7.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bir Dünya Düşünürüm Metni Cevapları konusunun bulunduğu 7. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 10-11-12-13 cevapları konusunu paylaştık. Bir Dünya Düşünürüm Metni içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
İçindekiler
Nasıl bir dünyada yaşamayı hayal edersiniz?
Cevap: Huzur ortamı olan, adalet içinde yönetilen, barış ortamı olan bir dünyada yaşamak isterdim.
Yunus Emre’nin “Sevelim, sevilelim / Dünya kimseye kalmaz.” dizeleri sizde hangi duyguları çağrıştırıyor?
Cevap: Sevgi, saygı duygularını çağrıştırıyor. Çünkü bu dünyanın geçici olduğunu ve her zaman barış sevgi içinde yaşamamız gerektiğini anlatmak istemiştir.
Şiirde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyiniz. Belirlediğiniz kelimelerin anlamlarını şiirden hareketle tahmin ederek yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe sözlükten kontrol ediniz.
Cevap:
a) Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiirden hareketle cevaplayınız
1. Şiirin birinci bölümünde şair, nasıl bir dünya düşünüyor?
Cevap: Hırsın, kinin kapısı kapanmış, Yüzlerdeki gülümseme çocuksu, Gözlerde sevginin ışığı yanmış… bir dünya istemektedir.
2. Şiire göre ülküsü kardeşlik olan bir dünyada yaşayan insanların özellikleri nelerdir?
Cevap: Yaşlıları korkusuz ve çocukları mutlu özellikleri bulunur.
3. Şiirin ana duygusu nedir?
Cevap: Dünyanın güzel olması.
4. Şairin yerinde olsaydınız nasıl bir dünya düşünürdünüz? Anlatınız
Cevap: Barış ve huzur ortamı olan, adalet içerisinde yönetilen bir dünya isterdim.
5. Şiirin en beğendiğiniz bölümü hangisidir? Neden?
Cevap: Ben şiirin üçüncü bölümünü beğendim. Çünkü eşitliğin olduğu bir dünyayı anlatmıştır.
b) Okuduğunuz şiirle ilgili iki soru yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız
Cevap:
⇒ Şairin şiirde bahsettiği Arkadia neresidir?
⇒ Şair şiirin son bölümünde ne demek istemiştir?
“Bir Dünya Düşünürüm” şiirinde kullanılan söz sanatlarını (kişileştirme, konuşturma, karşıtlık, abartma) bularak yazınız.
Cevap:
Abartma: Arasız bir olimpiyat şenliği yer yüzünde1,/Düşlerimiz mavi “Arkadia” sabahlarına uzanmış
Kişileştirme: Aklın aydınlığında,/Duygunun selinde yıkanmış,
Karşıtlık: Bir dünya düşünürüm,/Sarısında, siyahında, beyazında
Yukarıdaki bilgiden hareketle “hayatınıza yön veren duygular” ile ilgili bir konuşma yapınız
Cevap:
Sevgili arkadaşlar,
Bizler fiziksel aktivitelere ihtiyaç duyduğumuz kadar duygusal olarak da ihtiyaçlarımız bulunmaktadır. Bazen bir sarılma, bazen bir gülümseme insanı daha çok mutlu etmektedir. İnsanlar harekete ihtiyaç duyduğu kadar sevgiye de aç varlıklardır. Bundan dolayı her zaman sevgi ve saygıyı içimizde barındırmamız gerekir.
Aşağıdaki f iilleri görsellerle ilişkilendirerek fiillerin anlam özelliklerini örnekteki gibi [iş (kılış), oluş, durum] ilgili boşluklara yazınız
Cevap:
Aşağıdaki cümlelerde koyu harflerle yazılmış fiillerin anlam özelliklerini örnekteki gibi yazınız
Cevap:
(Oluş fiili) • Ayşe ninenin sepette unuttuğu armutlar çürümüş.
(iş (kılış)) • Çocuk sabaha karşı uyumuş.
(iş (kılış)) • Yere düşen kalemleri arkadaşıyla topladı.
(durum) • Doğan her güneşle seni düşünürüm.
(durum) • Üzüntüden Cemal dedenin saçları bir anda beyazladı.
(durum) • Bebek, ışıltılı gözlerle minik kediye bakıyor.
(durum) • Ağaçtan düşen çocuğun kolu morardı.
(iş (kılış)) • Yüreğinin resmini gözlerinde seyrediyorum.
(durum) • Derse yetişebilmek için hızlı adımlarla yürüyordu.
(durum) • Dikkatsiz davrandığı için çantasını yere düşürdü.
(durum) • Zavallı çocuk utancından hemen kızardı.
“Benim Dünyam” konulu bir şiir yazınız. Yazdığınız şiirin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.