6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 53-54-55-56-57. Sayfa Cevapları ATA Yayınları 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 6. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53-54-55-56 ve 57’deki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere Yorumlar kısmından yazarak bildirebilirsiniz. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 53-54-55-56-57. Sayfa Cevapları ATA Yayınları konusunda Aslanla Fare başlıklı içerikleri cevapladık.
İçindekiler
Hazırlık Çalışması
1. Fabl türü ve ünlü fabl yazarları hakkında yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Fabl türü nedir: Karakterleri genelde hayvanlardan seçilen ve yine genelde koşuk şeklinde yazılan bir öykü türü.
Ünlü fabl yazarları: Dünyanın en ünlü fabl yazarları Ezop, La Fontaine ve Beydeba’dır.
a) Metinde yer alan aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını metinden hareketle tahmin ederek yazınız.
Kelime ve Kelime Grubu / Tahminim
pençe: Genelde vahşi hayvanların diğer canlılara zarar vermek için kullandıkları keskin tınarklarıdır.
ağ: İnternet üzerinde arama yaptığımız arama motoru.
aslan yürekli: Cesur, korkusuz ve her işin altından kalkabilen.
bereket: Beklenenden fazla kazanç elde etmek.
ilmek: Tane tane, yavaş yavaş.
işletmek: Para kazanmak için bir işi yürütmek, çalıştırmak.
yaman: Korkusuz, cesur.
b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını cümle içinde kullanınız.
a) Aşağıdaki cümlelerde “kalem” kelimesine getirilen ekleri inceleyiniz. Ardından eklerin kelimeye kattığı anlamları açıklayınız.
Cevap: Aşağıdaki cümlelere gelen iyelik ekleri cümleye sahiplik anlamı katmışlardır. Yani nesnenin kime ait olduğunu bildirmiştir.
b) Aşağıdaki cümleleri verilen kelimelerle tamamlayınız.
…Senin… ayakkabıların sarı değil miydi?
…Onların… kitaplığı bir kütüphane titizliğinde düzenlenmişti.
…Bizim… düşünceleriniz sayesinde bu kadar başarılı oldu.
…Benim… bilgisayarım bu projeyi tamamlamak için yeterli.
…Onun… fotoğrafları çok renkliydi.
…Bizim… kapımız herkese açıktır.
a) Aşağıdaki dizelerde insan dışındaki hangi varlıklara konuşma özelliği verildiğini belirleyiniz.
Cevap: Bu metinde tilkiye konuşma özelliği verilmiştir.
b) Aşağıdaki dizelerde karşıtlık (tezat) sanatını oluşturan kelimelerin altını çiziniz.
c) “Aslanla Fare” fablında yer alan konuşturma (intak) ve karşıtlık (tezat) sanatlarının bulunduğu dizeleri uygun başlığın altına yazınız.
Konuşturma
Karşıtlık
Aşağıdaki soruları okuduğunuz fabldan hareketle yanıtlayınız.
1. Şair “Aslan, aslan yürekliymiş o gün” dizesiyle ne demek istemektedir?
Cevap: Aslan yürekli olmak merhametli ve iyimser olmak anlamına geliyor olabilir. Metinde de aslanın o sırada vahşi olmadığını ve fareyi bağışadığı ifade edilir.
2. Aslanın yardımına kim gelmektedir? Aslanı tuzaktan nasıl kurtarmaktadır?
Cevap: Aslanın yardımına öldürmekten vazgeçtiği fare gelmiştir. Fare ağları kemirerek kurtarmıştır.
3. Sizce, fablda anlatılanların gerçek hayatta olması mümkün müdür?
Cevap: Hayır mümkün değildir. Gerçek hayatta hayvanların konuşması mümkün değildir.
4. Şair, metnin sonunda hangi öğüdü vermektedir?
Cevap: Öfkeden kimseye bir fayda gelmez. Sabırlı olarak akıllıca düşünmek en doğru olanıdır.
Okuduğunuz fablın konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Fablın Konusu: Ormanlar Kralı Aslanın iyilik karşılığında iyilik bulması.
Fablın Ana Duygusu: İyilik yapmak, iyilik doğurur.
Fablda yer alan hangi davranışlar, hangi sonuçları doğurmuştur? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Fabl içerisinde yapılan olumlu, iyi davranışlar iyi sonuçlar doğurmuştur. Fareyi istese tek hamlede öldürüp yiyebilecek durumdayken aslanın fareyi öldürmeyip bağışlamasından sonra aslanın tuzağa düşüp yardımına bağışladığı farenin gelmesi şeklinde gelişmiştir.
Dayanışma ve dayanışmanın toplumların ilerlemesindeki önemiyle ilgili bir grup tartışması yapınız. Tartışmanın sonunda vardığınız sonucu öğretmeninizin öncülüğünde raporlaştırınız.
Cevap: İnsanımız her daim birlik, beraberlik ve dayanışma içerisinde olmuştur. Yılın tüm zamanında bu yardımlaşma sürekli olarak devam ederken bayram günlerinde bu yardımlaşmanın oranı artmaktadır. İnsanlar yardıma ihtaç duyan ailelere erzak ve maddi yardım yaparlar. Bu verilebilecek en basit örnektir.
En sevdiğiniz arkadaşınıza dayanışmanın önemini açıklayan bir e-posta gönderiniz.
1. Barışın sembolleri hakkında araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.
Cevap: Barışın bir çok sembolü bulunmaktadır. Evrensel olarak beyaz bayrak, peace, beyaz güvercin işareti gibi işaretlerde kullanılmaktadır.
2. “Bir Dünya Bırakın” adlı şarkıyı öğreniniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.