadığını ve daha sonra eski haline geldiğini gördük.

• Şişirdiğimiz balonun içindeki havayı boşaltırken ne gözlemledik? Parmaklarımızda ne hissettik?
Cevap: İçindeki havanın boşaldığını ve hava boşalırken yavaş yavaş eski haline döndüğünü gördük

• Ses çıkarırken boynumuzun iki tarafına dokundurduğumuz parmaklarımızda ne hissettik?
Cevap: Boynumun titrediğini hissettim

• Oluşturduğumuz seslerin kaynağı nedir?
Cevap: Oluşturduğum seslerin kaynağı sesi benim çıkarıyor olmamdır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 121 Cevapları

İnceleyelim, Yorumlayalım

Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Görsellerdeki varlıklardan hangilerinin ses kaynağı olduğunu söyleyelim.
Cevap: 1-3-4-5-6-7

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 122-123-124-125.Sayfa Cevapları Ses Her Yönde Yayılır

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 122 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim

Sonuç

• Etkinliğimizde kullandığımız ses kaynağı nedir?
Cevap: Etkinliğimizde kullandığımız ses kaynağı çalar saattir

• Sınıftaki herkes saatin alarm sesini işitebildi mi? Gözlemlerimizden yararlanarak bu durumu yorumlayalım.
Cevap: Sınıftaki herkes saatin alarm sesini işitti.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 123 Cevapları

Aşağıdaki görselde çocuklar civcivleri ve tavuğu göremiyorlar. Fakat seslerini işitebiliyorlar. Sizce çocuklar tavuk ve civcivlerin yerini seslerinden bulabilirler mi?
Cevap: Çocular tavuk ve civcivlerin yerini bilmeseler bile seslerini duyabilirler.

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 124 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim

Sonuç
• Arkadaşımız ses kaynağının yerini doğru tahmin edebildi mi? Gözlemimizi söyleyelim.
Cevap: Arkadaşım ses kaynağının yerini tahmin edebilir. 

• Arkadaşımız ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını doğru tahmin edebildi mi? Gözlemimizi söyleyelim.
Cevap: Arkadaşımız ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını doğru tahmin etti.

• Ses kaynağının yerinin ve yaklaşıp uzaklaştığının belirlenmesinde rol alan duyumuz hangisidir?
Cevap: Ses kaynağının yerinin ve yaklaşıp uzaklaştığının belirlenmesinde rol alan duyumuz duyma organımız kulaktır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 125 Cevapları

Günlük yaşamımızdan ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını tahmin edebildiğimiz örnekler verelim.
Cevap: Ambulans geçerken sesi uzakta duyulur, yaklaştıkça siren sesi daha net gelmeye başlar. Okul zil sesleri de öyledir. Yaklaştıkça şiddeti daha fazla artar.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 127-128-129. Sayfa Cevapları 3. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 127 Cevapları

İnceleyelim, Yorumlayalım

Aşağıda verilen numaralandırılmış görsellerden Hangileri doğal ses kaynağıdır? Hangileri yapay ses kaynağıdır?

Hangileri doğal ses kaynağıdır?
Cevap: 1-3-8-10

Hangileri yapay ses kaynağıdır?
Cevap: 2-4-5-6-7-9


Çevremizden doğal ve yapay ses kaynaklarına örnekler verelim.

Doğal ses kaynağı canlıların çıkardığı seslere ile doğa olaylarının neden olduğu seslere denir. İnsan sesi ve hayvanların çıkardığı sesler doğal seslerdir.

  • İnsan sesi
  • Hayvanlkarın sesi
  • Gök gürültüsü
  • Yağmur sesi
  • Rüzgar sesi
  • Su sesi
  • Şelale sesi

Yapay ses kaynağı ise yapay sesleri üreten cisimlere denir.Yapay ses kaynağı, araç ve gereçler kullanılarak çıkarılan seslerdir. 

  • Zil sesi
  • Enstrüman sesleri 
  • Makina sesleri
  • Telefon sesi

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 128 Cevapları

A) Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinle ilgili soruları cevaplayınız.

