Cevap Yaz
28 Mayıs 2023, 12:28 - Furkan Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14. Sayfa Cevapları ATA Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14. Sayfa Cevapları ATA Yayınları 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 6. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 10-11-12-13 ve 14’teki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14. Sayfa Cevapları ATA Yayınları

6.Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14. Sayfa Cevapları Vermek Çoğalmaktır

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 10 Ders Kitabı Cevapları

Hazırlık Çalışması

1. Cömertlik nedir? Cömert insanların özellikleri nelerdir?
Cevap: Cömert insanlar cimri olmazlar. Cömert insanlar diğer insanlar ile elindekini paylaşır. Kötü düşüncelere girmezler, paylaşırken mutlu olur.

2. Etrafınızda cömert olduğunu düşündüğünüz bir kişi var mı? Bu kişinin cömert olduğunu hangi davranışlarından anlıyorsunuz?
Cevap: Arkadaşlarımın hepsi cömerttir. Arkadaşlarım benimle eşyalarını hiç düşünmeden paylaşırlar, kötü düşünceler beslemezler. Bende aynı şekilde kendilerine davranırım.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 12 Ders Kitabı Cevapları

1. Etkinlik

Metinde yer alan kelimelerle oluşturulmuş aşağıdaki bulmacayı çözünüz.

1. Tanrı’nın her kişiye uygun gördüğü yaşama durumu, nasip.
Cevap: Kısmet

2. Sevecenlik.
Cevap: Şefkat

3. Bilim.
Cevap: İlim

4. İslam ülkelerinde, genellikle İslam dini kurallarına uygun bilimlerin okutulduğu yer.
Cevap: Medrese

5. Yağmur.
Cevap: Rahmet

6. İşaret, iz, belirti, alamet.
Cevap: Nişan

7. Bir şeyi armağan olarak verme, sunma.
Cevap: İkram

8. Ün.
Cevap: Şöhret

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 12 Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 13 Ders Kitabı Cevapları

2. Etkinlik

a) Aşağıdaki cümlelerde yer alan deyimlerin altını çiziniz.

“Bana mı?” Talebenin yüzü kızardı.
O, tefekkürüyle ve ince düşünüşüyle medresede şöhret kazanmış bir gençti.
Aşçı, üzümlerin güzelliğine hayran olmuştu.

b) Altını çizdiğiniz deyimlerin anlamlarını TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden yararlanarak yazınız.

Yüzü Kızarmak: Utanıp sıkılmak, yüzünün kızarması.

İnce Düşünmek: Detaylı bir şekilde düşünmek.

Hayran Olmak: Davranışlarından hoşlanmak.


3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları, okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.

1. Köylü, talebeye ne hediye etmiş?
Cevap: Köylü, talebeye nefis bir salkım üzüm hediye etmiş.

2. Talebe, hediye veren köylüye hangi cevabı vermiş?
Cevap: Talebe üzüm salkımını hocalarına götüreceğini söylemiş.

3. Köylü neden ısrarla hediyeyi kapıyı açan talebeye vermek istemiş?
Cevap: Çünkü talebe en zor zamanında köylüye yardım etmiş ve kapıları hep o açmış. Bunun karşısında talebenin yüzü kızarmış.

4. Hediyeyi kabul eden talebe, onu kime ikram etmek istemiş? Daha sonra hediye başka kimlere hediye edilmiş?
Cevap: Hediyeyi kabul eden talebe üzümü hocalarına ikram etmek istemiş. Sonra üzümü hasta talebeye götürmeye karar vermiş bu kararından da vazgeçip üzümü medresenin aşçısına götürmeye niyetlenmiş. Üzümü aşçıya vermiş ve aşçıda öğle yemeğinde üzüm salkımını tekrardan talebeye vermiş.

5. Hikâyenin sonunda hediyenin tekrar kendisine döndüğünü gören talebe, hediyeyle ilgili neyi anlamış?
Cevap: Hikayenin sonunda talebe üzümün kendi kısmeti olduğunu; cömertliğin ve dostluğun parlak bir nişanı olduğunu anlamıştır.


4. Etkinlik

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini uygun başlığın altına yazınız.

Metnin Konusu: Kısmeti olan üzüm salkımının hediye etmesine rağmen dönüp dolaşıp tekrardan talebeye gelmesi.
Metnin Ana Fikri: Cömertlik.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 14 Ders Kitabı Cevapları

5. Etkinlik

Hediyeyi ilk kabul eden talebenin yerinde siz olsaydınız verilen hediyeyle ne yapardınız?
Cevap: Ben hediyeyi ilk kabul eden talebenin yerinde olsaydım hediyeyi direkt olarak hocalarıma götürürdüm.


6. Etkinlik 

Öğretmeninizin hazırlıksız konuşma yöntemiyle ilgili açıklamalarını dikkatle dinleyiniz. Ardından cömertlik, yardımseverlik, dostluk konularından birini seçiniz ve seçtiğiniz konuyla ilgili hazırlıksız konuşma yapınız.
Cevap: Cömertlik. Cömertlik konusu bu yaptığımız etkinliklerde geçen metinde de olduğu gibi kötü bir şey değil aksine çok iyi bir davranıştır. Cömertçe davrandığımız zaman hem biz mutlu oluruz hemde çevremizdekiler mutlu olurlar. Çevremizdeki ihtiyaç sahibi olsun olmasın herhangi birine ikramda bulunabilmeliyiz. Çünkü bir şeyi paylaştığımız zaman mutlaka bizde bir gün geri dönüşünü alacağız.


7. Etkinlik

Aşağıdaki hikâye haritasını “Vermek Çoğalmaktır” metninden hareketle doldurunuz.

Şahıs ve Varlık Kadrosu: Hasta Talebe, Kapılara Bakan Talebe, Medrese Aşçısı, Hocalar, Köylü.

Mekân: Medrese

Zaman: Belirsiz

Olay Örgüsü: Köylünün medreseye gelip sürekli kapıları açan çocuğa üzüm ikram etmesiyle başlar. Çocuğun bu üzümü alıp başkalarına ikram etmesi sonucu dönüp dolaşıp tekrardan üzümün kendine gelmesi.

Anlatıcı: Hakim / Tanrısal Bakış Açısı


8. Etkinlik

Okuduğunuz hikâyeden hareketle defterinize cömertlik konulu bir hikâye yazınız.


Gelecek Derse Hazırlık

1. Mektubun tarihî gelişimiyle ilgili araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.
Cevap: Mektubun icatı yazının icadına kadar dayanmaktadır. Milattan önce 15-16. yüzyıllarda Mısır Firavunları tarafından yazdırılan mektuplar bulunmaktadır. Bu mektuplar eski zamanlarda emirleri duyurmak ve bildiri yapmak amacıyla kullanılırdı. Günümüzde mektup yerini elektronik postalara bırakmış durumdadır.

2. Çoklu medya ortamından ya da yazılı kaynaklardan bir edebî mektup örneği belirleyiniz ve belirlediğiniz mektubu defterinize yazınız.
Cevap:

edebî mektup örneği

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14. Sayfa Cevapları ATA Yayınları 2022-2023

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.