6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14. Sayfa Cevapları ATA Yayınları 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 6. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 10-11-12-13 ve 14’teki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
Hazırlık Çalışması
1. Cömertlik nedir? Cömert insanların özellikleri nelerdir?
Cevap: Cömert insanlar cimri olmazlar. Cömert insanlar diğer insanlar ile elindekini paylaşır. Kötü düşüncelere girmezler, paylaşırken mutlu olur.
2. Etrafınızda cömert olduğunu düşündüğünüz bir kişi var mı? Bu kişinin cömert olduğunu hangi davranışlarından anlıyorsunuz?
Cevap: Arkadaşlarımın hepsi cömerttir. Arkadaşlarım benimle eşyalarını hiç düşünmeden paylaşırlar, kötü düşünceler beslemezler. Bende aynı şekilde kendilerine davranırım.
1. Etkinlik
Metinde yer alan kelimelerle oluşturulmuş aşağıdaki bulmacayı çözünüz.
1. Tanrı’nın her kişiye uygun gördüğü yaşama durumu, nasip.
Cevap: Kısmet
2. Sevecenlik.
Cevap: Şefkat
3. Bilim.
Cevap: İlim
4. İslam ülkelerinde, genellikle İslam dini kurallarına uygun bilimlerin okutulduğu yer.
Cevap: Medrese
5. Yağmur.
Cevap: Rahmet
6. İşaret, iz, belirti, alamet.
Cevap: Nişan
7. Bir şeyi armağan olarak verme, sunma.
Cevap: İkram
8. Ün.
Cevap: Şöhret
2. Etkinlik
a) Aşağıdaki cümlelerde yer alan deyimlerin altını çiziniz.
“Bana mı?” Talebenin yüzü kızardı.
O, tefekkürüyle ve ince düşünüşüyle medresede şöhret kazanmış bir gençti.
Aşçı, üzümlerin güzelliğine hayran olmuştu.
b) Altını çizdiğiniz deyimlerin anlamlarını TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden yararlanarak yazınız.
Yüzü Kızarmak: Utanıp sıkılmak, yüzünün kızarması.
İnce Düşünmek: Detaylı bir şekilde düşünmek.
Hayran Olmak: Davranışlarından hoşlanmak.
3. Etkinlik
Aşağıdaki soruları, okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.
1. Köylü, talebeye ne hediye etmiş?
Cevap: Köylü, talebeye nefis bir salkım üzüm hediye etmiş.
2. Talebe, hediye veren köylüye hangi cevabı vermiş?
Cevap: Talebe üzüm salkımını hocalarına götüreceğini söylemiş.
3. Köylü neden ısrarla hediyeyi kapıyı açan talebeye vermek istemiş?
Cevap: Çünkü talebe en zor zamanında köylüye yardım etmiş ve kapıları hep o açmış. Bunun karşısında talebenin yüzü kızarmış.
4. Hediyeyi kabul eden talebe, onu kime ikram etmek istemiş? Daha sonra hediye başka kimlere hediye edilmiş?
Cevap: Hediyeyi kabul eden talebe üzümü hocalarına ikram etmek istemiş. Sonra üzümü hasta talebeye götürmeye karar vermiş bu kararından da vazgeçip üzümü medresenin aşçısına götürmeye niyetlenmiş. Üzümü aşçıya vermiş ve aşçıda öğle yemeğinde üzüm salkımını tekrardan talebeye vermiş.
5. Hikâyenin sonunda hediyenin tekrar kendisine döndüğünü gören talebe, hediyeyle ilgili neyi anlamış?
Cevap: Hikayenin sonunda talebe üzümün kendi kısmeti olduğunu; cömertliğin ve dostluğun parlak bir nişanı olduğunu anlamıştır.
4. Etkinlik
Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini uygun başlığın altına yazınız.
Metnin Konusu: Kısmeti olan üzüm salkımının hediye etmesine rağmen dönüp dolaşıp tekrardan talebeye gelmesi.
Metnin Ana Fikri: Cömertlik.
5. Etkinlik
Hediyeyi ilk kabul eden talebenin yerinde siz olsaydınız verilen hediyeyle ne yapardınız?
Cevap: Ben hediyeyi ilk kabul eden talebenin yerinde olsaydım hediyeyi direkt olarak hocalarıma götürürdüm.
6. Etkinlik
Öğretmeninizin hazırlıksız konuşma yöntemiyle ilgili açıklamalarını dikkatle dinleyiniz. Ardından cömertlik, yardımseverlik, dostluk konularından birini seçiniz ve seçtiğiniz konuyla ilgili hazırlıksız konuşma yapınız.
Cevap: Cömertlik. Cömertlik konusu bu yaptığımız etkinliklerde geçen metinde de olduğu gibi kötü bir şey değil aksine çok iyi bir davranıştır. Cömertçe davrandığımız zaman hem biz mutlu oluruz hemde çevremizdekiler mutlu olurlar. Çevremizdeki ihtiyaç sahibi olsun olmasın herhangi birine ikramda bulunabilmeliyiz. Çünkü bir şeyi paylaştığımız zaman mutlaka bizde bir gün geri dönüşünü alacağız.
7. Etkinlik
Aşağıdaki hikâye haritasını “Vermek Çoğalmaktır” metninden hareketle doldurunuz.
Şahıs ve Varlık Kadrosu: Hasta Talebe, Kapılara Bakan Talebe, Medrese Aşçısı, Hocalar, Köylü.
Mekân: Medrese
Zaman: Belirsiz
Olay Örgüsü: Köylünün medreseye gelip sürekli kapıları açan çocuğa üzüm ikram etmesiyle başlar. Çocuğun bu üzümü alıp başkalarına ikram etmesi sonucu dönüp dolaşıp tekrardan üzümün kendine gelmesi.
Anlatıcı: Hakim / Tanrısal Bakış Açısı
8. Etkinlik
Okuduğunuz hikâyeden hareketle defterinize cömertlik konulu bir hikâye yazınız.
Gelecek Derse Hazırlık
1. Mektubun tarihî gelişimiyle ilgili araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.
Cevap: Mektubun icatı yazının icadına kadar dayanmaktadır. Milattan önce 15-16. yüzyıllarda Mısır Firavunları tarafından yazdırılan mektuplar bulunmaktadır. Bu mektuplar eski zamanlarda emirleri duyurmak ve bildiri yapmak amacıyla kullanılırdı. Günümüzde mektup yerini elektronik postalara bırakmış durumdadır.
2. Çoklu medya ortamından ya da yazılı kaynaklardan bir edebî mektup örneği belirleyiniz ve belirlediğiniz mektubu defterinize yazınız.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Bence çok iyi bir site herkese tavsiye ediyorum her şey doğru öğretmenim benle gurur duyuyor iyiki varsın forum sınıf
Çok teşekkür ederim sayenizde başkan olcam
Mükemmel!! işime çok yaradı teşekkürler! Bu site çok güzel
Sınıf başkanıyım ve çok mutluyum iyiki varsınız forum sınıf
Bu site inanılmaz bir site herkese tavsiye ederim bu siteyi bilmeyenler mutlaka bilsinler
Ben bu siteyi beğeniyorum yani güzel sorular çıkıyorlar yani ne sorarsan gösteriyor
Çok güzel olmuş valla işime yaradı…
ben bu uygulama da derslerime daha güzel yapıyorum
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.