Cevap Yaz
14 Mart 2023, 22:01 - Sena Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 161-167-168-169-170-171-172. Sayfa Cevapları ATA Yayınları

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 161-167-168-169-170-171-172. Sayfa Cevapları ATA Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Büyük Ustayı Ziyaret Metni Cevapları konusununda bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-168-169-170-171-172 Cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 161-167-168-169-170-171-172. Sayfa Cevapları ATA Yayınları

6.Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı 161-167-168-169-170-171-172. Sayfa Cevapları Büyük Ustayı Ziyaret

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 161 Ders Kitabı Cevapları

Hazırlık Çalışması

1. Resim yapmaktan hoşlanır mısınız? En çok neyin resmini çizersiniz? Sizce güzel bir resim nasıl olmalıdır?
Cevap: Evet resim yapmaktan hoşlanırım. En çok insan resimleri çizerim. Bence güzel bir resim göze hitap etmelidir.


2. Ünlü ressamlar ve tablolarla ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: 
En meşhur ve bilindik ressamlar:
Mona Lisa, Leonardo Da Vinci
– (İnci Küpeli Kız), Johannes Vermeer
– (Yıldızlı Gece), Vincent Van Gogh
– Guernica, Pablo Picasso
– (Öpücük), Gustav Klimt
– (Çığlık), Edvard Munch
– (Son Akşam Yemeği/Son Yemek), Leonardo Da Vinci
– (Venüs’ün Doğuşu), Sandro Botticelli
– (Adem’in Yaratılışı), Michelangelo Buonarroti


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 167 Ders Kitabı Cevapları

1. Etkinlik

a) Metinde yer alan aşağıdaki kelimelerin anlamını metinden hareketle tahmin ediniz.
Cevap: 

Özgün: Kişiye ait.

Resim: Çizme sanatı.

Atölye: İşlerin yapıldığı yer.

Galeri: Tablo, heykel gibi sanatların sergilendiği mekan.

Peyzaj: Kır çizimi.

Portre: Kişinin bele kadar olan kısmının çizilmesi.

Sahanlık: Merdiven bitişlerinde bulunan alan.


b) Anlamını öğrendiğiniz kelimelerden beşini birer cümle içinde kullanınız.
Cevap: 

Özgün bir tarzı var.
Resimlerini inceleme fırsatı buldum.
Atölyesi kocamandı.
Resim galerisine katıldık.
Peyzaj çizimi yapmış.
Hakiki portreler ortaya çıkarmış.
Sahanlıktaki poşetlerini içeri taşıdım.


2. Etkinlik

a) Aşağıdaki cümlelerde yer alan kişi isimlerinin yerine “ben, sen, o, biz, siz, onlar” kelimelerinden uygun olanını yazınız.
Cevap: 

…O.. en arka sıraya oturdu.
…Siz.. buraya gelin.
…Sen.. çok ders çalışmalısın.
…Biz.. soruyu doğru yanıtladık.
…Onlar… sinemaya gitti.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 168 Ders Kitabı Cevapları

b) Kişi zamirlerini kullanarak altı farklı cümle yazınız.
Cevap: 

Bende gelmek isterim.
Sende ister misin?
O çok üzülmüş.
Biz sinemaya gittik.
Siz çok yaramazsınız.
Onlar hiç söz dinlemiyor.


3. Etkinlik

a) Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılmış kelimeler arasındaki anlam ilişkisini belirleyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Cümlelerdeki isimlerin yerlerine işaret zamiri kullanılmıştır.


b) İşaret zamirlerini kullanarak altı farklı cümle yazınız.
Cevap: 

Bu senin olsun.
Şu çok kirlenmiş.
O çok yaramaz.
Bunlar nereye gidecek?
Şunlar kimin?
Onlar benim.


4. Etkinlik

Metinde yer alan geçiş ve bağlantı ifadelerinin (ama, fakat, ancak, lakin, bununla birlikte, buna rağmen) bulunduğu bölümleri yuvarlak içine alarak belirleyiniz.
Cevap: 

– Ama uzattığım el boşlukta kaldı.
– Ama bu yalnızca özgünlük isteminden değil
– Ama sanata yeni yollar açmak gerek
– Fakat çok gariptir
– Ama bu resminizi, onlardan ayıran, size özgü diliniz.
– Ama resim bir anda algılanabilir de


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 169 Ders Kitabı Cevapları

5. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.

1. Ressam her şeyin güçleşmesini hangi örneklerle açıklamaktadır?
Cevap: Ressam her şeyin güçleşmesini; resimlerinin öncekilere benzememesini istediğini ve resimlerini göstererek açıklamaktadır.


2. Ressam, adamın neden ön yargılı olduğunu düşünmektedir?
Cevap: Ressam, adamın her gösterdiği resme diğerlerinden bir parça olduğunu söylemesi sonucunda ön yargılı olduğunu düşünmektedir


3. Ressamın adama verdiği sır nedir?
Cevap: Ressamın adama verdiği sır ” Her şeyden önce bir durup düşünmek gerek. Göz yeterli değildir. Düşünmek gerek. Çünkü resim sevilmek, hoşa gitmek için değil, algılanmak için yapılır”.


4. Adamın, sanat tarihine geçeceğini düşündüğü olay nedir?
Cevap: Adamın, sanat tarihine geçeceğini düşündüğü olay ressamın gülmesidir.