1. Metinde geçen ses kaynakları nelerdir?
Cevap: Kurbağaların sesleri, kuşların cıvıltısı, kaval sesi, koyunların çıngırak sesi, uçak sesi, gök gürültüsü sesi

2. Bu ses kaynaklarından hangileri doğal ses kaynağıdır?
Cevap: Kurbağaların sesleri, kuşların cıvıltısı,gök gürültüsü sesi

3. Bu ses kaynaklarından hangileri yapay ses kaynağıdır?
Cevap: Kaval sesi, koyunların çıngırak sesi, uçak sesi


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 129 Cevapları

B) Aşağıda verilen ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuklara “D”, yanlış ise “Y” yazınız. Yanlış olanların doğrusunu ifadelerin altındaki satırlara yazınız.
Cevap:

(D)1. Ses kaynağının yeri işitme duyusuyla belirlenir.

(Y) 2. Ses kaynağından uzaklaştıkça duyulan sesin şiddeti artar.
Doğrusu: -Ses kaynağından uzaklaştıkça duyulan sesin şiddeti azalır.

(Y) 3. Cansız varlıklar ses kaynağı değildir.
Doğrusu:- Cansız varlıklar ses kaynağıdır.

(D) 4. Bir kaynaktan çıkan ses her yöne yayılır.
(Y) 5. Rüzgâr yapay ses kaynağıdır.
Doğrusu:-Rüzgar doğal ses kaynağıdır.

(D) 6. Ses, titreşim sonucu oluşur.
(D) 7. Ses oluşturan bütün varlıklar ses kaynağıdır.


C) Gözlerinizi kapatıp etrafınızdaki sesleri dinlediğinizde işittiğiniz seslerin kaynağının size yaklaştığını ya da uzaklaştığını nasıl anlayabilirsiniz?
Cevap: Gözlerinizi kapatıp etrafınızdaki sesleri dinlediğinizde işittiğiniz seslerin kaynağının size yaklaştığını ya da uzaklaştığını duyu organımız olan kulak ile anlarız.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 130-131-132-133-134. Sayfa Cevapları Sesin İşitmedeki Rolü

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 130 Cevapları

Aşağıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki çocuklar hangi varlıkların çıkardığı sesleri duyuyor olabilirler? Söyleyelim.
Cevap: Çocuklar kuşların, uçağın sesini duyabilirler.

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 131 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim

Sonuç
• Arkadaşlarımızın konuşmalarını hangi durumda daha iyi işitebildik?
Cevap: Arkadaşlarımızın konuşmalarını yüksek ses de çok daha iyi işitebildik. 

• İnsan kulağı her sesi işitebilir mi?
Cevap: İnsan kulağı her sesi işitemez.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 132 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim

Sonuç
• Saatin sesini saate yakınken mi, uzakken mi daha iyi işitebildik? Söyleyelim.
Cevap: Saatin sesini saate yakınken daha iyi işitebildik.

 

• Ses şiddeti ile uzaklık arasında bir ilişki var mıdır? Bunu neye dayanarak söyleyebiliriz?
Cevap: Saatin sesini uzaktan tam olarak duyamayız. Sesin şiddeti saatten uzaklaştığımız için azalır.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 133 Cevapları

Çevremizden düşük ve yüksek şiddette ses çıkaran varlıklara örnek verelim
Cevap: Çevremizde köpekler havladıklarında yüksek şiddette ses çıkarır. Veya cırcır böcekleri ses çıkarır. Sinekler çok yüksek şiddette ses çıkarmazlar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 134 Cevapları

İnceleyelim, Yorumlayalım
Aşağıda yer alan farklı ortamlarda bulunduğumuzu ve bu sesleri işittiğimizi hayal edelim.

• Hangi varlıkların ürettiği sesler diğerlerinden daha şiddetlidir?
Cevap: uçağın kalkarken çıkardığı ses, roketin havalanırken çıkardığı ses diğerlerine göre daha şiddetlidir.

• Hangi ortamlarda uzun süre bulunmak işitme kaybına neden olabilir?
Cevap: Çok yüksek sesli ortamlarda uzun süre durmak işitme kaybına neden olabilir.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 135-136-137-138-139-140-141. Sayfa Cevapları 5. ÜNİTE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 135 Cevapları

A) Ege “Ses şiddeti uzaklıkla değişir mi?” sorusunu arkadaşlarına yöneltmiş ve onlardan aşağıdaki cevapları almıştır

Sizce hangi öğrencilerin verdiği cevaplar doğrudur?
Cevap: Alev ve Tuna doğru cevap vermiştir.

