Cevap Yaz
26 Nisan 2023, 11:16 - admin Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89. Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89. Cevapları MEB Yayınları

6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 86-87-88-89. Sayfa Cevapları İnsanlar Zamanı Eskiden Nasıl Ölçerdi?

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Zamanla ilgili bulduğunuz atasözü ve deyimleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Zaman İle İlgili Atasözleri

  • Bugünün işini yarına bırakma.
  • Boşa harcadığın bir dakika, ömründen çaldığın bin dakika.
  • Demir tavında dövülür.
  • Her saat yaralar, sonuncusu öldürür.

Zaman İle İlgili Deyimler

  • Yumurta kapıya dayanmak.
  • Akşam yatmak bilmez sabah kalkmak bilmez.
  • Eski çamlar bardak oldu.
  • Köprünün altından çok sular geçti.

2. İnsanoğlu neden zamanı ölçme ihtiyacı hissetmiş olabilir? Açıklayınız.
Cevap: İnsanlar hayatlarını daha iyi şekillendirebilmek, daha verimli çalışabilmek veya gününü daha verimli geçirebilmek için zamanı ölçmeye ihtiyaç duymuş olabilirler.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 86 Ders Kitabı Cevapları

1. Etkinlik

Metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından hareketle bulmacayı örnekteki gibi doldurunuz.

Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Tarih öncesi çağlarda yaşayan insanlar zamanı kaç bölüme ayırırdı? Açıklayınız.
Cevap: Gündüz ve gece olmak üzere ikiye ayırırdı.

2. Güneş saatleriyle zaman nasıl belirlenirdi? Bu saatin kullanımındaki zorluklar nelerdi?
Cevap: Daire şeklinde olan bir taşın ortasındaki işarete bakılarak zaman belirleniyorduu. Geceleri ve kapalı havada kullanılamıyordu

3. Metinde hangi saat türlerinden bahsedilmektedir? Bu saat türleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayınız.
Cevap: Metinde su, kum, güneş, mekanik ve dijital saatlerden bahsediyor.

4. Bir saat tasarımı yapsaydınız saatinizin hangi özelliklere sahip olmasını isterdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Bir tasarım yapsaydım saatimin sabah ve gece saatlerinde farklı temalarda olmasını ve şık bir görüntüye sahip olmasını isterdim.

5. Bir saat 60 dakika, bir gün 24 saattir. Zaman ölçülerinin tüm dünyada aynı olmasının yararları neler olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Dünyadaki ticarette faydası olabilir.

6. Zamanı etkili ve verimli kullanmaktan ne anlıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Yapacağımız işleri zamanında yaparsak ve dikkatli yaparsak zamanı verimli ve etkili kullanmış oluruz.


3. Etkinlik

Zamanı ölçen araçların olmadığı bir dünya hayal ediniz. Böyle bir dünyada yaşamın nasıl olacağı ile ilgili düşüncelerinizi açıklayan bir konuşma yapınız.
Cevap: Eğer zamanı takip edebileceğimiz araçlar olmaydı güneşin doğumu ve batımını hesap ederek yaşar ve buna uygun plan yapardık. Böyle bir dünyada belki de iletişim daha fazla olurdu.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 87 Ders Kitabı Cevapları

4. Etkinlik

B) Siz olsaydınız nasıl bir icat yapardınız? Aşağıdaki yönergeleri izleyerek yazınız.

Cevap:

İcadımın adı: Şemsiyeden yağmurluk

İcadım için kullanacağım malzemeler: Şemsiye ve yağmurluk

İcadım ne işe yarayacak? Yağmur yağdığında yanımdan geçen arabaların sularından beni koruyacak.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 88 Ders Kitabı Cevapları

5. Etkinlik

Aşağıdaki metni okuyunuz ve verilen yönergelerden hareketle yaşamınızdan örnekler yazınız.
Cevap: 

Zamanın çok yavaş geçtiğini hissettiğim bir an: Okuldan çıkıp eve giderken zaman çok yavaş geçiyor.

Zamanın çok hızlı geçtiğini hissettiğim bir an: Sınavlarda zaman çok hızlı geçiyor.

Zamanı durmuş gibi hissettiğim bir an: Annemin başı dönüp düştüğü zaman 


6. Etkinlik

Zamanda yolculuk yapma şansınız olsaydı hangi zamana gidip neler yapmak isterdiniz?Düşüncelerinizi hikâye edici bir metin olarak yazınız. Yazınıza uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap: 

Görmek İsterdim

Zamanda yolculuk yapma sanşım olsaydı Mustafa Kemal ATATÜRK ‘ ü görmek isterdim. Onun fikirlerine, bakış açısına daha yakından tanıklık etmek isterdim. Ona bu ülke için çok fedakarlık yaptığını, şuan bu ülkenin gençlerinin onun fikirleri unutturmamak için onun fikirlerinde ilerlemek için elinden geleni yaptıklarını söylerdim. Fikilerinin hala kıymetli olduğunu onu seven saygı duyan insanların onun yolunda devam ettiğini söylemek isterdim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 89 Ders Kitabı Cevapları

7. Etkinlik

Şehrinizde düzenlenecek olan bilim şenliğine katılacaksınız. Ancak evinizdeki saatlerin hiçbiri doğru zamanı göstermiyor. Çünkü saatlerin ayarları bozulmuş. Saatlerden biri gerçek saatten 3 dakika, biri 14 dakika, diğeri de 20 dakika geri kalmıştır. Saatleri karşılaştırıp gerçek saatin kaç olduğunu bularak arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: 15.15


8. Etkinlik

A) Aşağıdaki metni okuyunuz. Metni okurken kişi adlarının yerine kullanılmış olan kelimeleri bularak altlarını çiziniz.
Cevap: Beni, onlara, siz, benim, sizi, sen bize, onları, sizin


B) Yukarıdaki metinde kişi adlarının yerine kullanılan üç kelimeyi seçerek bunları birer cümlede kullanınız.
Cevap:

  • Ayşe senle gelsin.
  • Beni müdür çağırdı
  • Onlar geldiğinde çoktan gitmiş olurum.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Hikikomori hakkında araştırma yapınız.
Cevap:  Kelime anlamı içeri çekilme, hapsedilmiş olma anlamına gelen Japonca bir kelimedir. Bu kişiler kendini hayata karşı soyutlaştırıp temel ihtiyaçları dışında odalarından çıkmazlar veya sosyal ortamlarda bulunmazlar.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.