4.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 169-170-171-172-173-174. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sakız Ağacı Metni Cevapları konusunun bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169-170-171-172-173-174 Cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
1. Doğadaki varlıkları birbirinden ayıran özellikler nelerdir? Düşüncelerinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Doğadaki varlıkları birbirinden ayıran özellikler türleri, cinsleri, beslenme şekilleri, yaşama süreleri, boyları, kiloları ve yaşadıkları ortamlardır.
2. Adlarını bildiğiniz bitki türleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
– Orkide
– Gül
– Papatya
– Menekşe
– Karanfil
– Kaktüs
– Lale
– Sümbül
Metinde geçen ve aşağıda anlamları verilen kelimeleri, ipuçlarından yararlanarak bulmacaya yazınız.
Cevap:
Metinde geçen aşağıdaki kelimenin ve kelime gruplarının anlamını öğreniniz. Bu kelime gruplarının metnin anlamına etkisini açıklayınız.
Cevap: Bu kelimeler metne farklı bir anlam katarak kelime dağarcığını zenginleştirmiştir.
Boy atmak: Uzamak.
Böbürlenmek: Övünmek
Yüz vermek: Birine fazla ilgi göstermek.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kavakların arasında beliren şey neymiş?
Cevap: Kavakların arasında beliren şey bir filizmiş.
2. Kavaklar ve fidanda yıllar içinde hangi değişiklikler olmuş?
Cevap: Kavaklar ve fidanda yıllar içinde boy atarak büyümüşler.
3. Fidan, kavaklara kendisini dışlamamaları için neler söylemiş?
Cevap: Fidan, kavaklara kendisini dışlamamaları için ” biliyorum sizden farklı görüntüm ama sizinle aynı havayı soluyor aynı suyu içiyorum yabancı davranıp dışlamayın beni” demiştir.
4. Yaşlı kavak, fidanın kendisini kabullenmeleri isteğine nasıl bir cevap vermiş?
Cevap: Yaşlı kavak, fidanın kendisini kabullenmeleri isteğine ” sen tanıdığımız hiçbir ağaca benzemiyorsun. Seni tanımıyoruz o yüzden de aramıza almıyoruz” demiştir.
5. Kavaklar, fidanın kim olduğunu ne zaman anlamışlar?
Cevap: Kavaklar, fidanın kim olduğunu, çiçek açıp meyve verdiğinde kokusunun havaya karışması ile kuşların onu tanımasıyla anlamışlardır.
6. Kavakların utanmasına sebep olan neymiş?
Cevap: Kavakların utanmasına sebep olan şey, attıkları tohumların sakız ağacının eriyen meyvelerine yapışarak yanı başlarında çıkan kavak fidanlarıymış.
a. Metni ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap:
Bir gün kavak ağaçlarının arasında bir fidan çıkmış. Kavaklar merakla herkese sorsalar da kim olduğunu kimse bilememiş. Yıllar geçmiş kavaklarda fidanda boy atıp büyümüşler. Küçük fidan her fırsatta kavaklarla konuşmak istiyor neden dışladıklarını soruyorlarmış ama kavaklar cevap dahi vermiyormuş. Günler aylar geçmiş küçük fidan çiçek açıp meyve vermeye başlamış.
Harika kokusu etrafa yayılınca küçük bir serçe onun sakız ağacı olduğunu söyler. Kavak ağaçları sakız ağacına yine de yüz vermezler. Tekrar günler haftalar geçer havalar ısınınca güneşin etkisiyle sakız ağacının meyveleri eriyip yere düşmeye başlarlar. Kavak ağaçlarının bıraktığı tohumlarda yere düşen sakızlara yapışarak orada yeşerip filizlenmeye başlayınca kavak ağaçları, sakız ağacından özür dilerler.
b. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Sakız ağacının hikayesi
Metnin ana fikri: Farklılıkları kabul etmek, dışlamamak.
c. Metnin size ilginç gelen bölümünü ve bu bölümü neden ilginç bulduğunuzu aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin bana ilginç gelen bölümü sakızların güneşin sıcaklığı ile eriyip düşmeleri ve tohumların bu sakızlara yapışması. Metnin bu bölümünü ilginç bulmamın nedeni sakızların ağaçta büyümesi, güneşin etkisiyle erimesi ve tohumları tutması.
Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Kavaklar ve Sakız Ağacı
Aşağıda, metinde geçen bazı cümleler verilmiştir. Bu cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.
