Cevap Yaz
6 Haziran 2022, 21:33 - Betül Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 235-236-237. Sayfa Cevapları ATA Yayınları

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 235-236-237. Sayfa Cevapları ATA Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde  Louıs Pasteur Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 6. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 235-236-237 cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 235-236-237. Sayfa Cevapları ATA Yayınları

6.Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı 235-236-237. Sayfa Cevapları Louıs Pasteur

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 235 Ders Kitabı Cevapları

Hazırlık Çalışması

1. Aşıyla ilgili araştırmalarınızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:Enfeksiyon hastalıklarına karşı vücudu korumak için aşı yapılır. Aşılar laboratuvar ortamlarında zararsız hale getirilerek koruyucular ile birlikte hazırlanır. Mary Wortley ilk aşıyı bulan ve çocuklarına yapan kişidir. Türklerin hastalıklarının  hafif aşamalarındayken bir sıvı alarak çocuklarına enjekte etmiştir.


2. Bugüne kadar hangi aşıları olduğunuzu söyleyiniz ve aşı olmanın hayatımızdaki önemini arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap:
Kızamık aşısı
Tetanoz aşısı
Su çiçeği ateşi
Kabakulak aşısı
Hepatit aşısı
Beşli karma aşısı
Verem aşısı
Çocuk felci aşısı


1. Etkinlik

Metni dinlerken ilginizi çeken bölümleri not ediniz.
Cevap: Pasteur’un bulduğu aşıyı çocuğun üzerinde denemesi, bu aşıyı yapmazsa her türlü öleceğini söylemeleri ve çocuğun iyileşmesi.


2. Etkinlik

a) Metinde yer alan aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi tamamladıktan sonra kelime ve kelime gruplarının sözlük anlamlarını uygun başlığın altına yazınız.
Cevap:

kestirme
Tahminim: Tahmin
Sözlük Anlamı: Kestirmek işi.

adımlarını sıklaştırmak
Tahminim: Hızlı yürümek
Sözlük Anlamı: 

boz
Tahminim: Açık toprak rengi
Sözlük Anlamı: Açık toprak rengi.

dizlerinin bağı çözülmek
Tahminim: Dengesini kaybetmek
Sözlük Anlamı: Korkudan ayakta duramamak

muayene etmek
Tahminim: Hasta olup olmadığını kontrol etmek.
Sözlük Anlamı: Bir kimsenin hasta  olup olmadığını bazı yöntemlerle anlamak.

telgraf
Tahminim: İletişim aracı.
Sözlük Anlamı: Bazı kodlar aracılığıyla haberleşmeye yarayan araç.


b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını birer cümle içinde kullanınız.
Cevap:

  • Kestirmeden gelmesini söyledim.
  • Yetişemeyince adımlarını sıklaştırdı.
  • Açtığımız belgeselde boz ayının avlanma taktiklerini gösteriyordu.
  • Ayıyı görünce dizlerinin bağı çözüldü.
  • Doktor hastayı muayene etti.
  • Atatürk İstanbul’a  telgraf çekti.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 236 Ders Kitabı Cevapları

3. Etkinlik

Dinlediğiniz metnin özetini defterinize yazınız.
Cevap: Günlerden bir gün bir çocuğu köpek ısırır köpek ısırırken tam o sırada bir adam bu olayı görür ve hemen yetişir köpeğe vurur, köpek bir an önce oradan uzaklaşır. Çocuğu hemen doktora götüren adam 


4. Etkinlik

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden yararlanarak yanıtlayınız.

1. Joseph (Yosef), neden ana yoldan ayrılmaktadır?
Cevap: Joseph okula geç kalmış bu yüzden ana yoldan ayrılmıştır.

2. Joseph, neden korku içinde durmaktadır?
Cevap: Çünkü karşısında büyük boz bir köpek vardır.

3. Yazar, köpeği nasıl betimlemektedir?
Cevap: Yazar, köpeği salyalar içinde, başı öne eğik ve sağa sola saldıran bir köpek olarak betimlemektedir.

4. Joseph’i kim, nasıl kurtarmaktadır?
Cevap: Bir duvarcı elindeki değnekle köpeğe vurarak ve çocuğu doktora götürerek kurtarmaktadır.

5. Pasteur (Pastör), neden bulduğu aşıyı kullanmakta kararsız kalmaktadır?
Cevap: Çünkü Pasteur bu aşıyı daha önce insanlar üzerinde denememiştir.

6. Pasteur’ün bulduğu aşılar işe yaramakta mıdır?
Cevap: Pasteur’ün bulduğu aşılar işe yaramaktadır.


5. Etkinlik

Siz Pasteur’ün yerinde olsaydınız bu olay karşısında ne yapardınız?
Cevap: Ben Pasteur’ün yerinde olsaydım aşıyı yapardım. Çünkü çocuğun durumu kötüye gidiyordu.


6. Etkinlik

Öğretmeninizin rehberliğinde sınıfınızı üç gruba ayırınız. Ardından bildiğiniz ölümcül hastalıkları gruptaki arkadaşlarınızla paylaşınız. Ölümcül hastalıklardan korunmak için, aşı olmak dışında, neler yapılabileceğini ve hangi davranışlardan kaçınılması gerektiğini grup arkadaşlarınızla tartışınız. Grup sözcüleri varılan sonuçları sınıfla paylaşırken onları dikkatle dinleyiniz.
Cevap: 
Verem, çocuk felci, tetanoz, su çiçeği, kızamık, kabakulak gibi hastalıklar ölümcül hastalıklardır. Korunmak için aşı yapılabilir, sağlıklı beslenilebilir, uyku düzeni sağlanabilir, temizliğe dikkat edilebilir, kanserojen maddelerden uzak durulabilir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 237 Ders Kitabı Cevapları

7. Etkinlik

“Sağlık varlıktan yeğdir.” atasözüyle ilgili hikâye edici bir metin yazınız.
Cevap: “Sakıp Sabancı, binalar diktim olursa ama çocuğuma bir ayakkabı alamadım” demiş. Bu söze bakınca paranın sağlık getirmediğini, ne kadar paran  olsun sağlığın olmadığı sürece o paranın bir işe yaramadığını anlıyorum. Para her şekilde olabilecek bir şeyken her zaman sağlıklı olamayabiliriz. Her zaman  sağlığımızı paradan önce tutmalıyız.


6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 235-236-237. Sayfa, Louıs Pasteur Metni Cevapları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.