Cevap Yaz
28 Eylül 2022, 17:37 - admin Yazdı

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları

7.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusunda 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Karanfiller ve Domates Suyu konusunun bulunduğu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 10-14-15-16-17-18-19 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları

7.Sınıf Özgün Yayınları Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları KARANFİLLER VE DOMATES SUYU

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 10 Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Çalışkanlığıyla tanıdığınız hayvanlar var mı? Bu hayvanların özelliklerini anlatınız.
Cevap: Çalışkanlığıyla tanıdığım hayvanlar var. Bu hayvanlar karınca ve arıdır. Bu hayvanlar yazın, kışın zorluk çekmemesi için çok çalışır.

2. Okuyacağınız metnin başlığının ve görsellerinin size hatırlattıklarını söyleyiniz.
Cevap: Okuyacağımız metin karanfiller ve domates ile ilgili bir şey olabilir.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 14 Ders Kitabı Cevapları

1. ETKİNLİK
c. Aşağıdaki sözcüklerin metinde geçen eş anlamlılarını bulmacaya yerleştiriniz.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 14 Ders Kitabı Cevapları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 15 Ders Kitabı Cevapları

2. Etkinlik

Metinde geçen aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerin gerçek anlamda mı, mecaz anlamda mı kullanıldığını belirleyiniz. Gerçek anlamda kullanılmışsa cümlelerin başına “G”, mecaz anlamda kullanılmışsa cümlelerin başına ”M” yazınız.

(G) Şimdi artık kimi sevdiğimi, kime saygı duyduğumu biliyorum.
(M) Bir gözü sola doğru biraz kaymıştı.
(G) Parmakları kalın geldiği zaman tırnakları ile toprağı tırmalardı.
(M) Günlerden beri kafamı bir adam kaplıyor.
(M) İşte Kör Mustafa’nın bu gözü de bir kambur insanın ruh hâletini içine sindirmiş.
(G) Akşam olunca çalıların arasına sakladığı kazmasını alıyor.

3. Etkinlik

Aşağıdaki atasözlerinden hangileri metnin ana fikri ile uyumludur? İşaretleyiniz.

[X] İşleyen demir ışıldar.
[] Sakla samanı, gelir zamanı.
[X] Emek olmadan yemek olmaz.

[] Lafla peynir gemisi yürümez.
[X] Akan su, yosun tutmaz.
[] Ayağını yorganına göre uzat.


4. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.

1. Kitaplar bir zamanlar yazara neler öğretmiş?
Cevap: İnsanları sevmek lazım geldiğini, insanları sevince tabiatı, tabiatı sevince dünyayı seveceğini ve böylelikle yaşama sevinci duyulacağını öğretmiş.


2. Kör Mustafa’nın fiziksel özellikleri nasılmış?
Cevap: Bir gözü sola kaymış, sağ tarafının beyazı ve göz kapağı arasında kırmızı bir et parçası vardır ve arızalı gözü sağlam gözünden parlaktır.


3. Kör Mustafa’nın görmeyen gözü yazara neyi hatırlatmış?
Cevap: Kamburları hatırlatmış.


4. Kör Mustafa hangi işlerde çalıyormuş?
Cevap: Kör Mustafa, bahçelerde, gündeliklerde çalış, sarnış sıvar, damları akıtır ve kuyular kazarmış.


5. Yazarın köyünde hangi ağaçlar yetişirmiş?
Cevap: Yazarın köyünde Funda Ağaçları, Yabani Meşe Palamutları gibi ağaçlar yetişirmiş.


6. Mustafa, toprakla nasıl bir mücadeleye girişmiş?
Cevap: Mustafa, tırnaklarına zarar verme riskine karşın topraktaki çalıları, taşları, kökleri ve dikenleri toplayarak bir mücadeleye girmiştir.


