4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 48-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 4. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 48-50-51-52-53 ve 54’teki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı olduğunu düşündüğünüz kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1.Türk Dil Kurumu hakkındaki araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Türk Dil Kurumu, Türkçe’yi ve Türkçe’nin geliştirilmesi amacıyla 12 Temmuz 1932 yılında Mustafa Kemal Atatürk tarafından kurulmuştur. Türk Dil Kurumu Türkiye’nin başkenti Ankara’da bulunmaktadır. Bu kurum Türk dili üzerine sürekli olarak çalışmalar yapıp yaptığı çalışmaları yayımlamaktadır.
2.Türk dilini geliştirmek için neler yapılabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız
Cevap: Türk dilini geliştirmek için Mustafa Kemal Atatürk’ün yaptığı gibi dili geliştirmeyi amaçlayan kurumlar kurulabilir. Türk Dil Kurumunun yapmış olduğu faaliyetler devlet tarafından desteklenip çalışmalar hızlandırılabilir.
1. ETKİNLİK
a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamını önce tahmin ediniz. Sonra sözlükten bularak yazınız. Bu kelimeleri kendi sözlüğünüze ekleyiniz
b. Yukarıdaki kelimeleri ve kelime grubunu anlamına uygun olarak kullanacağınız birer cümle yazınız.
2. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Cevap:
1. Ana dili neden gerekliymiş?
Cevap: Ortak dil ile eğitim yapabilmek, kalkınabilmek, bilimsel gelişmelere ayak uydurabilmek ve sanatsal ürünler için ana dil gerekliymiş.
2. Türk Dil Kurumunun görevleri nelermiş?
Cevap: Türkçeyi yabancı dillerin boyunduruğundan kurtarmaya çalışmış, ilkeler ve amaçlar saptamıştır.
3. Dilimizin gelişmesi için en çok kelime türeten kimmiş? Metinde bu kelimelere hangi örnekler verilmiş?
Cevap: Dilimizde en çok kelime türeten kişi Mustafa Kemal Atatürk’tür. Bu kelimeleri en çok matematik dersinde kullanıyoruz. Üçgen, dörgen, eşkenar üçgen, ikizkenar üçgen, açı, açıortay ve teğet gibi kelimeler örnek verilmiştir.
3. ETKİNLİK
Aşağıdaki görselleri metinle ilişkilendirerek dil devrimine yönelik neler yapıldığını anlatan birer cümle yazınız.
4. ETKİNLİK
Dilimizi korumak ve yüceltmek için sizce neler yapmalıyız? Aşağıya düşüncelerinizi anlatan bir şiir yazınız.
TÜRK DİLİ
Boyunduruk altına girmiş dilimiz,
Dört bir yandan sarmışlar etrafını,
Çok çalışmalıyız, Türkçe konuşmalıyız.
Boyunduruk altına girmiş dilimiz.
Türkçe konuşmalıyız Türkçemiz için,
Çok çalışmalıyız, Türkçe konuşmalıyız.
Yabancı kelimeleri kullanmaktan korkmalı,
Boyunduruktan kurtarmalıyız dilimizi.
5. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Kuşak kelimesi sesteş yani eş sesli bir kelimedir. İlk cümlede bele takılan bir kemerden bahsedilirken, diğer cümlede bir yaş grubundan bahsedilmektedir.
Elbisesinin üzerine taktığı kuşak, belini iyice sardı.
Bugünkü genç kuşak daha çok okumalıdır.
b. Siz de yazılışları aynı, anlamları farklı olan üç kelime belirleyip pembe kutucuklara yazınız. Yazdığınız kelimelerin farklı anlamları ile cümleler kurunuz.
Yer
Düş
Dolu
6. ETKİNLİK
Aşağıdaki cümlelerde “de” bağlacının yazımı ile ilgili yanlışlar yapılmıştır. Yazım yanlışlarını gidererek cümleleri yeniden yazınız.
İstersen sende benimle bahçede oyun oynayabilirsin.
Cevap: İstersen sen de benimle bahçede oyun oynayabilirsin.
Çantasında bulunan kitaplarıda gördün mü?
Cevap: Çantasında bulunan kitapları da gördün mü?
Gerçektende görünürde bir tek ağaç bile yokmuş.
Cevap: Gerçekten de görünürde tek bir ağaç bile yokmuş.
Kış mevsiminde yetişen meyvelerde var.
Cevap: Kış mevsiminde yetişen meyveler de var.
7. ETKİNLİK
Aşağıdaki açıklamalardan kısa çizginin yaygın kullanım işlevleriyle ilgili olanların başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
[✓] Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
[✓] Heceleri göstermek için kullanılır.
[] Dizeler yan yana yazıldığında aralarına konur.
[✓] Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır.
[✓] Matematikte çıkarma işareti olarak kullanılır.
8. ETKİNLİK
Metnin ilginizi çeken bölümü hangisidir? Bu bölümde anlatılanları kendi cümlelerinizle aşağıya kısaca yazınız. Yazdıklarınızı yazım kuralları ve noktalama işaretleri yönünden kontrol ediniz.
Cevap: Metnin benim için en ilginç çeken noktası metnin sonlarına doğru olan kısımları. Metnin sonlarına doğru Türkçe’mize en çok kelime ekleyen kişinin Mustafa Kemal Atatürk olduğunu öğrenince çok şaşırdım. Atatürk’ün meşgul ve yoğun bir adam olduğunu sanıyordum. Bu kelimeleri ekleyecek fırsatı olduğunu hiç düşünmemiştim.
9. ETKİNLİK
Aşağıdaki kelimelerden uygun olanları noktalı yerlere yazarak cümleleri tamamlayınız.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
“Destan” nedir? Araştırınız.
Cevap: Destanlar bir milletin önemli bir olay sonrası kaleme aldığı… Destan ile ilgili araştırmamızın devamını bu bağlantıya tıklayarak inceleyebilirsiniz!
içinde hayali unsurları bulundurduğu, şiir halinde yazılan bir metin türüdür. Destanlar tarihi olaylar hakkında bilgi verebilirler. Çeşitli milletler destanlara çeşitli isimler vermiştir. Koşuk, yır, irtegi, comok gibi isimleride bulunmaktadır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Çok iyi yapmışlar. Çok güzel olmuş emeğine sağlık göl nününüze sağlık ve güzel olduğunu da söylüyorum
sana çok teşekkür ederim sen olmasan hiç yapamayacaktım birde sana bir şeyler söyleyeceğim sen kaç yaşındasın ve kaça gidiyorsun sorabilir missin acaba
Çok iyi derslerime yardım ediyor.
Çok sevdim Çok iyi çalışıyorum İşime yarar
Çok teşekkürler işime çok yarıyor
4 e gidiyorum çok güzel derdimi yapıp kontrol ediyorum burdan herkese öneririm
Müthiş cidden harika böyle devam edin ben bayıldım bulamadıklarıma bakıyorum.
Gerçekten ben 4. Sınıfım burdan hepsini öğrendim ve türkçe sınavından 100 aldım.
Çok sevdim harika bu kadar bişiy sevmedim
Her şey güzel
iyi bir cevap teşekkürler
Çok iyi bir şey Çok güzeldi
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.