B) Görseldeki kişinin kulaklık takmasının sebebi nedir? Noktalı yere yazınız.
Cevap: Kullandığı alet çok ses çıkarttığı için sonrasında rahtaasız olmamak için önlem alıyor.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 136 Cevapları

C) Aşağıda verilen görselleri inceleyiniz ve soruları cevaplayınız.

1. Bu görsellerdeki varlıklardan hangilerinin düşük, hangilerinin yüksek şiddette ses üreteceğini belirleyerek ilgili başlığın altına yazınız.
Cevap: 

Düşük şiddette ses üreten varlıklar: Tüy, yaprak, kelebek, kar, maden suyu

Yüksek şiddette ses üreten varlıklar: Motorsiklet, matkap


2. İnsan kulağı görsellerdeki varlıklardan hangilerinin ürettiği sesi işitemez? Niçin?
Cevap: Kar sesini, kelebeğin sesini, tüyün sesini insan kulağı duyamaz. Çünkü insan kulağının belli bir aralıkta sesi duyabilir.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 137 Cevapları

A) Aşağıda görselleri verilen varlıkları “doğal ışık kaynağı”, “yapay ışık kaynağı” ve “ışık kaynağı olmayanlar” olarak gruplandırınız. Bunun için varlıkların isimlerini ilgili başlıkların altına yazınız.

Cevap: 

Doğal ışık kaynağı: Ateş böceği,Yıldızlar

Yapay ışık kaynağı: Araba farı, Spot lambaları, Ampul, Ay, Meşale

Işık kaynağı olmayanlar: Ağaçlar, Ayna


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 138 Cevapları

B) Ayşe, ders çalışırken elektrikler kesildi. Bir an etrafındaki hiçbir şeyi göremediğini fark etti. Annesi hemen bir mum yaktı ve etraf böylece aydınlandı. Ayşe ödevini mum ışığında tamamladı.

Buna göre aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap: 

(D) 1. Mum yapay ışık kaynağıdır.
(Y) 2. Ampul doğal ışık kaynağıdır.
(Y) 3. Ayşe, kitabını mum ışığında lambaya göre daha rahat okuyabilmektedir.
(D) 4. Görme olayının gerçekleşebilmesi için ışık gereklidir.


C) Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edildiğinde kaçıncı çıkışa ulaşılır? İşaretleyiniz.
Cevap: 

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 139-140-141 Cevapları

Cevap:

1.B
2.C
3.C
4.A
5.C
6.B
7.C
8.A
9.B
10.A

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 143-144 .Sayfa Cevapları Canlılar Dünyasına Yolculuk

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 143 Cevapları

Merak Ediyorum
Görsellerde insanlar tarafından yapılmış bir park, akvaryum ve hayvanat bahçesi görmektesiniz. Buralardaki varlıklardan hangileri canlıdır? Onların canlı olduğunun kanıtı nedir? Canlıların ortak özellikleri neler olabilir? Arkadaşlarımızla bu soruların cevabını tartışalım.

Cevap: Resimdeki varlıkların hepsi canlıdır. Akvuryum ve hayvanat bahçelerinde canlı hayvanlar olur.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 144 Cevapları

Yukarıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki hangi varlıklar canlı, hangileri cansızdır? Tahmin edelim. Tahminlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Anne, baba, çocuk, kedi canlıdır.Geriye kalanlar cansızdır.

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 150-151-152 .Sayfa Cevapları 6. ÜNİTE CANLILAR DÜNYASINA YOLCULUK

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 150 Cevapları

Çevremizdeki canlı ve cansız varlıkları keşfetmek için “Canlılar ve Cansızlar” isimli etkinliği yapalım.

Varlığın Adı: Sümüklü Böcek

Canlı Varlıklar

Neden Canlı? Hareket ediyor.

Cansız Varlıklar :Bank, merdiven

Neden Cansız? Hareket etmiyor.

