Anasayfa Kitap Cevapları
Cevap Yaz
20 Ekim 2021, 2:32
Sena Sena
Yönetici
Konu Sayısı: 199

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 70-71-72-73-74-75-76-77. Sayfa Cevapları ATA Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 70-71-72-73-74-75-76-77. Sayfa Cevapları ATA Yayınları 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 6. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70-71-72-73-74-75-76 ve 77’deki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere Yorumlar kısmından yazarak bildirebilirsiniz. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 70-71-72-73-74-75-76-77. Sayfa Cevapları ATA Yayınları konusunda Ben Mustafa Kemal’im konusunu işledik.

6. Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı 70-71-72-73-74-75-76-77.. Sayfa Cevapları Ben Mustafa Kemal’im

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 70 Ders Kitabı Cevapları

Hazırlık Çalışması

Atatürk’ün katıldığı savaşlar ile ilgili edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

  • 31 Mart Vakası
  • Arnavutluk İsyanı
  • Trablusgarp Savaşı
  • İkinci Balkan Savaşı
  • Çanakkale Savaşı
  • Doğu ( Kafkas) Cephesi
  • Suriye-Filistin Cephesi
  • Kurtuluş Savaşı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 73 Ders Kitabı Cevapları

1. Etkinlik

a) Şiirde yer alan anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamını tahmin ediniz. Tahminlerinizin isabetli olup olmadığını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:

KALKAN

Tahminim: Korunmak için kullanılan bir nesne, eşya.
Anlamı: Eski çağlarda savaşçı insanların kendilerini kılıç, ok ve kargı saldırılarından koruması için kullandığı genelde yuvarlak veya dikdörtgenden yapılma alet.


İHTİŞAM

Tahminim: Gösterişli, göze çarpan
Anlamı: Görkemli, göz alıcı.


KIVANÇ

Tahminim: Sevinmek, mutlu olmak
Anlamı: Övünmek, sevinmek.


b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Saldıran köpekten korunmak için masayı kalkan olarak kullandım.

Öğretmenimin evi çok ihtişamlıydı.

Annem ve babam benimle kıvanç duymuş.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 74 Ders Kitabı Cevapları

2. Etkinlik

Şiirde geçen çoğul eki almış kelimeleri aşağıya yazınız.
Cevap:

Mavilikler
Dalgalar
Topraklar
Anafartalar
Ellerim


3. Etkinlik

Aşağıdaki kelimelerden yapım eki alanları ve almayanları uygun başlığın altına yazınız.
Cevap:

Yapım Eki Alanlar:  Mavi-lik, Coş-kun, Ben-lik
Yapım Eki Almayanlar: Kartal, çelik, kök, dağların

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 75 Ders Kitabı Cevapları

4. Etkinlik

a) Şiirden alınan aşağıdaki kelimeler hangi kelimelerin birleşmesiyle oluşmuştur? Belirleyiniz.
Cevap:

Çanak – kale ⇒ Çanakkale
Kara – deniz ⇒ Karadeniz
Ana – dolu ⇒ Anadolu


b) İçinde birleşik kelime bulunan beş cümle yazınız.
Cevap:

Cumartesi günü pikniğe gideceğiz.
Babam ile bugün akşamsefası yapacağız.
Kardeşim bahçede karafatma görüp kaçmış.
Arkadaşlarla beştaş oynadık.


5. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiirden hareketle yanıtlayınız.

1. Şair, şiirde Kurtuluş Savaşı kahramanlarından hangilerinin adlarını hatırlatmaktadır?
Cevap: Şair savaştan; Nene Hatun’u, Sütçü İmam’ı ve Mustafa Kemal’i hatırlıyor.


2. Şair “Erzurum’u, Sivas’ı benden sorun.” dizesiyle bu iki ilin hangi ortak yönünü hatırlatmaktadır?
Cevap: İki ilimizde Kurtuluş Savaşı sırasında yapılan kongrelerle bilinmektedir. Şair bu ortak noktayı hatırlatmaktadır.


3. Şiirdeki “Erir, Bandırma Vapuru’nun güvertesinde…” dizesindeki Bandırma Vapuru’nun Kurtuluş Savaşı’ndaki yeri ve önemi nedir?
Cevap: Bandırma vapuru Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a gittiği vapurdur. Mücadelenin de başlamasının simgesi ve adıdır.


4. Şairin, Mustafa Kemal’i bir çınara benzetmesinin nedeni nedir?
Cevap: Çünkü  Mustafa Kemal gölgesinde Türk’ü ve vatanın bağımsızlığını barındıran çınar gibidir.


