Cevap Yaz
4 Ekim 2023, 19:52 - Furkan Yazdı

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 40-45-46-50. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.-Sınıf-Türk-Dili-ve-Edebiyatı-Ders-Kitabı-40-45-46-50.-Sayfa-Cevapları-MEB-Yayınları

9.Sınıf MEB Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Hikâye

OKUMA ÇALIŞMALARI

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık

1. İnsanların tanımadıkları kimselere güvenmesinin ne gibi sorunlara yol açabileceğini tartışınız.
Cevap: İnsanlar tanımadıkları insanlara güvenerek tehlikeli bir olay yaşayabilir. Güvendiği kişi kendisini kandırabilir ve parasını alabilir.

2. Hikâye okumanın kişiye kazandıracakları hakkında görüşlerinizi belirtiniz.
Cevap: Her hikayede bir ders çıkarılır. Bu dersi iyice anlarsak hayat tecrübemiz artar.

3. Bazı hikâyeler olay ağırlıklı iken bazıları yaşamdan bir kesiti ruhsal çözümlemelerle yansıtır. Aşağıdaki metinleri bu bilgiden hareketle değerlendiriniz.
Cevap: Bu hikaye çeşitliliği nedeniyle yaşanmaktadır. Bu edebiyatın zengin bir dal olduğunu ispatlar. İnsanlar her türlü estetik zevke göre istediği hikayeyi bulabilmeleri için çeşitlendirilmiştir.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB Yayınları

Metni Anlama ve Çözümleme

1. “Nihayet, bir gün, bu korktuğum, beklediğim, merak ettiğim hadise vuku buldu.” cümlesindeki altı çizili kelimelerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz.
Cevap: Altı çizili kelimenin anlamı bir olayın gerçekleşmesi olabilir.
Tahminim doğrudur.

2. Zincir adlı metindeki şahıs kadrosunun özelliklerini belirleyiniz.
Cevap: 

Anlatıcı Yazar: Pencere başından dışarıda olup bitenleri izleyen, dikkatli ve eleştiri yapan birisidir.

Buldok Köpek: İri kafalı, dik başlı, korkutucu, burnu çökmüş, huysuz bir köpektir.

Senagalli Asker: Köpekle başa çıkamayan birisidir.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları

3. Metinde kullanılan bakış açısı, anlatımı nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.
Cevap: Metinde kullanılan bakış açısı, daha objektif ve daha samimi bir anlatım sağlamıştır. Anlatıcı, kahramanlardan biri olunca daha samimi bir anlatım olur.

4. Metinde anlatıcının yönlendirme yapıp yapmadığını, olayları yorumlayıp yorumlamadığını değerlendiriniz.
Cevap: Metinde yazar düşünceyi geliştirme yolları ve söz sanatları kullanarak okuyucuları bir nebze yönlendirmiştir.

5. Hikâyede yazara özgü dil ve anlatım özelliklerini belirleyiniz.
Cevap: Yazar söz sanatlarının yanı sıra betimleme yapan ve okurun dikkatini üstüne çekmeyi başaran bir kullanım yapmıştır.

6. Okuduğunuz hikâyenin serim, düğüm ve çözüm bölümlerini aşağıdaki tabloda belirtiniz.
Cevap: 

Serim: Yazar yaşadığı bölge hakkında betimlemelerde bulunuyor.
Düğüm: Sokaktan çevreyi izlerken buldok köpeğinin yaptıklarını seyrediyor.
Çözüm: Yalnızca bizleri seven, koruyan kişilere güvenmemiz gerektiği vurgulanmıştır.


1. Etkinlik

a. Zincir adlı hikâyedeki evrensel değerleri belirleyiniz.
Cevap: Gurbet sıkıntısı, özgürlük ve yalnızlık

b. Metindeki evrensel değerlerin olay akışına etkisini değerlendiriniz.
Cevap: Metindeki evrensel değerler estetik haz uyandırmış ve olayın akışını doğrudan etkilemiştir. Köpek özgürlüğü için kaçmıştır vb.


2. Etkinlik

a. Zincir adlı metinde öne çıkarılan yapı unsurunu belirleyiniz.
Cevap: Metinde şahıs ön plana çıkarılmıştır.

b. Öne çıkarılan bu yapı unsurunun hikâyenin kurgusundaki işlevini değerlendiriniz.
Cevap: Olayların akışı şahısın etrafında gerçekleşmektedir.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık

1. Doğanın korunmasının niçin önemli olduğunu aşağıdaki görselden yola çıkarak tartışınız.
Cevap: Doğa bizim evimizdir. Doğayı korumazsak evsiz kalırız. Doğanın düzenini bozarsak çok yakın zamanda yok oluruz. Örneğin ağaçları yok ederek oksijen üretimi azalır ve atmosfer daha fazla kirlenir.

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 50 Ders Kitabı Cevapları

2. Doğanın korunması için neler yapılabileceğini belirtiniz.
Cevap: Doğanın korunması için “Doğanın Önemi”yle ilgili makaleler, broşürler, sloganlar hazırlayabiliriz. 

3. Aşağıdaki metinlerin anlatım yönünden farklarını belirleyiniz
Cevap: Kemal Bilbaşar’ın Kurban metni olayları doğrudan anlatıp bir merak unsuru uyandırır. Ancak Cemil Kavukçu’nun Kargalar Rotası metninde betimlemelere bol bol yer verilmiş ve merak unsuru bulundurmamaktadır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.