Sonuç
• Tespit ettiğimiz canlı ve cansız varlıklar nelerdir?
Cevap: Sümüklü Böcek 

• Canlıların cansızlardan farkı nedir?
Cevap: Canlı varlıklar hareket ediyor. Cansız varlıklar hareket etmiyor.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 152 Cevapları

İnceleyelim, Yorumlayalım

Görselleri verilen oyuncaklar hareket edebilir. Peki, bu oyuncaklar canlı mıdır? Neden?
Cevap: Hayır canlı değillerdir çünkü oyuncaklar biz hareket ettirirsek hareket edebilir.

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı


Çevremizde gözlemlediğimiz canlı ve cansız varlıklara örnekler verelim.
Cevap: 

Canlı varlıklar: Kuşlar,kediler, köpekler, bebekler, ağaçlar

Cannsız varlıklar: Arabalar, bisikletler, motorsikletler

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 154-155-156-157-158-159. Sayfa Cevapları 1. Bölüm Değerlendirme Çalışması

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 154 Cevapları

Sonuç
• Tohumdan yapraklar ne zaman çıkmaya başladı?
Cevap: Bir hafta sonra yapraklar çıkmaya başladı.

• Tohumdan bitki, bitkiden meyve oluşuncaya kadar hangi olayları gözlemledik?Defterimize yazdığımız gözlemlerimizi sınıfımızdaki arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Her seyden önce bir tohumdu. Daha sonra kök haline geldi. Yavaş yavaş büyümeye başladı gövdesi oluştu en sona da yaprakları çıktı.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 155 Cevapları

A) Aşağıda görselleri verilen varlıkları inceleyiniz. Bu varlıklardan canlı olanların adlarını sarı kutucuğa, cansız olanlarınkini ise mavi kutucuğa yazınız.
Cevap: 

Canlı Varlıklar: Balık, ağaç, kedi, civciv, tohum

Cansız Varlıklar: Saat, Pastel boya, oyuncak bebek, toprak, su,hava


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 156 Cevapları

B) Aşağıda fasulye bitkisinin yaşam döngüsü verilmiştir. Buna göre görseldeki kutucuklara, verilen olayların numarasını yazınız.

a. Yetişkin bitki çiçek açar ve sonra tohum meydana gelir.
b. Yetişkin bitki oluşur.
c. Tohum oluşturan bitki bir süre sonra ölür.
ç. Genç bitki meydana gelir.
d. Çimlenme görülür.

3. Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı


C) Canlı varlıkların ortak özelliklerini aşağıya yazınız
Cevap: Her canlı doğar, büyür, gelişir, solunum yapar, beslenir ve hareket eder.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 158 Cevapları

Yaşadığımız çevrede ihtiyaçlarımızı karşıladığımız varlıklara başka örnekler verelim.
Cevap: Bir yerden bir yere gitmek için kullandığımız ulaşım araçlar


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 159 Cevapları

İnceleyelim, Yorumlayalım

Aynı parkın farklı durumlarını gösteren yukarıdaki görselleri inceleyelim.
Aşağıdaki soruları sınıfımızda tartışarak cevaplayalım.

• Parktaki kirliliğin nedenleri neler olabilir?
Cevap: Parktaki kirliliğin nedeni insanlar

• Parkın her zaman temiz olması için neler yapılabilir?
Cevap: Parka gelen insanların çöplerini çöp kutusuna atmasıyla daha temiz bir parka sahip olabilirler.

• Hangi ortam insanların vakit geçirmesi için uygun bir alandır? Niçin?
Cevap: Çocuklar için parklar vakit geçirmek için uygun bir ortamdır.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 160-161-162-163-164-165-166. Sayfa Cevapları Doğal ve Yapay Çevre

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 163 Cevapları

Yaşadığımız ilde veya yakın bir ilde bulunan bir millî parkı ailemiz ile ziyaret edelim veya Genel Ağ’dan bu millî park hakkında bilgi edinelim. Bu millî park ile ilgili bilgilerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. Doğal anıtlara ve millî parklara başka örnekler verelim.
Cevap: Milli parklarda yapay çevre vardır. İnsnaların zaman geçirebiliceği aktiviteler mevcuttur.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 164 Cevapları

Yapay ve doğal çevreye çevremizden başka örnekler verelim.
Cevap: Parklar yapay çevreye örnek iken, denizin içinde yaşayan canlılar doğal çevreye örnektir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 165 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim
Yapay Çevre Tasarlıyorum

Hazırladığımız yapay çevrenin özelliklerini arkadaşlarımıza tanıtalım.
Cevap: Bu yapay çevrede insanlar ve hayvanlar rahat bir şekilde yaşayacaklar.


