6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 173-175-176-177. Sayfa Cevapları ATA Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde “Yaşadıklarım ve Düşlediklerim Metni Cevapları” konusunun da bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173-175-176-177 Cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
En beğendiğiniz hikâye ve roman yazarının adını arkadaşlarınızla paylaşınız. Ardından yazarın, eserlerini nasıl yazdığıyla ve yazdıklarının kendi hayatından izler taşıyıp taşımadığıyla ilgili yaptığınız araştırmalardan edindiğiniz bilgileri açıklayınız.
Cevap: En beğendiğim hikâye veya roman yazarı Ömer Seyfettin’dir. Yazarın yazdıkları hikâyeleri ve romanları hayatından izler taşımaktadır.
a) Metinde yer alan anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyiniz. Ardından metinden hareketle bu kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin ediniz.
Cevap:
Kement: Hayvanları yakalamak için kullanılan uzun ip, kayış.
Ganimet: Ele geçirilen kazanç, mal.
Kerpiç: Saman ve balçıktan yapılan ilkel tuğla.
İrdelemek: Araştırmak, sorgulamak.
b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Kaçan koyunları kement ile yakaladı.
Savaş sonra yüklü bir ganimet ele geçirdiler.
Buradaki evler kerpiçten.
Her şeyi irdeliyordu.
Aşağıdaki paragrafta kişilerin, nesnelerin ya da diğer şeylerin yerini belli belirsiz tutan kelimeleri bularak altlarını çiziniz.
Cevap:
“Dün sabah okula geldiğimde ‘Biri seni arıyor.’ dediler. Biraz okulun içinde dolaştım ve beni arayan kişinin kim olduğunu bulmaya çalıştım. Bu arada herkes beni arayan kişinin kim olduğunu merak etmeye başladı. Arkadaşlarımın birçoğu benimle beraber o kişiyi aramaya başladı. En sonunda okulun içinde yabancı birinin olduğunu fark ettim ve on ‘Kimi arıyorsunuz?’ dedim. Adam şaşkın bakışlarla ‘Seni arıyorum Oğuz.’ dedi.”
Aşağıdaki kelimeleri belgisiz zamir görevinde kullanarak cümleler oluşturunuz.
Cevap:
Biri eşyaları almış.
Kimi insanlar çok bencil.
Herkes gitti.
Hepsi senin galiba.
Birkaçı bende kalsın.
Bazısı çürümüş.
Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri örnekteki gibi uygun zamirlerle tamamlayınız.
Cevap:
…Onlar…. kütüphaneye gitti.
….Biri… oyun oynayacağız
…Birkaçımız…. bütün kitapları okudu.
….Sizler… buraya gelin.
….Bazı bebekler… bu mamayı çok seviyor.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.
1. Yazarın annesi, kızından bahsederken hangi örnekleri kullanmaktadır?
Cevap: Yazarın annesi, kızından bahsederken ”gün olur düz duvara tırmanır, gün olur gökyüzüne kement atar.” dermiş.
2. Yazar “gökyüzüne kement atmak” deyimiyle mesleğini neden örtüştürmektedir?
Cevap: Yazar “gökyüzüne kement atmak” deyimiyle mesleğini, zor ve imkansız olanı talep etmek olduğu için örtüştürmektedir.
3. Yazarın okurları, yazarın eserlerini yazarken yaptığı açıklamayı neden yeterli bulmamaktadır?
Cevap: Yazarın okurları, yazarın eserlerini yazarken yaptığı açıklamayı, eserler yazılmadan önce, yazılış aşamasında ve yayımlandıktan sonra olup bitenleri ayrıntılarıyla bilmek istedikleri için yeterli bulmamaktadır.
4. Yazarın anıları, kitaplarına nasıl etki etmiştir?
Cevap: Yazarın anıları, kitaplarına yazılmasını tetiklemiştir ve sindirerek öykü ve romanlara dönüştürmüş.
5. Yazar Alkatras Cezaevi’ne gittiğinde neler yaşamıştır?
Cevap: Yazar Alkatras Cezaevi’ne gittiğinde Alkatras Kuşçusu olarak adlandırılan hükümlüyü görür gibi olmuş.
Metinle ilgili düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap:
Okuduğum metni beğendim çünkü bu öykü bir başarının öyküsüdür.
Okuduğum metin hayat hikayesini, yaşantılarını anlatarak kendini tanıtmak amacıyla yazılmış.
“Yazar olmak ister miydiniz?” ve “Eğer yazar olmak isteseydiniz hangi türde eserler meydana getirmek isterdiniz?” sorularıyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi nedenleriyle arkadaşlarınıza açıklayınız.
Cevap: Evet yazar olmak isterdim. Eğer yazar olsaydım anı türünde eserler meydana getirmek isterdim. Çünkü gelecekte, geçmişte yaşamış insanlar gibi bizlerde öleceğiz ve unutulacağız. Unutulmamak ve her eserimde anılmak istediğimden dolayı yazar olmak isterdim.
“Ebru, resim, heykel, sinema, tiyatro, edebiyat, müzik vb.” sanat dallarından birini seçiniz. Daha sonra seçtiğiniz sanat dalıyla ilgili bir bilgilendirici metin yazınız.
Cevap:
EBRU SANATI
Ebru sanatı Türk kağıt süsleme sanatıdır. Terapik özelliğe sahiptir. Her ebru sanatı birbirinden farklıdır ve istenilse de bir öncekinin aynısı yapılamaz. Boya, su ve kağıt ile yapılır. Yoğunlaştırılmış suyun üzerine boyalar damlatılır. Damlatılan boyalara şekil verilir ve kağıt üzerine serilir. Bir müddet bekledikten sonra bulunduğu kaba sürterek fazlası alınır ve çıkartılır.
1. Kukla sanatıyla ilgili araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize kendi ifadelerinizle not alınız.
Cevap: Kukla sanatı seyirlik oyunların eskilerindendir. Geleneksel bir oyun olan kukla; tek aktörlü, üç boyutlu, taklit ve söze, karşılıklı konuşmaya dayalıdır. Anadolu’ya Orta Asya’dan getirilmiştir. İlk kukla Mısır’da bulunmuştur ve ilk ipli kuklalar kullanılırmış.
6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 173-175-176-177. Sayfa, 2022-2023 Yaşadıklarım Ve Düşlediklerim Metni Cevapları konusu içerisinde eksik veya hatalı bir durumla karşılaşmanız durumunda bunu bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları Benim işime yaradı herkese tavsiye ederim
Herkese tavsiye ederim çokkk güzel bence
Güzel cevaplar verilmiş ben çok beyendim
Çookk güzel tavsiye ederim mükemmeldi. Ellerinize sağlık
Herkese çok taaavsiye ederim
Çok işime yaradı kendi yorumunu koyarak yaptım
Bencede çok güzel
Çok güzel herkese tavsiye ederim ??
Çok güzel bence herkese benden tavsiye
Harika beğendim herkesetavsiye ederim çok güzel
Arkadaşlar çok iyi bir siteydi???
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.