Cevap:
Eyyy, uzun uzun ……kavaklar……. !
Biliyorum, benim ……görüntüm……… ayrı. Görüntüm farklı. Ancak ben de sizin gibi ……gövdemin……… üzerinde duruyorum. Ben de sizin gibi ……dallarındaki……… yapraklarla nefes alıyorum. O yüzden ……beni…….. dışlamayın. Bana ……..yabancıymışım……. gibi davranmayın.
a. Sakız ağacı fidanının yaşadıkları karşısında hissettiği duygular hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Sakız ağacı fidanı yaşadıkları karşısında kendini yalnız, mutsuz, dışlanmış ve üzgün hissetmiştir.
b. İnsanların benzerlik ve farklılıklarının, aralarındaki ilişkilere etkisi hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bence insanlar farklılıklarından dolayı özeldir. Farklı düşününce, farklı yaşayınca, farklı görününce güzeldir. Çünkü herkes aynı olsaydı birbirlerinin güzelliğini fark edemezlerdi.
Aşağıdaki görselden, kelime ve kelime gruplarından yararlanarak ağaçları yok etmenin olumsuz sonuçları üzerine bilgilendirici bir metin yazınız. Yazarken olayları oluş sırasına göre aktarmayı, metnin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.
Cevap:
AĞAÇLAR HAYATTIR
Ağaçlar insan yaşamında büyük önem taşımaktadır. Çünkü oksijen ağaçlardan karşılanmaktadır. Bu yüzden yaşamamıza yardımcı olan etkenlerden biride ağaçtır. Ağaçlar ihtiyaçları olan gerekli besini karşılayamayıp, yangın ve çeşitli nedenlerle yok olmaktadır. Biz insanlara düşen de çevremizi ağaçlandırmak ve var olan ağaçlarımızı korumaktır. Ağaçlı bir dünya zengin bir ekonomi, sağlıklı bir yaşam, bol oksijen ve insan sağlığına pozitif etkendir.
Aşağıdaki broşürü inceleyiniz. Broşürün amacı ve hedef kitlesi hakkında arkadaşlarınızla konuşup görüşlerinizi açıklayınız.
Cevap:
Broşürün amacı: Geri dönüşüme katkı sağlamak, çevremizi ve kaynaklarımızı temiz tutarak korumak.
Broşürün hedef kitlesi: Tüm insanlar
Bitkilerin korunmasına yönelik bir kampanya düzenleyeceğinizi düşününüz. Aşağıya, kampanyanızı bir bitkinin ağzından tanıtan, hayalî ögeler barındıran kısa bir reklam senaryosu yazınız.
Cevap:
Merhabalar ben bir gül fidanıyım. Günden güne yaşam alanlarımız kısıtlanmakta. Temiz hava ve su bulamıyoruz. Bizler size sizlerde bize ihtiyaç duymaktasınız ve bizleri korumak kendinizi korumaktır. Bitkilerin korunmasına yönelik başlatılan kampanyamıza katılımınız için rica ediyorum. Bizlerin hayatı sizlerin ellerinde.
Aşağıdaki eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla kullanarak birer cümle yazınız.
Cevap:
DAL
Çıktığım dal kırılınca yere kapaklandım.
Denizde en dibe daldı.
KAZ
Bütün bahçeyi kazmışlar.
Kazlar bahçemize dadanmış.
YAZ
Ödevini yazmanı söyledim.
Yazın tatile gidelim.
SAZ
Sazı çok hoş çalıyordu.
Sazlıktan geçerken köpek kovaladı.
DÜŞ
Hızlı koşunca düşmüş.
Çok hoş bir düş gördüm.
YAŞ
Elbiseler hala yaş.
Yaşı 21 olmuş.
BAĞ
Üzüm bağları dama ulaşmış.
Annemler aramda çok güçlü bir bağ vardır.
GÖZ
Gözleri maviymiş.
Eşyaları dolabın gözüne bırak.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Eş sesli kelimeleri oldum olası karıştırmışımdır. Eş sesli kelimeleri hep eş anlamlı kelimelerle karıştırıyorum. Açıkçası bu yorumu yazarken eş seslinin ne demek olduğunu bile unuttum.
Çok iyi
Çok güzel
Teşekkür ederim sağ ol iyi ki vardınız
Sizin için çok teşekkürler ümit ediyorum iyi ki varsınız
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.