7. Mustafa’nın taşlık yerle mücadelesi nasıl sonuçlanmış?
Cevap: Mustafa her şeyini vererek topraktaki taşlık yeri temizlemiş ve oraya yerleşip tarım yapmaya başlamıştır.


8. Yazarın, Mustafa’yı takdir etmesinin nedeni nedir?
Cevap: Kimsenin cesaret edip yeltenemediği engelleri ve zorlukları aşmasından dolayı yazar, Mustafa’yı takdir ediyor.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 16 Ders Kitabı Cevapları

5. Etkinlik

Metinden, birinci kişili anlatımın yapıldığı örnek cümleler bulup aşağıya yazınız.
Cevap:
Şimdi artık kimi sevdiğimi, kime saygı duyduğumu biliyorum.

Kitaplar, bir zaman bana, insanları sevmek lazım geldiğini, insanları sevince tabiatın, tabiatı sevince dünyanın sevileceğini, oradan yaşama sevinci duyulacağını öğretmiştiler

6. Etkinlik

Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metni, “Karanfiller ve Domates Suyu” metni ile biçim ve içerik yönünden karşılaştırınız.

Karanfil ve Domates Suyu

Biçim: Metin biçim istikametinden paragraflardan oluşan, olayların iç içe geçtiği bir metindir.
İçerik: Köylü Kör Mustafa’nın tabiat ile verdiği mücadele.


Gayretli Olmak

Biçim: Şiirdir ve kıtalardan oluşmuştur. Kafiyeli bir söyleyiş vardır.
İçerik: Çalışmanın ehemmiyetinden söz edilmektedir.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 17 Ders Kitabı Cevapları

7. Etkinlik

Aşağıdaki tabloya metinde geçen ikilemeleri bulup yazınız. Bu ikilemeleri birer cümlede kullanınız.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 17 Ders Kitabı Cevapları


8. Etkinlik

Metinde geçen aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerin yazımını inceleyiniz. Bu cümlelerdeki altı çizili sözcüklerin yazımından hareketle ilgili açıklamaları örnekteki gibi tamamlayınız.

İkileme oluşturan sözcükler birbirinden …ayrı… yazılır.
“Mi” soru eki, kendisinden önceki ve sonraki sözcükten ayrı yazılır.
“Şey” sözcüğü, kendisinden önceki sözcükten …ayrı… yazılır.
“Biraz” sözcüğü her zaman …bitişik… yazılır.
“Birtakım” sözcüğü, “bazı” anlamında kullanılırsa …bitişik… yazılır.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 18 Ders Kitabı Cevapları

9. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili sözcükleri inceleyiniz. Fiil olanları sarı, isim olanları yeşil yaprağa örnekteki gibi yazınız.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 18 Ders Kitabı Cevapları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 19 Ders Kitabı Cevapları

10. Etkinlik

Aşağıdaki fiilleri anlam özelliklerine göre uygun kutucuklara yazınız.

İş: pişirmek, düşünmek, sermek, ağlamak, gelmek, sürmek
Durum: durum, oturmak
Oluş: Çürümek, yeşermek, yaşamak, kızarmak

11. ETKİNLİK

“Karanfiller ve Domates Suyu” metninden hareketle “çalışmanın önemi” ile ilgili bir afiş hazırlayınız. Hazırlayacağınız afişin taslağını aşağıda oluşturunuz.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 19 Ders Kitabı Cevapları


“Yardımlaşma” hakkında gazete ve dergi haberleri derleyiniz. Yardımlaşmanın önemiyle ilgili bir konuşma hazırlayınız.
Cevap: Yardımlaşmak, bir başkasının ihtiyaç duyabileceği bir işi kolaylıkla veya bir zorlukla yapmak oldukça erdemli bir davranıştır. Herkes erdemli bir birey olamaz. Bizler insanlara yardım ederek bu iyiliği yaygınlaştırabilir ve yarın bir gün başkasına ihtiyaç duyduğumuzda bize yardım edecek insanlar bulabiliriz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.