4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 43-44-45-46-47. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 4. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 43-44-45-46 ve 47’deki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden geri-dönüş yaparak bildirebilirsiniz.
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Hazırlık yaptığınız Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarınıza anlatınız.
2. Anlatılan fıkralara göre Nasrettin Hoca’nın kişilik özellikleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Anlatılan fıkralara göre Nasrettin Hoca bilgin, espirili, iyiliksever ve yardımsever bir insandır.
3. Nasrettin Hoca hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Nasreddin Hoca 1208 Hortu Doğumlu, Anadolu Selçuklu Devleti zamanında yaşamış kurgusal, efsanevi bir kişidir. Akşehir’e göç edip derviş olmuş ve burada hocalık vasfını kazanmıştır. Kendisini fıkralardan daha çok tanırız.
1. ETKİNLİK
a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin sözlük anlamları verilmiştir. Anlamından hareketle bu kelimeleri noktalı yerlere yazınız.
Yokluk: Bulunmama durumu.
Davet: Yemekli toplantı.
İkram: Konuğa saygı göstererek onun rahatını, gereksinimlerini karşılamak.
İnsafsız: Vicdansız bir biçimde, acımasızca.
b. “Buyur etmek” deyiminin anlamını metinden hareketle yazınız.
Cevap: Çağrılmak, en iyi şekilde misafir edilmek.
c. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri gerçek anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümle yazınız
2. ETKİNLİK
1. Hoca davete önce nasıl gitmiş, nasıl karşılanmış?
Cevap: Hocayı karşılayan olmamış. Sofralarına kimse davet etmemiş, buyur etmemiş.
2. Hoca üstünü başını değiştirerek davete gittiğinde nasıl karşılanmış?
Cevap: Hoca üstünü başını değiştirince nasıl karşılayacaklarını bilemeyip sofraya buyur etmek için çabalamışlar.
3. ETKİNLİK
Metin ile ilgili iki soru da siz yazınız. Yazdığınız soruları cevaplayınız.
Soru -1: Hoca yemeği kime yedirmeye çalışmıştır?
Cevap: Hoca yemeği kürküne yedirmeye çalışmıştır.
Soru -2: Hoca üstünü değiştirince aldığı tepki karşısında neler söylemiş?
Cevap: Hoca üstünü değiştirince aldığı tepki sonrası insanlara “Bre insafsızlar, biraz önce yüzüme bakmadınız. Şimdi bu ikram niye?” demiş.
4. ETKİNLİK
a. Metinde anlatılmak istenen ana düşünce nedir? Aşağıya yazınız.
Metnin ana düşüncesi: İnsanları dış görünüşüne göre yargılamamalıyız. İnsanların üstüne giydiği kıyafetlerle ön yargıya kapılmamalıyız.
b. Metnin ana düşüncesi, metindeki hangi cümle veya cümlelerle ifade edilmiştir? Aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin ana düşüncesi metnin en sonunda “— Ye kürküm ye!.. Bu ikram sana, demiş. ” cümlesinde ifade edilmiştir.
5. ETKİNLİK
Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız. Neden bu başlığı yazdığınızı açıklayınız.
Hoca ve Kürk metnin içeriğine uygun bir başlıktır. Çünkü metinde daha çok hoca ile kürk ile ilgili konuşmalar geçmiştir.
6. ETKİNLİK
Metnin türü ile ilgili aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başındaki kutucuğu işaretleyiniz.
(Y) Metin dörtlükler hâlinde yazılmıştır.
(Y) Metinde bilgilendirici ifadeler vardır.
(D) Metin hem eğlendirici hem de öğreticidir.
(Y) Metnin ana duygusu vardır.
(D) Metinde kahramanlar, olay, mekân ve zaman gibi hikâye unsurları bulunmaktadır.
7. ETKİNLİK
a. Metnin üstünde verilen görseli inceleyiniz. Bu görselin metni anlamamıza nasıl yardımcı olduğunu açıklayınız.
Cevap: Metnin üstündeki görsel sayesinde metnin geçtiği mekan, karakterler ve hocanın giydiği kıyafetin nasıl bir şey olduğunu düşünebiliyor ve hikayenin aklımızda canlanması kolaylaşıyor.
b. Aşağıdaki görselin, metnin hangi bölümüyle ilişkili olduğunu, yansıttığı duyguları, mekânın özelliklerini açıklayınız.
Cevap: Bu bölüm metnin son bölümünde, hocanın diğer insanlara kızdığı bölümle ilişkilidir. Metindeki mekan geleneksel bir Türk ev mimarisine sahip. Yerdeki bir sofrada yemek yenmektedir.
8. ETKİNLİK
Nasrettin Hoca’nın hayatı ile ilgili edindiğiniz bilgileri kısaca aşağıya yazınız.
Cevap: Nasreddin Hoca 1208 Hortu Doğumlu, Anadolu Selçuklu Devleti zamanında yaşamış kurgusal, efsanevi bir kişidir. Akşehir’e göç edip derviş olmuş ve burada hocalık vasfını kazanmıştır. Kendisini fıkralardan daha çok tanırız.
9. ETKİNLİK
a. Nasrettin Hoca’nın beğendiğiniz fıkralarından birini kişi, olay ve mekân unsurlarını dikkate alarak kendi cümlelerinizle aşağıya yazınız. Yazdığınız fıkrayı türün özelliklerine uygun biçimde arkadaşlarınıza okuyunuz.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Genel ağdan, Türk Dil Kurumu ile ilgili araştırma yapınız.
Cevap: Türk Dil Kurumu, Türkçe’yi ve Türkçe’nin geliştirilmesi amacıyla 12 Temmuz 1932 yılında Mustafa Kemal (…) Araştırmanın devamını bu bağlantıda bulabilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Dört sınıf çok zor Acaba nasıl geçecek çok zorlandım Hadi bakalım ne olursa olsun sınıfı bitireceğiz 5’e geçeceğiz görüşürüz
Çok güzel ve harika
Benim yanımda olan herkese çok teşekkürler ederim 😙😙 💜💙🖤
Destekleriniz için teşekkür ederim sayenizde derslerini anlamalarına ve anlatarak yapmalarını sağlıyoruz:))
Çok yardımcı oldu çok teşekkürler
Çabalarınız için teşekkür ederim♡♡
Çok teşekkür ederim❤❤❤
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.