Hazırladığımız bu çevrede hangi canlılar yaşayabilir? Söyleyelim.
Cevap: İnsanlar, hayvanlar, bitkiler


İnceleyelim, Yorumlayalım
Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Sizce ormanların yok edilmesi burada yaşayan canlıları nasıl etkiler?
Cevap: Ormanların yok edilmesi burada yaşayan canlı hayatını olumsuz etkilemektedir. Canlı türü yok olacaktır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 166 Cevapları

Dünyada nereler doğal çevreyi oluşturur?
Cevap: Ormanlar, göller, denizler insanlar yoksa doğal bir çevre vardır.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 170-171-172. Sayfa Cevapları 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 170 Cevapları

Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Yapay çevreye ait görsellerin bulunduğu kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:

  • Şehir
  • Oyun Parkı
  • Hastane

2. Ülkemizde bulunan doğal anıt ve millî parklara ait üçer örneği ilgili başlığın altına yazınız.
Cevap:

Doğal anıt: Peri Bacaları, Pamukkaler Travertenleri vb.

Milli park: Kaçkar Dağı Milli Parkı, Yedigöller Milli Parkı


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 171 Cevapları

3. Doğal çevre ve yapay çevre arasındaki farkları yazınız.
Cevap: Doğal çever kendiliğinden oluşurken, yapay çevreyi insanlar yapar. Doğal çevre uzun yıllar boyunca kendini korurken, yapay çevre bunu başaramayabilir.


4. Doğal çevreyi korumaya yönelik davranışların verildiği kutucuklara “✔” işareti koyunuz.
Cevap:

✔ a. Alışverişte bez torba kullanmak
✔ b. Tükenmiş pilleri çöpe atmak
c. Okul bahçesine ağaç dikmek


Doğal çevreyi korumak için neler yapabileceğinizi düşününüz. Düşüncelerinizi bolancukların içine yazınız.
Cevap: Motorlu taşıtlar az kullanılabilir. Bisiklet kullanımı arttırılabilir. Geri dönüşüme daha çok önem verilmelidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 172 Cevapları

1. Yukarıdaki düşüncelerden hangilerine katılıyorsunuz? Niçin?
Cevap: Serpil ve Kuzey’in düşüncelerine katılıyorum. Canlılar çok büyük zararlar görebilirler.


2. Sözü edilen olaydan yola çıkarak doğal çevrenin korunmasının neden önemli olduğunu açıklayınız.
Cevap: Doğayı korumak istiyorsak çevreyi kirletmemeye, atıklarımızın çevreye zarar vermediğinden emin olmalıyız. Herhangi bir ekosistemi bozacak bir harekette bulunmamalıyız.

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 173-174-175. Sayfa Cevapları 6.Ünite Değerlendirme Çalışmaları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 173 Cevapları

Aşağıda verilen ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuklara “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:

(D) 1. Yakın çevremizde sadece canlı varlıklar bulunur.
(Y) 2. Su, canlı varlıklardandır.
(D )3. Üreme, canlıların ortak özelliklerindendir.
(Y) 4. Tohumun çimlenmesi sonucu yetişkin bitki oluşur.
(D) 5. Millî parklar, çok sayıda bitkinin ve hayvanın yaşam alanıdır.


Sincap canlı, paten ise cansızdır. Bu sınıflandırmanın neye göre yapıldığını açıklayan iki neden yazınız.
Cevap:

Solunum yapmak
Üreyebilmek


Aşağıdaki ifadeleri verilen kavramların uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:

1. Bitkilerin ışığa yönelmesi …hareket… ettiğini kanıtlar.
2. Yapay çevreye örnek olarak …hayvanat bahçesi… verilebilir.
3. Yumurta ve tohum canlı… varlıklardandır.
4. Doğal çevreyi korumaya yönelik davranışlara ağaçlandırma… çalışmaları örnek olarak verilebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı TUNA Yayıncılık Sayfa 174 Cevapları

Aşağıda verilen soruların doğru cevabını işaretleyiniz.
Cevap:

1.A
2.C
3.A
4.B
5.B
6.C
7.B

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.