6 Sınıf Türkçe Ders Kitabı 141-142-143-144-145-146-147. Sayfa Cevapları ATA Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Son Kuşlar Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 141-142-143-144-145-146-147 Cevapları konusunu paylaştık. Bu sayfalar içerisinde mğrencilerimiz çeşitli dil bilgisi çalışmalarının yanı sıra metin çözümleme kazanımlarını da elde etmektedir. Bu konuda eksik veya hatalı bir durumla karşılaşmanız halinde bunu bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
1. “İnsanlar, hayvanların doğal yaşam alanlarını kısıtlıyor mu?” sorusuna verdiğiniz cevabı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Evet insanlar hayvanların doğal yaşam alanlarını kısıtlıyorlar. Ormanları yok ederek siteler, evler, binalar, çalışma yerleri yaparak hayvanları yaşam alanlarından koparıyorlar.
2. Çevrenizde yaşayan kuş türlerinden bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Leylek, martı, güvercin, flamingo, ördek, serçe, kanarya, kartal, şahin, baykuş, papağan.
a) Metinde yer alan aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
1. pasaport→ Yabancı ülkelere gidecek olanlara yetkili kuruluşça verilen, yabancı ülke yetkililerinin kimlik incelemesinde geçerli olan belge.
2. ihtişam→ Görkem
3. hüviyet→ Kimlik.
4. güzergâh→ Çok geçilen yer, geçek.
5. ökse→ Bu macunla bulanarak kuş tutmakta kullanılan değnek.
6. zahire→ Gerektiğinde kullanılmak için saklanan tahıl, aşlık.
7. vapur→ Su buharı gücüyle çalışan gemi.
b) Anlamını öğrendiğiniz kelimelerden beşini birer cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Otobüs güzergahı değişmiş.
Komşumuzun evi çok ihtişamlı olmuş.
Vapura binmek için saatlerce sıra bekledim.
Yurt dışına gidebilmek için pasaport çıkardık.
İlk zamanlar kimlik kartına ”hüviyet’‘ denirdi.
Verilen kelimeleri örnekteki gibi çözümleyiniz.
Cevap:
a) Aşağıdaki cümlelerde, bir ismi ona kesinlik kazandırmaksızın belirten kelimelerin altını çiziniz.
Cevap:
Belki birkaç seneye kadar nesilleri de tükenecek.
Hiçbir şeye, hiçbir dedikoduya karışmazdı.
Her memlekette kıra çıkan her insan kuş sesleriyle böyle şeyler düşünecektir.
Sonbahara doğru birtakım insanların çoluk çocuk ellerinde bir kafes, Ada’nın tek tepesine doğru gittiklerini görürdüm.
b) Verilen kelimeleri belgisiz sıfat göreviyle cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Birkaç tane alalım.
Kimi hayvanlar da nankör olabiliyor.
Bütün yaratılmışlar ölümü tadacaktır.
Bazı öğretmenler çok sert davranıyor.
Herkes senin gibi değil.
a) Aşağıdaki cümlelerde isimleri soru yönünden belirten sıfatları yuvarlak içine alınız.
Cevap:
Hangi ayakkabıyı alacaksın?
Nasıl kitaplar okuyorsun?
Kaç çocuk geldi bugün kütüphaneye?
Sıfatları kaçıncı sınıfta öğreneceğiz?
b) Verilen kelimeleri soru sıfatı göreviyle kullanarak cümleler oluşturunuz.
Cevap:
Kaç kilo elma alayım?
Hangi elbiseyi beğendin?
Kaçıncı olmuş?
Nasıl geleceksin?
Kaçar tane almalıyım?
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.
1. Neden yazarın içi cız etmektedir?
Cevap: Birtakım çoluk çocuklu insan grubunun ellerinde bir kafes ile Ada’nın tek tepesine doğru gittiklerini gördüğü için içi cız edermiş.
2. İnsanlar, kuşları nasıl yakalamaktadır?
Cevap: Bir çığırtkanı kafese koyarak ağacın altına koyarlarmış. Çığırtkanın feryadına gelen kuşları avlarlarmış.
3. Yazar, Konstantin’i nasıl betimlemektedir?
Cevap: ”Kalın, tüylü bilekleri, geniş göğsü, delikleri kapanıp açılan üstü kara kara benekli bir burnu, deriyi yırtmış da fırlamış gibi saçları, kısa kısa bir yürümesi, kalın kalın bir gülmesi” şeklinde betimlemektedir.
4. Konstantin’in yüzü ve gözleri neden parlamaktadır?
Cevap: Siyah lekeli olan kuşları gördüğü için gözleri parlarmış.
