Cevap Yaz
24 Mart 2023, 21:14 - admin Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14-15. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14-15. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık

5.Sınıf Anıttepe Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14-15. Sayfa Cevapları Memleket İsterim

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 10 Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Nasıl bir ülkede yaşamak istersiniz?
Cevap: Etrafı yeşil ormanlarla çevrili, koca koca apartmanların olmadığı, insanların birbiriyle huzurlu ve barış içerisinde yaşayacağım bir ülke isterim:

2. Mutlu yaşamak için kişilerle ilişkilerimizde nelere dikkat etmeliyiz? Söyleyiniz.
Cevap: Mutlu yaşamak için kişilerle saygılı ve nazik konuşarak iletişim kurmalıyız. Karşımızdaki kişileri incitmemeli ve onların rahatsız olacağı bir davranış sergilememeliyiz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 11 Ders Kitabı Cevapları

1. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Çocukların kullandıkları kelimeleri günlük hayatta ne zaman kullanıyorsunuz? Yazınız.
Cevap: Aşağıdaki ifadeleri günlük hayatta birisiyle karşılaştığımız zaman söylerim. Örneğin sabah birini gördüğümde ona günaydın derim.


b) Günlük hayatta insanlarla iletişim kurarken hangi kelimeleri ya da sözleri kullanırsınız? Aşağıya yazınız.
Cevap: Günlük hayatta iletişim kurarken “Merhaba, nasılsınız?, iyi günler, merhaba, günaydın, hayırlı sabahlar, teşekkürler, rica ederim” gibi ifadeler kullanırım.


2. Etkinlik

Aşağıda anlamları verilen kelimeleri bularak bulmacaya yerleştiriniz.

1-) Şikayet
2-) Nihayet

3-) Hasret
4-) Diyar
5-) Tarla
6-) Gök

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 11 Ders Kitabı Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 12 Ders Kitabı Cevapları

3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1) Şairin istediği memleketin doğası nasıldır?
Cevap: Göğü mavi, dalı yeşil, tarlası sarı olsun; çiçeklerin ve kuşların diyarı olsun.

2) Şairin hayalindeki memlekette insan ilişkileri nasıldır? Açıklayınız.
Cevap: Şairin hayalindeki memlekette insanlar derstsiz, hasretsiz, kavgasız toplumsal ilişki düzeni vardır.

3) Şiirde geçen“Kardeş kavgası bir nihayet olsun.” sözünden ne anlıyorsunuz?
Cevap: İnsanların birbiri ile olan kavgasının bitmesi anlamına geldiğini düşünmekteyim.

4) Şairin isteklerine katılıyor musunuz? Neden?
Cevap: Şairin isteklerine katılıyorum. Şair çok güzel bir dünya hayal etmiş. Maalesef ki böyle bir hayatı elde etmemiz günümüzde çok zor.


4. Etkinlik

Okuduğunuz şiiri beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle açıklayınız. Beğendiğiniz dizelere örnek veriniz.
Cevap: Okuduğum şiiri çok sevdim. Hayal dünyasında çok güzel bir hayat var. Dertsiz, tasasız, paranın değeri olmayan bir hayat çok güzel olurdu.


5. Etkinlik

Aşağıdaki boşlukları okuduğunuz şiire göre doldurunuz.
Cevap:

Şiirin Konusu: Gerçekte Olması İstenilen Hayal Edilen Memleket
Şiirin Ana Duygusu: Memleket Özlemi


6. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri okuduğunuz şiire göre tamamlayınız.
Cevap:

a) Başlık ve içerik bence birbiriyle tutarlı ve güzel duruyor.
b) Ben olsaydım şiirin başlığını hayalimdeki memleket koyardım. Çünkü içerikte gerçek bir şey yok ve hayal ürünü bir metin bulunuyor bu nedenle bu başlık daha uygun.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 13 Ders Kitabı Cevapları

7. Etkinlik

Okuduğunuz metinle ilgili olan görselleri işaretleyiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 13 Ders Kitabı Cevapları


8. Etkinlik

“Memleket İsterim” şiirinden alınan dizeleri okuyunuz ve soruları cevaplayınız.

a) Bu dizelerde kırmızı renkle yazılan kelimelerin anlamlarını aşağıya yazınız.
Cevap:

zengin: Çok parası olan kişiye denir.
Kış: 4 mevsimden en soğuk olanıdır.
Memleket: İnsanın doğup büyüdüğü şehire, ülkeye denir.
sevmek: Birisine karşı sevgi ve bağlılık duymak


b) Bu kelimeler, aklınıza gelen ilk anlamı ile mi kullanılmıştır? Açıklayınız.
Cevap: Bu kelimeler aklımıza gelen ilk kelime anlamı ile kullanılmıştır. Başka bir anlam olmadığı açıktır.