5. Ressam neden resmini ona bakanların bitirmesini istemektedir?
Cevap: Ressam resmini ona bakanların bitirmesini, kendinden bir şeyler katacağını düşündüğü için istemektedir.


6. Ressam, adama hangi hediyeyi vermektedir ve hediyenin özelliğini nasıl anlatmaktadır?
Cevap: Ressam, adama bitmemiş bir dağ resmi vermiş. ”Hiçbir toprak renginin yer almadığı, kırmızı, yeşil ve mavi renklerden oluşmaktadır” şeklinde anlatmaktadır.


6. Etkinlik

Metnin yazarı siz olsaydınız bu metne hangi başlığı verirdiniz?
Cevap: BİTMEMİŞ RESİMLER


7. Etkinlik

Aşağıdaki hikâye haritasını “Işığın Resmini Yapmak” metninden hareketle doldurunuz.
Cevap: 

Şahıs ve Varlık Kadrosu:  Yazar ve ressam.

Mekân: Ressamın evi

Zaman: Geçmiş ve şimdiki zaman.

Olay Örgüsü: Bir ressam ve hayranı arasında geçen özgünlük ile ilgili diyalog.

Anlatıcı: Yazar


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 170 Ders Kitabı Cevapları

8. Etkinlik

“Broşür nedir ve ne amaçla kullanılmaktadır?” sorularını cevaplayınız. Daha sonra ebru sanatıyla ilgili aşağıdaki broşürü inceleyiniz. Broşürde ilginizi çeken ve hoşunuza giden bölümleri nedenleriyle birlikte açıklayınız.
Cevap: Broşür bir konu hakkında çıkartılan az sayfalı küçük kitaptır. Firmaların daha kapsamlı ve uzman görünmesini, konu hakkında bilgi
almayı ve tanıtım yapmayı sağlar. Broşürde ilgimi çeken, ebru sanatı ile ilgili konulan resimdir. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 171 Ders Kitabı Cevapları

9. Etkinlik

Araştırdığınız ünlü ressamlar ve tablolar ile ilgili hazırlıklı konuşmanızı yapınız.
Cevap: 

En meşhur ve bilindik ressamlar:
Mona Lisa, Leonardo Da Vinci
– (İnci Küpeli Kız), Johannes Vermeer
– (Yıldızlı Gece), Vincent Van Gogh
– Guernica, Pablo Picasso
– (Öpücük), Gustav Klimt
– (Çığlık), Edvard Munch
– (Son Akşam Yemeği/Son Yemek), Leonardo Da Vinci
– (Venüs’ün Doğuşu), Sandro Botticelli
– (Adem’in Yaratılışı), Michelangelo Buonarroti

LEONARDO DA VİNCİ
Leonardo Da Vinci Rönesans döneminde yaşamıştır. 15 Nisan 1452 yılında İtalya’da dünyaya gelmiştir. Yaşadığı dönemin ünlü mimarı, mühendisi, mucidi, matematikçisi, anatomisti, müzisyeni, heykeltıraşı ve ressamıdır. En bilindik eserleri olan Mona Lisa ve Son Akşam Yemeği ile tanınmaktadır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 172 Ders Kitabı Cevapları

10. Etkinlik

En beğendiğiniz filmle ilgili aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap: 

Filmin Adı: Charlie’nin Çikolata Fabrikası

Filmdeki Kahramanlar: Willy Wonka, Chalie Bucket, Violet Beauregarde, Veruca Salt, Augustos Gloop ve Mike Teavee.

Filmin Konusu: Willy Wonka’nın çikolata fabrikasına varis seçmesi ve seçili çocukların çikolata fabrikasındaki maceraları.

Filmin Ana Fikri: Dürüst olmamız ve bencil olmamamız gerektiği.

Filmin Özeti: Charlie Bucket iki büyük annesi, iki büyük babası, annesi ve babasıyla kentin bitiminde eski tahta bir barakada yaşarmış. Bir gün çikolata fabrikasının sahibi olan Willy Wonka saçında gördüğü tek beyaz tel yüzünden çikolata fabrikasına varis seçmek ister. Bu yüzden üretilen 5 çikolatanın içine altın bilet koyar. İlk dört çocuk maddi imkanlarının yüksek olması sebebiyle altın bileti bulurlar. Charlie’nin ailesinin durumu olmadığından dolayı senede bir kez çikolata yermiş. Doğum günü için bir çikolata alan anne babası Chalie’ye çikolatayı verir ama içinden altın bilet çıkmaz. Buna üzülen Charlie dışarda gezerken yerde para bulur ve ilk dükkana girerek çikolata alır. Paketini açmasıyla altın bilet ile karşılaşır. Fabrikaya giriş günü geldiğinde herkes orada toplanır. Charlie Bucket dışında tüm çocuklar elenir ve çikolata fabrikasının varisi Charlie olur. 


Gelecek Derse Hazırlık

En beğendiğiniz hikâye veya roman yazarı kim? Sizce hikâyelerini veya romanlarını nasıl yazıyor? Yazarın yazdıkları kendi hayatından izler taşıyor olabilir mi? Bu soruların cevaplarını araştırınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.
Cevap: En beğendiğim hikâye veya roman yazarı Ömer Seyfettin’dir. Yazarın yazdıkları hikâyeleri ve romanları hayatından izler taşımaktadır.


6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 161-167-168-169-170-171-172. Sayfa, Büyük Ustayı Ziyaret Metni Cevapları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konulardan birini bu sayfa üzerinden paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.