Cevap Yaz
18 Mart 2022, 9:43 - Sena Yazdı

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 218-219. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları

9.Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 218-219. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde E-Posta ile ilgili çalışmaların da bulunduğu 9. sınıf edebiyat ders kitabı sayfa 218-219 cevapları konusunu paylaştık. E-Posta konusu ile ilgili eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 218-219. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları

9.Sınıf Öğün Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 218-219. Sayfa Cevapları E-posta

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları Öğün Yayınları

Metne Hazırlık

1. Günümüzde kullanılan elektronik postalar, mektup türünün özelliklerini tam anlamıyla taşımakta mıdır? Açıklayınız.
Cevap: Tam anlamıyla taşımasa da işlevini görmektedir. Mektuptaki gibi elektronik postayı insanlar iletişim kurmak ve haberleşmek için kullanmaktalar.


2. “Mektuplar iki kişinin arasındadır ve bunların dışında kimse mektubu göremez.” Sizce elektronik postaların gizliliği var mıdır? Değerlendiriniz.
Cevap: Kısmen vardır. Çünkü kullanılan sosyal ağın şirketi istediği zamanda görüntüleyebilmektedir. 


3. Sizce elektronik postalar, haberleşmede hız açısından günlük hayatta insanlara ne gibi kolaylıklar sağlar? Açıklayınız.
Cevap: Duygu, düşünce ve isteklerin daha hızlı bir şekilde karşıya iletmesini sağlayacağından iletişimi de güçlendirecek ve işlerimizi kolaylaştıracaktır.


4. İletişimdeki hızın günlük hayatımızı kolaylaştırmasının yanı sıra olumsuz yönleri de var mıdır? Neden? Tartışınız.
Cevap: Olumsuz yönleri vardır. Yazdığımız mesajların gönderildikten sonra geri dönüşünün olmaması olumsuz bir neden olarak gösterilebilir.


9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları Öğün Yayınları

Metni Anlama ve Çözümleme

1. Mektubun biçimsel özelliklerini e-postalarda görmek mümkün müdür? Açıklayınız.
Cevap: Kısmen mümkün değildir. Çünkü e-postalar el yazısı ile yazılmazlar. Ancak telefon, adres vb. bilgiler ikisinde de yer alır.


2. E-posta ile aynı anda birçok alıcıya ulaşılabilir. Bu bağlamda e-postaların avantajı nedir? Açıklayınız.
Cevap: E-postlar sayesinde hem daha çok hem de daha hızlı bilgi akışı sağlarız. Buda hem zamandan tasarruf hem de doğayı korumamız yardımcı olur. 


3. Verilen e-posta örneklerini inceleyerek e-postaların manevi değerlerinin olup olmadığı, hatıra niyetine saklanıp saklanmadığı hakkında yorum yapınız.
Cevap: Verilen e-postaların manevi değerleri yoktur. Çünkü bilgi verilmek amacı ile gönderilmiştir. Bu yüzden hatıra niyetine de saklanmazlar.


4. Okuduğunuz e-postaların konusu nedir? E-postalardaki konu kısmının işlevini tartışınız.
Cevap: 1. e-postanın konusu etkinlik takvimi bilgilendirmesi iken 2. e-postanın konusu görev bildirimidir.


5. Verilen e-postalardan yola çıkarak gönderici ile alıcı arasındaki ilişkinin derecesine göre kullanılan üslup değişebilir mi? Tartışınız. Siz e-posta gönderirken üsluba dikkat ediyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Evet değişebilir. Eğer iş ve bir kurum adı altında e-posta gönderilecekse daha resmi, arkadaş veya aileye gönderilecek bir e-postaysa daha samimi ve duygu yüklü oluyor. Bende e-posta gönderirken alıcı ile ramdaki samimiyete ve konuma göre üslubumu ayarlıyorum.


9.Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Cevapları 218-219. Sayfa, E-Posta 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.