Cevap Yaz
20 Ekim 2023, 10:47 - Zülal Güneş Yazdı

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 131-132-133-134-135-138-141. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 131-132-133-134-135-138-141. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Türkiye’de İklim konularının bulunduğu Türkiye’de İklim konusunun bulunduğu 9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135-138-141 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 131-132-133-134-135-138-141. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.Sınıf MEB Yayınları Coğrafya Ders Kitabı 131-132-133-134-135-138-141. Sayfa Cevapları Türkiye’de İklim

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları MEB Yayınları

Konuya Başlarken

1. Türkiye’de iklim çeşitliliğinin sayıca fazla olmasında etkili olan faktörler neler olabilir?
Cevap: Bulunduğu coğrafi konum, ekvatora uzaklığı, üç tarafının denizlerle çevrili olması gibi etkenler bulunmaktadır. 

2. Yaşadığınız yerde etkili olan iklimin genel özellikleri nelerdir?
Cevap:Yaşadığı bölgede yer yer Akdeniz ve Karadeniz iklimine sahiptir. Kışları ılık ve yağışlı , yazları sıcak ve yağışlı olarak geçmektedir. 


Düşünelim-Tartışalım

İnsanlar, Antalya kıyılarında serinlemek için denize girdiği anda Erzurum-Kars Platosu’nda soğuktan korunmak için kalın kıyafetlere ihtiyaç duyar. Sizce Türkiye’de iklim özelliklerinin yöreden yöreye farklılıklar göstermesinde etkili olan faktörler nelerdir? Tartışınız.
Cevap:Türkiye’de yöreden yöreye iklimi etkileyen faktörler özel konumdan kaynaklanmaktadır. Yükselti ve denizellik etkisi iklime etkisini göstermektedir. 


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları MEB Yayınları

Ders İçi Çalışma

Aşağıdaki haritada, yaklaşık aynı enlem üzerinde yer alan Ankara ve Erzurum’a ait yıllık ortalama sıcaklık değerleri verilmiştir.
Ankara’nın ve Erzurum’un sıcaklık ortalamalarının birbirinden farklı olmasının nedeni nedir?

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları MEB YayınlarıCevap: Erzurum daha yüksek alanda kaldığı için sert karasal iklim etkisi görülmektedir. Bundan dolayı sıcaklık ortamaları değişiklik göstermektedir. 


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları MEB Yayınları

Ders İçi Çalışma

Aşağıda Türkiye’nin ocak ayı, temmuz ayı ve yıllık ortalama indirgenmiş sıcaklık dağılışı haritaları verilmiştir.
Haritalardaki bilgilere göre sıcaklık dağılış haritalarını yorumlayınız
Cevap:

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları MEB Yayınları


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları MEB Yayınları

Ders İçi Çalışma

Aşağıdaki haritada Türkiye’de etkili olan bazı rüzgârlar gösterilmiştir.

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları MEB Yayınları

Verilen yerel rüzgârların Türkiye’de sıcaklığı etkileme ve yağış oluşturabilme durumlarını söyleyiniz.
Cevap: 

Karayel : Yaz aylarında yağmur kış aylarında ser soğukla birlikte kar getirmektedir.  

Yıldız : Yazın serin kışın soğuk hava getirir. 

Poyraz : Kışın Karadeniz bölgesine ve o tarafa bakan kısımlara kar yağışı getirir. 

Samyeli : Güneydoğudan esen sıcak ve kuru çöl rüzgarıdır

Kıble : Yaz aylarında bunaltıcı sıcaklık getirir.

Lodos :  Yağmur taşıyan bir rüzgardır. 


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları MEB Yayınları

Ders İçi Çalışma

Bağıl nem oranı ile bulutluluk oranı arasında bir bağlantı kurulmak istenirse; aşağıda verilen merkezlerin yıl içinde güneşlenme sürelerini fazla olandan az olana doğru söyleyiniz

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları MEB YayınlarıCevap:  Mardin – Niğde – Ankara -Rize olarak sıralarız. 


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları MEB Yayınları

Ders İçi Çalışma

Aşağıda, sırasıyla Antalya ve Çanakkale iline ait aylık ortalama sıcaklık ve yağış grafikleri verilmiştir.

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları MEB Yayınları

Antalya’nın ocak ayı sıcaklık ortalamasının Çanakkale’nin ocak ayı sıcaklık ortalamasından daha fazla olmasının nedenleri neler olabilir?
Cevap: Antalya’nın daha sıcak olmasının nedeni Ekvatora daha yakın olması, Güneş’e bakan yamaçta olması, Akdeniz iklimin görülmesi gibi etkenlerdir. 


Hızlı Tur

Karadeniz iklim bölgesinde yer alan Rize ilinde yıllık toplam yağış miktarının Samsun iline göre daha fazla olmasında etkili olan faktörler nelerdir? Görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Rize Samsun’a göre daha yüksekte kalmasından dolayı yağış miktarı daha fazladır. 


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları MEB Yayınları

Düşünelim-Tartışalım

Türkiye’nin coğrafi özellikleri, Türkiye’deki karasal iklim özelliklerinin çeşitlilik göstermesinde nasıl bir etkiye sahiptir? Tartışınız.
Cevap: Türkiye’nin etrafı üç tarafının denizlerle çevrili olması ağırlıklı olarak kıyı şehirlere sahip olsa da kıyılardaki sıra dağları yüksek olması ve kıyıya paralel şekilde uzanmasından dolayı bun bağlı olarak yeryüzü şekillerinin de etkisiyle karasal iklim farklılık göstermektedir. Bazı kesimlerde yükseltinin artması bazı kesimler de soğuğun artması bazı kesimlerde sıcaklığın artması gibi farklılıkları vardır. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.