Anasayfa Kitap Cevapları
Cevap Yaz
20 Ekim 2021, 20:11
Furkan Furkan
Yönetici
Konu Sayısı: 1138

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık

5. Sınıf Anıttepe Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları İlk Ders

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 28 Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Dinleme sırasında dikkat etmeniz gereken kurallar nelerdir? Bu kurallara uymak neden önemlidir? Açıklayınız.
Cevap: Dinleme sırasında başka şeylerle ilgilenmemeliyiz, arkadaşlarımızı rahatsız etmemeliyiz ve konuşmacının sözünü kesmemeliyiz.

2. Konuşmacıyı dinlerken konuşma ile ilgili soru sormak ve bunu uygun zamanda yapmak niçin önemlidir? Açıklayınız.
Cevap: Konuşmacıyı dinlerken sözünü kesmeden soru sormak onun konsantrasyonunu sağlamak için önemlidir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 28 Ders Kitabı Cevapları

1) ”İlk Ders” adlı metinde anlatılanlar kimin başından geçmiştir?
Cevap: İlk Ders adlı metinde köy okulunda öğretmenlik yapan Feride isimli öğretmenin başından geçmiştir.

2) Metinde anlatılan olay nerede yaşanmıştır?
Cevap: Metinde anlatılan olaylar Zeyniler isimli köyde yaşanmıştır.

3) Metinde anlatılan olay ne zaman olmuştur?
Cevap: Metinde anlatılan olaylar bir kış mevsiminde olmuştur.

4) Yazarın okulla ilgili anısını anlatmasının sebebi nedir?
Cevap: Yazar okulda yaşamış olduklarını ve duygularını daha dokunaklı olmasını sağlamak adına anlatmıştır.

5) Munise, yazarı hangi yönden etkilemiştir?
Cevap: Munise, yazarı annelik hissi yönünden etkilemiştir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 29 Ders Kitabı Cevapları

2. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri yazarak bu kelimelerin anlamını tahmin ediniz. Kelimelerin anlamını sözlükten bulunuz, kelimeleri birer cümlede kullanınız. Bu kelimeleri kendi sözlüğünüze de ekleyiniz.

bahçe

Tahminim: İçinde yeşilliklerin, ağaçların ve çiçeklerin olduğu toprak saha.
Sözlük Anlamı: Ayrı yada karışık olarak sebze, çiçek, meyve ağacı yetiştirilen çevresi kapatılmış yeşil alan.
Cümlem: Dedemin bahçesine girip bir kaç tane elma topladım.


türkü

Tahminim: Yöresel şarkı
Sözlük Anlamı: Halk şiiri biçiminde yazılmış ve besteleyeni genelde bilinmeyen şarkı.
Cümlem: Babam uzun yolda radyoyu açıp saatlerce türkü dinlerdi.


vefa

Tahminim: İyi kalpli olmak, hoşgörülü olmak.
Sözlük Anlamı: Bağlılık
Cümlem: Yaşlı köpek genç sahibi tarafından öyle vefalı davranıyordu ki, hayran kaldım.


fevkalade

Tahminim: Normalden iyi, hoşlanmak, kanının ısınması.
Sözlük Anlamı: Alışılmışın üstünde olan, görülmedik ve işitilmedik.
Cümlem: Adam fevkalde bir şekilde tasarım sunmuştu.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metne göre aşağıdaki cümleleri işaretleyiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 29 Ders Kitabı Cevapları


4. ETKİNLİK

a) Dinlediğiniz metinde “Benim adım Munise, hocanım, dedi.” cümlesinde geçen “hocanım” kelimesini günümüz Türkçesinde nasıl söylüyorsunuz?
Cevap: Bu cümlede aslında hoca hanım denilmiştir. Günümüzde bu daha çok öğretmen hanım olarak kullanılmaktadır.

b) Yazar niçin böyle bir yazım şekli kullanmış olabilir? Bunun yerine günümüzde hangi kelimeyi kullanıyorsunuz?
Cevap: Yazar karakterin yöresel dilini kullanmasını sağlamak için bu şekilde yazmış olabilir.


5. ETKİNLİK

a) “İlk Ders” başlığı sizce metnin içeriğiyle uyumlu mudur? Açıklayınız.
Cevap: İlk Ders başlığı metnin içeriğiyle uyumludur çünkü okula yeni başlamış bir çocuğun ilk dersini konu almaktadır.

b) Dinlediğiniz metne farklı başlıklar koyunuz.
Cevap: Munise

c) Niçin bu başlıkları koydunuz? Açıklayınız.
Cevap: Çünkü bu metinde daha çok Munise isimli öğrenciden bahsedilmektedir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 30 Ders Kitabı Cevapları

6. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metni özetleyiniz.
Cevap: Zeyniler isimli köyde köy öğretmenliği yapan Feride isimli öğretmen günlerden bir gün okula geldiğinde daha önce sınıfında görmediği bir kız çocuğunu arka sıralarda oturup gülümserken görmüştür. Daha sonra bu kız çocuğunu yanına çağırıp tanışmıştır. Kıza sorduğu sorular karşısında aldığı cevaplardan hayli etkilenmiştir.


8. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinde duygu belirten ifadelere iki örnek veriniz.
Cevap:

  • Bu küçük kız, bana ılık bir ilkbahar güneşi gibi tesir etmişti.
  • Bana öyle geldi ki, bu çocuğun kalbinde bilmeden gizli bir yaraya dokundum.

10. ETKİNLİK

a) Dinlediğiniz metni çizgi film olarak izlemek ister miydiniz?
Cevap: Evet isterdim.

b) Hangi çizgi filmleri izliyorsunuz?
Cevap: Çok fazla çizgi film izlemiyorum ancak keloğlan, rafadan tayfa isimli çizgi filmi izlemeyi severim.
c) Bu çizgi filmlerde neler anlatılıyor?
Cevap: Bu çizgi filmlerde komik olaylar anlatılıyor.

ç) İzlediğiniz filmlerdeki konuşmalardan farklı anlamlar çıkarabiliyor musunuz? Örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: İzlediğim filmlerde konuşmalardan farklı anlamlar çıkarabiliyorum. Mesela bazı cümlelerde karakterler dalga geçme manasında konuşabiliyor. Bende bunun dalga geçme manasında söylendiğini anlayabiliyorum.

d) http://www.eba.gov.tr/ adresindeki çizgi filmi izleyiniz. Bu filmde verilen mesajları yazınız.
Cevap: Bu filmde temel olarak yardımlaşma mesajı verilmiştir. Yardımlaşma yapılarak her işin kolaylaşacağı söylenmiştir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 31 Ders Kitabı Cevapları

11. ETKİNLİK

a) Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki cümlelerde virgül niçin kullanılmıştır? Yazınız.

• Feride, kendi isteği ile Anadolu’da öğretmenlik yapar.
Cevap: Bu cümlede virgül, yüklemden uzak kalmış özneyi vurgulamak amacıyla konulmuştur.

• Yanıma gel bakayım, dedim.
Cevap: Bu cümlede virgül tırnak işareti içine alınmayan alıntıyı belirtmek amacıyla kullanılmıştır.

• Hafifçe çenesini okşadım, bütün kızlara sorduğum gibi ona da…
Cevap: Birden fazla bulunan sıralı cümleleri birbirinden ayırmak amacıyla konulmuştur.


b) Aşağıda, virgülün kullanım alanları verilmiştir. Virgülün kullanım alanıyla bu alana örnek olabilecek cümleleri eşleştiriniz.

1. ⇒ a
2. ⇒ e
3. ⇒ g
4. ⇒ b
5. ⇒ c
6. ⇒ d
7. ⇒ f
8. ⇒ ç
9. ⇒ ğ


c) Virgülün istenilen kullanım alanına uygun cümleler yazınız.

• Eş görevli kelimeleri ayırmak için: Telefon bayiisinden telefon kılıfı, şarz makinası ve adaptör başlığı aldım.

• Sıralı cümleleri ayırmak için: Hafifçe çenesini okşadım, bütün kızlara sorduğum gibi ona da…

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 32 Ders Kitabı Cevapları

12. ETKİNLİK Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Çocukların beden dillerinden yola çıkarak onların duygularını ifade edecek cümleler kurunuz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 32 Ders Kitabı Cevapları

13. ETKİNLİK Bilgilendirici metin yazmak için gerekli basamaklar aşağıda verilmiştir.

a) Verilen basamakları göz önünde bulundurarak “Öğretmen, toplumu aydınlatan güneştir.” konulu yazınızın taslağını hazırlayınız.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 32 Ders Kitabı Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 33 Ders Kitabı Cevapları

b) Taslağınızdan yararlanarak metninizi yazınız.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 33 Ders Kitabı Cevapları


BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

1. Millî Mücadele’de kahramanlık gösteren Türk kadınları kimlerdir? Araştırınız.
Cevap: Milli Mücadele döneminde kahramanlık gösteren Türk kadınlarına Nene Hatun, Nezahat Onbaşı, Şerife Bacı, Halime Çavuş ve Erkek Fatma gibi kahraman insanlar örnek gösterilebilir.

2. Türk kadınının kahramanlıklarını gösteren resim, fotoğraf vb. bulup sınıfa getiriniz.

Türk kadınının kahramanlıklarını gösteren resim

3.5/5 - (643 votes)
Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.