Cevap Yaz
15 Şubat 2024, 1:16 - Zülal Güneş Yazdı

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 168-174. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları

9.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 168-174. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerine özel olarak hazırladığımız konulardan olan ve içerisinde Ah Şu Gençler Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 168-174 Cevapları konusunu paylaştık. Ah Şu Gençler Metni içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 168-174. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları

9.Sınıf Öğün Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 168-174. Sayfa Cevapları Ah Şu Gençler

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları Öğün Yayınları

Metne Hazırlık

1. Çağımız kültürünün gençlik üzerinde olumsuz etkileri olduğunu düşünüyor musunuz? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Evet düşünüyorum. Teknolojinin gelişmesi ile gençler asosyal bir hayata yönelmeye başlamışlardır. Aktivitelerden uzaklaşıp bilgisayar oyunlarına geçiş yapmışlardır. 

2. Güldürürken aynı zamanda düşündüren oyunları izlemeyi sever misiniz? Açıklayınız.
Cevap: Evet severim. Çünkü insana sorgulatmanın önemini öğretir. Bir şeyleri sorgulayarak öğreniriz. Bunu katı bir şekilde öğrenmek yerine gülerek eğlenerek öğrenmek daha çekici kılar. 

3. Günümüzde gençlerin sorunları nelerdir? Belirtiniz.
Cevap: Teknolojik alet bağımlılığı, asosyallik, obezite gibi sorunlar bulunmaktadır. 

4. Sizce bir tiyatro metninde izleyiciye verilmek istenen mesaj, yazıldığı ve oynandığı döneme göre farklılık gösterir mi? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Evet gösterir. O dönemin sorunlarına göre oyunlar sergilenir ve bu şekilde bilgi verilmeye çalışılır. 


9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları Öğün Yayınları

Metni Anlama ve Çözümleme

1. Sizce X. tabloda gençler arasında genel kültür, sanat ve tarih yarışmasıyla ilgili diyalogda eleştirilen konu nedir? Düşüncelerinizi belirtiniz.
Cevap: İnsanların bakış açısı eleştirilmektedir. 


2. XII. tabloda oyuncular hangi konuyu ele alıyorlar? Kısaca açıklayınız.
Cevap: Günün her saatinde çalışan ev kadınlarının işsiz olarak adlandırılıp emeklerinin hiçe sayılması konu alınmıştır. 


3. XIII. tabloda yer alan gülünç sözcükleri bulunuz. Bu sözcüklerin izleyiciyi nasıl etkilediğini açıklayınız.
Cevap: Oo! Daha bir sürü rakip var. Kitapçı, yoğurtçu, eczacı, doktor, tamirci, tuhafiyeci, terzi, berber, ayakkabıcı, seyyar satıcı…. Vay vay vay! Sanki her gün bu rakiplerle didişiyormuş, çekişiyormuş gibi alışkın, rahat bekliyor. 


4. XIV. tabloda oyuncular her sorunun çözümü olarak hangi duyguyu ifade etmişlerdir?
Cevap: Sevgi duygusunu ifade etmişlerdir. 


5. Ah Şu Gençler tiyatro metnindeki dramatik örgüyü belirleyiniz.
Cevap: Çalışmayı istemeyen bir adamın kendine uygun olan iş görüşmesine gidip sonuçtan memnun olmaması. Ev hanımlarının işsiz olarak görünüp emeklerinin boşa saymaları. Bilgi yarışmasında olan çocukların bilerek saçma cevap vermeleri.


6. Ah Şu Gençler oyunundan yola çıkarak tiyatro metinlerindeki mekân ve zamanın nasıl ele alındığını açıklayınız.
Cevap:geçmiş, gelecek ve şimdiki zamanları harmanlanarak anlatıldığı görülmektedir. 


7. Bu oyun sizce hangi tür komediye girer? Nedenlerini belirtiniz.
Cevap: Kabare türü müzikali oyun türüne girer. 


8. Metindeki çatışmayı tespit ediniz.
Cevap: Geçmişte olan kalıplaşan yargıların günümüz gençlerine uymaması.


9. Okuduğunuz metnin yazarın ünlü eserlerinden birisi olduğunu dikkate alarak yazarın biyografisinden hareketle yazar ile metin arasındaki ilişkiyi değerlendiriniz. Metnin yazarın tanınmasına katkısını belirtiniz
Cevap: Yazar gençlerin yaşamış olduğu kuşak çatışmalarını çok başarılı bir şekilde işlemiştir.


10. Okuduğunuz metinde yazar,okuru etkiyebilmek için hangi anlatım şeklini benimsemiştir? Metinden hareketle çıkarımlarda bulununuz.
Cevap: Mizahi bir anlatım kullanmıştır. İzleyiciyi güldürürken düşündüren bir anlatım şeklidir. 


11. Okuduğunuz metnin yazıldığı dönemin gerçekliğini yansıtan unsurları ve metnin dönemin gerçekliğiyle ilişkisini tespit ederek yazarla metin arasındaki ilişkiyi değerlendiriniz.
Cevap: Yazar yaşadığı dönemde olan sorunları objektif bir şekilde kaleme almıştır. 


1. Etkinlik

Tiyatro metinlerinde “zaman dilimi” olarak sadece olayın yaşandığı “zaman” ele alınır. Yani olayın öncesi ve sonrası yoktur. Bu bağlamda zamanın ele alınışını hangi hikâye türü ile ilişkilendirebiliriz? Tartışınız
Cevap: Durum hikaye türüne benzemektedir. Durum hikayesinde yaşamdan bir kesit alınır. Tiyatro da bir durum hikayesine örnek gösterilebilir.


2. Etkinlik

Bir tiyatro metninin etkisi sizce oynayan oyuncuların temsil yeteneğine bağlı mıdır? Tartışınız
Cevap: Tiyatro göstermeye dayalı bir performans sanatı olduğu için oyuncuların temsil yeteneğine bağlıdır. 


3. Etkinlik

Yukarıdaki metin bir trajedi örneğidir. Ah Şu Gençler tiyatro metnini trajedi ile dil ve anlatım özellikleri bakımından karşılaştırınız.
Cevap: Düz yazı şeklinde yazılan bir metin olduğu için günlük bir dil kullanılmıştır. Komedi amaçlı mizahiyede yer vermiştir.


9.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları 168-174. Sayfa, Ah Şu Gençler Metni Cevapları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.