5. Şaire göre Mustafa Kemal en çok neyi söylemekten gurur duymaktadır?
Cevap: Mustafa Kemal en çok ‘ Ne Mutlu Türk’üm!!’ demekten gurur duymaktadır.

6. Etkinlik

Kurtuluş Savaşı’nı anlatan fotoğrafları sınıfta paylaşınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 69 Ders Kitabı Cevapları

Bu fotoğraflardan hareketle hürriyet ve istiklal kavramlarının ülkemiz için önemini açıklayınız.
Cevap: Bu vatan için genci, yaşlısı, kadını demeden canı pahasına savaşılmıştır. Hamile kadınlar daha çocuk yaştaki gençler ellerinde silahlarla cephelerde vatan için kan dökmüş şehit olmuşlardır. Bizim hür oluşumuz ve bağımsızlığımız onların zaferiyle kazanılmıştır. Bu yüzden bu vatan bizim en kıymetli hazinemizdir. 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 76 Ders Kitabı Cevapları

7. Etkinlik

Belirlediğiniz Kurtuluş Savaşı kahramanıyla ilgili hazırlıklı konuşmanızı yapınız. 
Cevap: Kurtuluş Savaşının kahramanı olan Sütçü İmam, 1871 de Kahramanmaraş’ta doğmuş. Geçimini uzunoluk semtinde süt satarak sağlarmış. 31 Ekim 1919 da düşmana ilk kurşunu atarak Kahramanmaraş’taki kurtuluş hareketini başlatmıştır. 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 77 Ders Kitabı Cevapları

8. Etkinlik

Okuduğunuz şiirden hareketle defterinize Kurtuluş Savaşı ile ilgili hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazmadan önce aşağıda yer alan taslağı uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:

Kurtuluş Savaşı günlerinde karnı tok yatan bir hane yok idi. Ülke savaştan savaşa koşmuş, asker yorgun, halk perişan, vatan toprağı dört bir yandan işgal edilmiş halde. Bu işgal topraklarından biriside Maraş toprakları idi. Maraş’ta Ermeni ve Fransız askerleri sokaklarda kol geziyor, Müslüman Türk kadınlarına sarkıntılık yapıyorlardı.

Günün birinde sokakta yürüyen 3 Türk kadınına peç giydikleri için azarlayan bu Fransız-Ermeni askerler kadınların üzerine yürüyüp peçlerini sökmek istemişlerdir. Bu kadınlar askerlere direnerek peçlerini söktürmemiştir. Bu olaya şahit olan Çakmakçı Sait kadınların yardımına silahsız bir şekilde koşup askerlere yumrukla, tekmeyle saldırmıştır. Bunun üzerine Sait’i gören diğer halk ise askerlerin üstüne yürüyüp askerlerin elindeki silahları alarak dövmeye başlamışlardır. Bu saldırıyı başlatan Çakmakçı Sait vurularak öldürülmüştür. Sait’in bir anda vurulup yere yığılmasıyla çevredeki insanlar şaşırmış ve Sait’e bakmıştır ardından çevredeki halk askerlere bakıp aralarından birisi silahını çıkartıp askerlere doğrultarak ateş etmiş ve Sait’i öldüren askerleri oracıkta öldürürler.

Bu askerlerin ve Sait’in ölümünden sonra Maraş’ta bir direniş meşalesi yakılmıştır. Bu tarihten sonra insanlar ayaklanmış ve bütün kuvvetleriyle şehirdeki Ermeni-Fransız askerlere karşı direnişe geçmeye başlamışlardır. Bu işgalcilerle savaşmak için direniş ordusu kurup bu askerlere planlı bir saldırı gerçekleşir ve kısa süre içerisinde işgalci kuvvetler Maraş’tan temizlenir.

Metnimin Başlığı: Kurtuluş Savaşı

Metnimin Konusu: Kurtuluş Savaşı Zamanları

Metnimde Yer Alan Kişiler: Çakmakçı Sait, Ermeni-Fransız Askerler

Metnimde Olayların Geçtiği Mekân: Maraş

Serim Bölümünde Anlatacaklarım: Maraş’ın son hali.

Düğüm Bölümünde Anlatacaklarım: Maraş’taki işgalcilerin yaptıkları.

Çözüm Bölümünde Anlatacaklarım: Maraş’tak işgalcilerin yaptıklarının bedelleri.


Gelecek Derse Hazırlık

15 Temmuz ile ilgili haber metinleri bulup sınıfa getiriniz.

15 Temmuz ile ilgili haber

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 70-71-72-73-74-75-76-77. Sayfa Cevapları ATA Yayınları 2021-2022

4.5/5 - (2 votes)
Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.