Okuduğunuz metnin özetini defterinize yazınız.
Cevap: Metnin yazarı kuşları seven ve avlanmasına üzülen bir insanmış. Yaşadığı yerdeki çoluk çocuklu bir takım insanlar baharda gelen kuşları avlamak için Ada’nın tepesine gittiğini görünce içi cız edermiş. Bu insanlar kuşları yakalamak için bir kafese çığırtkanı koyup ağacın altına bırakırlarmış. Çığırtkanın feryadını duyup kümeler halinde gelen kuşları avlarlarmış. Bu insanların içinde bir tanesi varmış ki Konstantin adında zahire tüccarı bir adammış. Kalın, tüylü bilekleri, geniş göğsü, delikleri kapanıp açılan üstü kara kara benekli bir burnu, deriyi yırtmış da fırlamış gibi saçları, kısa kısa bir yürümesi, kalın kalın bir gülmesi varmış. Özünde iyi olan ve komşularının sevip saydığı biriymiş ama siyah lekeciler şeklinde olan kuşları gördüğünde canavarlaşır gözleri parlarmış. Uzun zamandır da bu kuşların adaya gelmediğini gördüğünden nesillerinin tükenmesinden korkuyormuş.
Metnin konusunu ve ana fikrini uygun başlığın altına yazınız.
Cevap:
Metnin Konusu: Siyah lekeli kuşların avlanılmasından dolayı adaya gelmeyişi.
Metnin Ana Fikri: Nesli tükenen hayvanları korumamız gerektiği.
Metinde benzetme yapılan bölümleri belirleyiniz ve aşağıya yazınız.
Cevap:
Kahveciden çok, ters bir devlet memuru hüviyeti taşır.
Deriyi yırtmış da fırlamış gibi saçları
Ama güz mevsiminde birdenbire böyle canavar kesilirdi.
Neden aynı konu hakkında farklı bilgiler edinilebileceği konusunda küçük grup tartışmaları yapınız. Tartışmada vardığınız sonuçları grup sözcüsü aracılığıyla diğer arkadaşlarınıza açıklayınız.
Cevap: Çünkü tek bir konu hakkında yüzlerce sayfadan yüzlerce düşünce ve cevaplar yazılıdır. Farklı sitelerden araştırma yapmış olabiliriz.
İki arkadaş arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz. Ardından konuşmada yer alan yabancı dillerden alınmış kelimelerin yerine Türkçelerini kullanarak konuşmayı sınıfta canlandırınız.
Cevap:
Ne kadar güzel bir trençkot! “shop”a girip fiyatını “check” etmeliyim!
Ne kadar güzel bir trençkot! mağazaya girip fiyatını kontrol etmeliyim!
Ay evet bayıldım! A bak Gözde “Big Sale” de varmış!
Ay evet bayıldım! A bak Gözde büyük indirim de varmış!
Ooo bak onu unuttum! Sosyal medyaya koyalım, gelsin “like”lar!
Ooo bak onu unuttum! Sosyal medyaya koyalım, gelsin beğeniler!
Öğretmeninizin form ve form doldurmakla ilgili açıklamalarını dikkatle dinleyiniz. Ardından aşağıdaki formu kurallarına uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:
Kış uykusuna yatan hayvanların neden kış uykusuna yattıklarını araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.
Cevap: Kışın beslenme ihtiyaçlarını yeterince karşılayamadıklarından soğuğa karşı dirençleri de azalmaktadır ve vücut sıcaklıklarını dengede tutamamaktalar. Bu yüzden yaşamsal faaliyetlerini gerçekleştirebilmeleri için vücutlarındaki enerjiyi saklayarak kışı uykuda geçirirler.
6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 141-142-143-144-145-146-147. Sayfa, Son Kuşlar Metni Cevapları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı bir durumla karşılaşmanız durumunda bunu bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Gerçekten çok yardımcı oluyor çok teşekkür ediyorum
Eniyi uygulama??
Merhaba sayenizde ödevlerimi kolayca yapıyorum
Kardeşim Elis Bera kullanırken gördüm çok beğendim ve bu site hakkında video çekip herkesin kullanmasını tavsiye edecem. İyi ki böyle siteler var.
Harika teşekkürler
Teşekkürler.ödevimi yapabildim iyi akşamlar size baya ???
çok güzel site herkese yapmasını tavsiye ediyorum böylece kolay şekilde yapabiliyorum
Güzel olmuş cevaplar
Sayenizde ödev lerini yapabiliyorum teşekkür ederim.
Gerçekten çok iyi bir site bütün ödevlerimi burdan yapıyorum cevaplar çok iyi??
ÇoK güzel
Gerçekten çok iyi
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.