c) “Yaşamak, gün” kelimelerini gerçek anlam içerecek şekilde birer cümlede kullanınız. Cümlelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap:

İnsanlar ölmek için her gün yaşamaktadır.
Benim her günüm güzel geçer.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 14 Ders Kitabı Cevapları

9. Etkinlik

a) Şiirde abartılı bulduğunuz dizeleri aşağıya yazınız.
Cevap:

Ne başta dert ne gönülde hasret olsun;
Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.


b) Bu dizeleri niçin abartılı buldunuz? Açıklayınız.
Cevap: Bu dizelerde hayal edilen şeyler, yüzyıllar öncesinden bile var olan sorunlardır. Hiç bir zaman çözüme ulaşamamış bu hayaller günümüzde de olması maalesef mümkün değildir.


10. Etkinlik

a) “Memleket İsterim” şiirinden alınan dizeyi okuyunuz. Bu dizede nokta nerede ve niçin kullanılmıştır? Yazınız.
Cevap: Bu dizelerde nokta işareti cümlenin sonuna konmuştur. Cümle bittiği için nokta kullanılmıştır.


b) Aşağıda noktanın kullanım alanları ve bunlara örnek cümleler verilmiştir. Noktanın kullanım alanlarıyla örnek cümleleri eşleştiriniz.

1-) d
2-) a
3-) ç
4-) c
5-) b
6-) e
7-) f
8) g

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 15 Ders Kitabı Cevapları

11. Etkinlik

“Barış içinde yaşamak” konulu bir olay yazısı yazınız. Yazınıza başlamadan önce aşağıda verilen hikâye haritasını doldurunuz.

  • Olay: Rüya ve Nuri’nin mahalledeki boş arsada oyun kavgası yapması.
  • Kişiler: Nuri, Rüya, Rüya’nın Arkadaşları ve Nuri’nin Arkadaşları
  • Yer: Mahalle’deki Boş Arsa
  • Zaman: Belirsiz

Rüya ve Nuri

Geçen haftalarda mahallede yaşayan Nuri ve Rüya mahallede tartışmaya başlamışlar. Tartışmanın sebebi ise oyun yeri kavgasıydı. Nuri ve arkdaşları mahallenin boş arsasında futbol oynamak isterken, Rüya ve arkadaşları bu arsada voleybol oynamak istiyorlardı. Bu sırada yolda geçmekte olan Mahallenin Muhtarı Ahmet Amca bu iki çocuğun arasına girip olayları anlamaya çalışmış. Çocuklar hep bir ağızdan konuşup isteklerini dile getirmiş ancak muhtar hiç bir şey anlamamış.

Muhtar önce Rüya’nın konuşmasını daha sonra Nuri’nin konuşmasını istemiş. Mahallenin Muhtarı bu çocukları dinledikten sonra bu konuyu bugün çözeceğini ve çözülene kadar kimsenin kavga etmemesini ve arsaya girmemesini istemiş. Çocuklar merakla muhtarın ne yapacağını beklemişler. Muhtar bir kaç telefon görüşmesi yaptı ve ardından bir kaç saat sonra bir kamyon yaklaştı. Kamyon içinden kale ve file direkleri, birazda boya çıkartmış. 

Mahallenin muhtarı öncelikle arsanın tam ortasını ayıracak şekilde düz bir şerit çekip beyaz boya ile işaretlemiş. İşçiler daha sonra direkleri dikip çocuklara oyun alanını oluşturmuşlar. Böylece iki tarafta memnun olup oyunlarını oynamaya devam etmişler.


BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Sınıfta canlandırmak üzere arkadaşınızla bir telefon konuşması örneği hazırlayınız. Dersten önce arkadaşınızla prova yapmayı unutmayınız.
Cevap:

— Alo?
+ Alo?
— Hakan Bey’i aramıştım.
+ Benim buyrun?
— Hakan Bey, ben sizin çocuğunuz okul müdürü Mehmet Bey.
+ Buyrun hocam bir kâbâhât mı işledi bizim çocuk?
— Hayır Hakan Bey. Yalnızca çocuğunuz biraz rahatsız. Onu gelip almanız için aramıştım.
+ Nesi var?
— Önemli bir şeyi yok ancak dersine devam etmesi pek uygun değil. Gelip alsanız iyi olur.
+ Peki hocam hemen gelip alacağım.
— Bekliyorum Hakan Bey, iyi günler.
+ İyi günler.


Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.