Cevap Yaz
29 Mayıs 2023, 10:31 - Sena Yazdı

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 208-210. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 208-210. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Okuma Çalışmaları konusunun bulunduğu 9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 208-210 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 208-210. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.Sınıf MEB Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 208-210. Sayfa Cevapları Okuma Çalışmaları

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık

1. Ünlü kişilerin yaşam öykülerini okumak kişiye neler kazandırır? Değerlendiriniz.
Cevap: Ünlü kişilerin yaşam öykülerini okumak ders çıkarmak, örnek almak, çıkarımlarda bulunmak ve ilham almak için önemlidir. Bu sayede hata payını en aza indiririz.


2. Biyografik eserler hangi bilim dalıyla ilişkilendirilebilir? Tartışınız.
Cevap: Biyografik eserler tarih bilim dalıyla ilişkilendirilebilir. Çünkü biyografik eserlerde tarihte yaşanmış olaylar, o zamanın gelenek görenekleri ve durumları verilir.


9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları MEB Yayınları

Metni Anlama ve Çözümleme

1. Cahit Sıtkı Tarancı adlı metinde geçen “Kelimeler onun eline geçti mi munisleşiyor, sevimli bir hal alıyor.” cümlesinde altı çizili kelimenin anlamını metindeki bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahmininizin doğruluğunu kaynaklardan yararlanarak kontrol ediniz.
Cevap: Munis: Sevimli, cana yakın. demektir.


2. Cahit Sıtkı Tarancı adlı metnin ana düşüncesini ve yardımcı düşüncelerini belirleyiniz.
Cevap: 

Ana düşüncesi: Cahit Sıtkı Tarancı’nın en başarılı Türk şairi olduğu. 
Yardımcı düşünceleri: Cahit Sıtkı’nın usta bir şair olduğu.


3. Metindeki anlatım biçimlerini, düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların işlevlerini belirleyiniz.
Cevap: Metinde açıklayıcı, öyküleyici, öğretici anlatım biçimleri ve benzetme, tanık gösterme, karşılaştırma, sayısal verilerden yararlanma düşünceyi geliştirme yolları kullanılmıştır. 


4. Metinde yazara / metne özgü dil ve anlatım özelliklerini belirleyiniz.
Cevap: Yazar metinde anlaşılır, açık ve sade bir dil ve açıklayıcı, öyküleyici anlatım türlerini kullanmıştır.


5. Cahit Sıtkı Tarancı adlı metnin, yazıldığı dönemin gerçekliğiyle ilişkisini değerlendiriniz.
Cevap: Cahit Sıtkı Tarancı adlı metin biyografi türünde yazılmıştır. Metinde Cahit Sıtkı Tarancı’nın hayat hikayesi ve yaşadığı dönem anlatılmıştır. Bu yüzden metin gerçek bir hikayedir.


6. Metinde ortaya konulan bilgi, tespit, yorum ve görüşleri; gerekçe, kanıt, tutarlılık, geçerlilik, doğruluk açısından değerlendiriniz.
Cevap: Metindeki bilgiler, görüşler ve tespitler doğrudur. Yazar, Cahit Sıtkı Tarancı hakkında araştırma yaparak nesnel cümlelerle biyografi metnini yazmıştır. 


7. Biyografi türünde yazılmış diğer önemli eserleri ve bu eserlerin yazarlarını belirtiniz.
Cevap: 

  • Latife Hanım – İpek Çalışlar.
  • Halide Edib – İpek Çalışlar.
  • Steve Jobs – Walter Isaacson.
  • Anne Frank’ın Hatıra Defteri – Anne Frank.
  • Einstein (Yaşamı ve Evreni) – Walter Isaacson.
  • Benim Adım Messi – Michael Part. 
  • Kızım Amy – Mitch Winehouse. 
  • Enver – Murat Bardakçı
Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.