Cevap Yaz
19 Aralık 2023, 19:39 - Zülal Güneş Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 28-29-30. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 28-29-30. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sucu ve Çatlak Testi konusunun bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-29-30 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 28-29-30. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı ANKA Yayınevi 28-29-30. Sayfa Cevapları Sucu ve Çatlak Testi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. Kendi özelliklerinizi düşününüz. Bu özelliklerden hangisini daha çok beğeniyorsunuz?
Cevap: Kendi özelliklerimden en çok azmimi seviyorum. Arkadaşlarımla daha iyi not almak için tatlı bir şekilde yarışmayı, yaptığım projenin en iyi olması için çabaladığımda bu huyumu çok seviyorum. 

2. Bu özelliğiniz sizi ve dolaylı olarak içinde bulunduğunuz toplumu nasıl etkiliyor?
Cevap: Bu huyum çevremdeki insanları mutlu ediyor ve beni takdir ediyorlar. 


1. Etkinlik

Metnin bir bölümünde çatlak testi utancını daha fazla gizleyemeyerek sucuya seslenmiş. Ona, kendi kusurları yüzünden onun daha fazla çalışmak zorunda kaldığını, kendi yerine yeni bir testi almasını, böylece daha az çalışıp daha çok kazanacağını söylemiş.
Acaba sucu, testiye nasıl bir cevap vermiş olabilir? Tahmin ederek düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Onu tamir edeceğini değiştirmeyeceğini söylemiş olabilir. 


2. Etkinlik

Öğretmeniniz “Sucu ve Çatlak Testi” adlı metni dinletirken anlamını bilmediğiniz kelimeleri not ediniz. Ardından bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüklerinizi kullanarak kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap: 

Testi
Tahminim: Su koyulacak kap
Cümlem: Nehirden doldurduğu testileri kucağına almış yürüyordu. 

Sızdırmak
Tahminim: akıtmak
Cümlem: Kova kırık olduğu için koyduğum suyu sızdırıyordu.

Utanmak
Tahminim: gülünç duruma düşmek
Cümlem: Yalanı ortaya çıktığı için çok utandı. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları ANKA Yayınevi

3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Çatlak testi imgesi neyi ifade ediyor? Metne göre yorumlayınız.
Cevap: Kusurların ardındaki güzellikleri ifade ediyor olabilir. 

2. Çatlak testi kusurunun farkına vardığında nasıl tepki veriyor?
Cevap: Utanarak kendini satıp yeni bir testi almasını söylemiştir. 

3. Siz kusurlarınızı fark ettiğinizde nasıl tepki veriyorsunuz?
Cevap: ben kusurlarımı fark ettiğim zaman bunları düzeltmek için uğraşıyorum. 

4. Sucu, testinin kusurunu nasıl değerlendiriyor?
Cevap: Testinin kusurunu akıttığı suyun yarattığı güzellikleri göstererek bundan mutluluğunu dile getiriyor. 

5. Hayatınızdaki insanların kusurlarını nasıl yorumluyor ve bunlara nasıl tepki veriyorsunuz?
Cevap: Çevremdeki insanların kusurlarını yüzlerine vurmak yerine onların başka güzel özelliklerini gösteriyorum. 


4. Etkinlik

Dinlediğiniz metni özetleyiniz.
Cevap: Sucu nehirden su doldurmaya iki testi ile gitmektedir. Testilerden biri çatlak olduğu için su sızdırmaktadır. Bundan rahatsızlık duyan testi bir gün sucuya utanarak kendini kırıp yerine yeni bir testi alması gerektiğini söyler. Bunun üzerine sucu testiye beklemesi gerektiğini söyler ve su doldurduğu yere gider. Bir tarafta çimenler çiçekler varken diğer tarafta toz, toprak ve taşlar görmektedir. Sucu sızdırdığı suyun bu güzel çiçekleri oluşturduğunu söyleyerek bu çiçekleri her hafta eşine götürdüğünü söyleyerek mutluluğunu dile getiriyor. Kusurunun güzelliğini dile getiriyor. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları ANKA Yayınevi

5. Etkinlik

Dinlediğiniz metne farklı başlıklar öneriniz.
Cevap: 

Çatlak Testinin Güzellikleri
Kusurların Ardındaki Güzellik


2. Etkinlik

A. Leonard COHEN’in (Leonard KOHEN) “Bir çatlak var her şeyde, ışık işte böyle girer içeriye.” sözünün vermek istediği iletiyi düşününüz ve yazınız.
Cevap: Kusurlar başta kötü olarak gözükebilir. Fakat kusurların ardındaki güzellikler bizlere çok fayda sağlıyor olabilir. 

B. Ardından bu iletiden hareketle yazacağınız bilgilendirici metnin taslağını oluşturunuz.
Cevap: 

Giriş: Kusurun ne olduğu hakkında bilgi.
Gelişme: Kusurların toplumda nasıl karşılandığı ve kusurları ardındaki güzellikler hakkında bilgi. 
Sonuç: Kusurlarımla barış içinde olmamız gerekir. 

C. Taslağını oluşturduğunuz metni defterinize yazınız. Düşüncelerinizi birbirleriyle tutarlı bir şekilde sıralamış mısınız? Değerlendiriniz. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Kusurların Güzellikleri

Kusur, yaptığı işlerde sorumlu tutulup tutulmayacağı konusundaki değer yargılarına denmektedir. 

Kusur, kişiden kişiye değişen farklılıklardır. Belki bir davranış, belki bir sağlık konusunda eksikliktir. Toplumda bu kusurlar belli bir kesim için normal karşılandığı halde belli bir kesim için yargılanmaktadır. Kusurlar kötü olarak gözükse de ardında güzellikler de getirebilir. Kusurun olduğu için toplumdan soyutlanmak yerine daha çok içine girmeyi çalışmalı ve çalıştırılmalıdırlar. 

Kusurlar ayıp olan durumlar değildir. Kusurlarımızla barışık olmayı başkalarının kusurlarına karşı da saygı duymamız gerekir. Yarattığı güzellikleri bulmamız gerekir. Bu şekilde hem bizler hem de onlar mutlu olur. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.