Cevap Yaz
20 Ekim 2023, 18:31 - Zülal Güneş Yazdı

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 58-59-60-61-62-64-66. Sayfa Cevapları GÜN Yayıncılık

9.Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 58-59-60-61-62-64-66. Sayfa Cevapları GÜN Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde liseye yeni geçmiş olan 9. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Haritalar konusunun bulunduğu 9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-64-66 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş, öneri ve fikirlerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı 58-59-60-61-62-64-66. Sayfa Cevapları GÜN Yayıncılık

9.Sınıf GÜN Yayıncılık Coğrafya Ders Kitabı 58-59-60-61-62-64-66. Sayfa Cevapları Haritalar

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları GÜN Yayıncılık

Hazırlık Çalışmaları

1. Haritalarda hangi bilgilerin gösterildiğini araştırarak elde ettiğiniz verileri defterinize yazınız.
Cevap: Haritalarda bölgeler, dağlık alanlar, ülke sınırları gösterilmektedir. 

2. Sizce hangi amaçlarla haritalar hazırlanabilir?
Cevap: Bir bölgenin dağlık arazisini tespit etmek için, su kaynaklarını, sınırlarını tespit etmek için harita hazırlanabilir. 


Etkinlik

Bir doğa olayının veya nüfusun yeryüzündeki dağılışını nasıl daha iyi anlatabilirsiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.
Cevap: Doğa olaylarının yaşadığımız bölgelere dağılışını aynı zaman da nüfusun dağılışını da  göstermek için haritaları kullanırız. 


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları GÜN Yayıncılık

Etkinlik

Aşağıdaki ölçekleri birbirine dönüştürerek ölçeklerin karşılarındaki boşlukları tamamlayınız.
Cevap:

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları GÜN Yayıncılık


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları GÜN Yayıncılık

Etkinlik

Aşağıdaki haritaları karşılaştırınız. Gösterilen alanların büyüklüğü ile unsurlar arasındaki farklılığın nedenlerini yorumlayınız.
Cevap: Büyük ölçekli haritalar daha ayrıntılı ölçüler vermektedir. Sokak cadde gibi bilgiler elde etmek için büyük ölçekli harita kullanılmıştır. Küçük ölçekli haritalarda daha geniş bir alanı gösteren daha az ayrıntı içeren bir amaç olduğundan dolayı küçük ölçekli harita kullanılmıştır. 


Etkinlik

Harita ve krokinin özelliklerini göz önünde bulundurarak aşağıdaki şemayı, örneğe uygun oklar çizerek tamamlayınız. Aynı yere birden fazla ok çizebilirsiniz.
Cevap: 

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları GÜN Yayıncılık


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları GÜN Yayıncılık

Etkinlik

Aşağıdaki şemada boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.
Cevap:

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları GÜN Yayıncılık


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları GÜN Yayıncılık

Etkinlik

Aşağıdaki haritaları inceleyerek bu haritaların hangi amaçlarla kullanılabileceğini, haritaların altlarındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları GÜN Yayıncılık


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları GÜN Yayıncılık

Ders Dışı Etkinlik

Aşağıda adları verilen ünlü Türk haritacılarıyla ilgili bir araştırma yapınız. Elde ettiğiniz bilgileri sınıfa sunduktan sonra ürün dosyanızda saklayınız.
Ali Macar Reis, Kâşgarlı Mahmud, Matrakçı Nasuh, Kâtip Çelebi.
Cevap:

Ali Macar Reis → İnebahtı deniz muharebesinde kaptanlık yapan denizci bir kartoğroftur. 7 haritalık koleksiyonuKaradeniz, Doğu Akdeniz, İtalya, Batı Karadeniz, İber Yarımadası, İngiliz adaları, Avrupa’nın Atlantik kıyıları, Ege Denizi, Batı Anadolu, Yunanistan ve Dünya haritalarından oluşmaktadır

Kaşgarlı Mahmud → İlk Türk Dünya Haritasını çizen kişidir. Eseri Divan-ı Lugat’t-Türk

Matrakçı Nasuh → İstanbul’dan Tebriz’e, İran’a, Akdeniz’e ve Mısır’a uzanan yolların haritalarını ve bu yollardaki dağları, ovaları, kasaba ve şehirlerin yol haritasını kaleme almıştır.

Katip Çelebi → Yabancı coğrafi kitapların çevirisine katkıda bulunmuştur. 


9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları GÜN Yayıncılık

Ders Dışı Etkinlik

Aşağıdaki soruları yanıtlayınız. Soruların yanıtlarını, altlarındaki noktalı yerlere yazınız.

1. 1/100.000 ve 1/250.000 ölçekli haritalarda 12 cm olarak ölçülen uzunluklar gerçekte kaç km’dir?
Cevap:

12 cm x 100 000
1 200 000
12 km’dir.

12 x 250 000
3 000 000 cm
30 km’dir.

3. 1/100.000 ölçekli haritada 5 cm² gerçekte kaç km² dir?
Cevap:

5 cm² x (100 000)²
= 5 cm² x 1
= 5 km² 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.