9.Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 107-108-111-112-113-117-118-119-123. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde İklim Elemanları konusunun bulunduğu 9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 107-108-111-112-113-117-118-119-123 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki tabloda, bir yere ait rüzgârın esme sayıları verilmiştir.
Tablodaki esme sayılarına göre o yerin rüzgâr frekans gülü grafiğini oluşturunuz.
Cevap:
Aşağıda iki farklı izobar haritası verilmiştir.
İzobar haritalarında verilen rüzgârlardan hangisinin daha hızlı esmesi beklenir
Cevap: İlk resimdeki milibar farkı 1018 – 1006 = 12’dir. İkinci resimde milibar farkı 1015 – 1000 = 15’dir. Basınç farkı ne kadar az olursa rüzgar o kadar hızlı eser.
İzobar haritasındaki rüzgârlardan hangisinin hızı diğerlerine göre daha fazladır?
Cevap: A daha hızlı eser çünkü fark en az ondadır.
Yandaki görselde föhn rüzgârının etkili olduğu yamaç gösterilmiştir.
Yamaç boyunca ne gibi durumların yaşanması beklenir?
Cevap: Föhn rüzgarları estiği zaman sıcak ve kuru bir şekilde eser. Kış mevsiminde estiği zaman su baskınları, heyelanlar; yaz mevsiminde estiği zaman orman yangınları gibi olayların gerçekleşmesine neden olur.
Akdeniz Havzası’nda etkili olan yerel rüzgârlardan hangileri Türkiye’yi etkilemektedir? Tartışınız.
Cevap: Sıcak rüzgar olarak Samyeli, soğuk rüzgar olarak Etezyen etkilemektedir.
Kutuplar çevresinde, binlerce metre kalınlığında buzul tabakası olmasına rağmen bir metre küp hava kütlesi içerisinde ölçülen gram cinsinden su buharı miktarı (mutlak nem) oldukça düşüktür. Bu durumun nedenleri neler olabilir? Görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Mutlak nemin olması için sıcaklık ve su kütlesinin bulunması gerekmektedir. Kutuplarda su kütlesi vardır fakat sıcaklık düşük olduğu için mutlak nem düşüktür.
Konveksiyonel, orografik ve frontal yağışların oluşumu karşılaştırıldığında nasıl bir benzerlikten söz edilebilir? Tartışınız.
Cevap: Bu üç yağış türü de bir bölgede buharlaşmanın oluşup basınç merkezlerinin değişmesiyle ortaya çıkan sıcaklık farkları havanın yükselmesiyle ve dağ yamaçlarıyla karşılaşması sonucu ortaya gelmeleri örnek gösterilebilir.
Aşağıdaki tabloda yeryüzündeki bazı alanlar verilmiştir. Verilen alanların yağış alma durumlarını tablodaki ilgili alanlara işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıda, KYK’da bir yere ait aylık ortalama yağış grafiği verilmiştir.
1. Mevsimlik yağış miktarlarını gösteren bir daire grafiğini aşağıdaki şekil üzerinde oluşturunuz.
2. Yağışın mevsimlere dağılımını oranlayınız. Oluşturduğunuz daire grafiğine oranları yazınız.
Cevap:
3. Verilen bölgenin yağış rejiminin nasıl olduğunu ifade ediniz.
Cevap: Yağış rejimi düzensizdir. En fazla yağış kış mevsiminde görülmektedir.
Oluşturduğunuz tablo ve grafiklerde ilk bakışta dikkatinizi çeken durumlar nelerdir?
Cevap: İlk dikkatimi çeken özellikler yaz aylarının yağışsız ve daha sıcak geçiyor olmasıdır. Ben Türkiye’nin daha ılıman bir coğrafyaya sahip olduğunu düşünüyordum ancak değilmiş.
Sıcaklık, yağış ve rüzgâr dağılışı bulunduğunuz yerin tarım, hayvancılık, ormancılık, sanayi ve turizm gibi ekonomik yapısını nasıl etkilemiştir?
Cevap: Ülkemizdeki tüm bu iklim etkenleri hayvancılığı, ormancılığı, sanayi ve turizm faaliyetlerini etkiler. Yaz ve kış ayları olmak üzere her mevsimin avantajları ve dezavantajları ekonomik faaliyetler bakımından bulunmaktadır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Bu sayfadaki çalışma bayağı zorlayıcıydı, özellikle rüzgar frekans grafiği oluşturmak. Rüzgarın hızı konusunda izobar haritaları da kafamı karıştırdı, ama sonra cevap anahtarındaki açıklamaları okuyarak anlamaya çalıştım.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.