4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 21-24-25-26. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusunda 4. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 21-24-25 ve 26’daki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere sayfanın en aşağısında bulunan Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Notlarınızdan yararlanarak kişilerin duygularına yönelik yaptığınız gözlemleri sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Çevremdeki büyüklerim soğukkanlı ve sakin insanlar. Herkes işleri olduğu zaman oldukça dikkatli ve sessizleşiyorlar. Örneğin annem mutfağa girdiği zaman telefonunuda alıp bir video açıp izler ve mutfakta sessizlik olsun ister. Dedem yanında ses olsun ister, insanlar sohbet etsin ister. Genel olarak konuşkan bir yapıya sahip ve neşelidir.
2. Görsellerden ve başlığından hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Görsellerden ve başlığından anladığım kadarıyla metnin konusu yavru bir ahtapotun günlük hayatta yaşadığı sorunları konu alıyor.
1. ETKİNLİK
a. Metinde geçen aşağıdaki deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Bu kelimelerin anlamını sözlüktne bulup öğreniriz. Öğrendiğiniz kelimeleri kendi sözlüğünüze ekleyiniz.
2. ETKİNLİK
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Küçük ahtapot Nino’ya annesi neden yardım ediyormuş?
Cevap: Küçüka Ahtapot Nino’ya annesi kıyafetlerini giymesinde yardım ediyormuş.
2. Nino, ahtapot yavrusu olmaktan neden bıkmış?
Cevap: Nino her günkü karmaşadan usandığı için ahtapot yavrusu olmaktan usanmıştı.
3. Annesinin hangi sözleri Nino’nun kulağına hoş geliyormuş?
Cevap: Annesinin “Sen bizim için özelsin, inan olduğun gibi çok güzelsin, kolaylaşacak giyinmek biraz büyüyünce, ahtapot olmayı seveceksin gelişip güçlenince” sözleri kulağına hoş geliyormuş.
4. Nino, yılanbalığını kurtarmak için neler yapmış?
Cevap: Nino sekiz koluyla birlikte her koluna onlarca yumurta alıp yuvadan yumurtaları kurtarmış.
3. ETKİNLİK
Metnin türünü belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap: Metinde şiir türü kullanılmıştır.
4. ETKİNLİK
Metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.
Kişiler: Nino, Nino’nun annesi, Nino’nun babası, Servis Ablası, Yılan Balığı,
Mekân: Okul Servisi ve ev.
Zaman: Belirsiz
Konu: Nino’nun ahtapot olmaktan sıkılması sonrasında başına gelenler.
Olay Örgüsü: Nino’nun her gün kıyafet çıkartıp pijamalarını annesi yardımıyla giyiyor. Nino bu durumdan sıkılıp yılan balığı olmak istiyordu. Annesi onu teselli edip moralini düzeltti. Ondan sonrasında okula gittiği sırada servisteyken önlerine bir yılan balığının yuvası engel olmuştu. Yuva düşmek üzereyken içindeki yavruları kurtarmak için bir anda çıkıp yuvadaki yavruları kurtarmış. Bu durum sonrasında ahtapot olduğu için çok mutlu olmuş.
5. ETKİNLİK
Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Kahraman Yavru Ahtapot: Nino
6. ETKİNLİK
“Empati” kelimesinin anlamını önce tahmnin ediniz. Sonra bu keliemnin anlamını sözlükten bulup öğrenininiz. Bu kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız bir cümleyi aşağıya yazınız.
Cevap: Empati kelimesi bir başkasının yerinde kendimizi düşünmek ve onun duygularını hissetmek diye biliyorum.
7. ETKİNLİK
Metinde, kesme işaretinin hangi görevle kullanıldığını belirleyiniz. Aşağıya, bu noktalama işaretinin bu görevine uygun üç cümle yazınız.
Cevap: Kesme işaretleri metinde özel isimlere gelen ekleri ayırmak için kullanılmıştır.
8. ETKİNLİK
Etkin bir dinleyici olmak için neler yapabileceğinizle ilgili sunumunuzu gerçekleştiriniz. Konuşurken beden dilini etkin kullanmaya önem veriniz.
Cevap: Etkin bir dinleyici olabilmek için öncelikle konuşmacıya karşı saygı duymalıyız. Konuşmacı konuşmasını yaparken herhangi bir işle uğraşmamalı, başka yöne bakmamalı, üstümüzdeki elektronik cihazları kapatmalı yada sessize almalı, konuşmacıyla göz teması kurmalı ve sessiz bir şekilde dinlemeliyiz. Konuşmayı pür dikkat dinledikten sonra konuşmacı izin verirse eğer sorularımızı sırayla, sakin ve nazik bir dil ile kendisine iletmeliyiz.
9. ETKİNLİK
Farklı duygu durumları yaşadığınız bir anınız var mı? Böyle bir durumda çevrenizdeki insanlara nasıl tepki verdiniz? Yaşadığınız bu anı, olayları oluş sırasına göre noktalama işaretlerine ve yazım kurallarına dikkat ederek kısaca yazınız.
Cevap: Bir keresinde yatağımın kenarındaki duvarda küçük bir hamam böceği görmüştüm ve birden karşıma çıktığı için çok korkup bağırmıştım. O sırada ağabeyim beni görüp güldü ardından böceği dikkatlice duvardan alıp balkondan dışarıya bıraktı.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
1. Çevrenizdeki insanları gözlemleyiniz.
2. Gözlemlediğiniz insanların olumlu kişilik özelliklerini belirleyiniz.
Cevap: Çevremdeki insanlar bağışlayıcı, meraklı, saygılı, dürüst, adil ve iyimser özelliklere sahipler.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Çok güzel bir forum sınıfı Bence her zaman Forum sınıfına tıklayın
Çok güzel sevinçle ödevimizi yaptık
Size çok teşekküer ederim beni kurtardınız
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.